Výstava: Až na vrcholky hor s Ladislavem Kamarádem

1. února 2005
TWEET SDÍLET
Pokud se chcete probojovat k naprosté fotografické špičce, musíte si najít vlastní charakteristický fotografický styl, začít něco dělat jinak než ostatní fotografové před vámi a potom se postupně krok za krokem drápat na vrchol. Do 16. března máte možnost v Ambitu kláštera Panny Marie Sněžné na Jungmannově náměstí zhlédnout snímky jednoho z nejvýznačnějších českých fotografů – horolezců Ladislava Kamaráda.

Ladislav Kamarád (1963) má za sebou těch vrcholů hned několik, včetně dvou magických osmitisícovek – himálajské Cho-Oyu (8 201 m) a karákoramského Gašerbrumu II (8 035 m).

Klepněte pro větší obrázek
Ladislav Kamarád: Modrý ledovcový potok Baltoro

Takových tu však stejně již pár bylo. Ladislav Kamarád však lozívá na hory s nepředstavitelně těžkým středoformátovým fotoaparátem Hasselblad 501 CM, který je původně určen pro fotografování v ateliérech. Když k tomu ještě připočtete další fotografické vybavení: pevný stativ, pět objektivů od 40 do 500 mm, filtry, flexbody umožňující naklápění a další doplňky včetně deštníku sloužícímu k eliminaci vibrací způsobených větrem, je z toho pěkně velký ruksak. Tenhle výčet váží okolo třiceti kilo. A to je jen fotografická výbava, ne horolezecká. Také potřebujete něco pít, jíst… Proto je Ladislav Kamarád zřejmě jediným fotografem, kterému se podařilo s kompletním středoformátovým vybavením zdolat osmitisícové kopce. Kamarádovy šerpovské výkony ovšem přinášejí kýžený výsledek, byť by to měly být jen vynikající snímky.

Klepněte pro větší obrázek
Ladislav Kamarád: Hidden Peak v mraku

Kromě již starších reportážních záběrů v novém zpracování jsou na výstavě poprvé vystaveny obrazy z poslední Kamarádovy cesty do africké Namíbie. Za zmínku stojí i letecké záběry z paluby Space Shuttle.
Kamarádova výstava působí velkolepě. Nejen díky okouzlujícím snímkům, ale také díky formátu, který pro ně autor zvolil. Vysoké hory si totiž ani jiný formát nezasluhují.

Klepněte pro větší obrázek
Ladislav Kamarád: Hořící štít

Snímky hor jsou i hlavním fototématem prvního čísla časopisu DIGI v roce 2005, které vychází v úterý 8. února. V článku budete mít možnost nejen pokochat se dalšími snímky Ladislava Kamaráda a jiných českých i zahraničních fotografů – horolezců, cestovatelů - ale také se například dozvědět, co si Ladislav Kamarád myslí o digitální fotografii.

Mezi zemí a nebem III
Ambit kláštera Panny Marie Sněžné, Jungmannovo náměstí, Praha
do 16. března 2005

Nestihnete-li výstavu navštívit, snímky si můžete prohlédnout také na autorových stránkách.  

Témata článku: Kultura, Výstavy


František Dostál: Plachý fotografující (rozhovor)

František Dostál: Plachý fotografující (rozhovor)

Není vůbec jednoduché najít hranici mezi jemným obrazovým humorem a přízemním primitivismem.

Petr Vilgus
Kultura
5 vývojových cest digitální fotografie, které skončily ve slepé uličce

5 vývojových cest digitální fotografie, které skončily ve slepé uličce

Prakticky v každém odvětví lidské činnosti se objeví nápady a vynálezy, které zazáří a poté pomalu a bez většího zájmu veřejnosti utichnou. Nejinak tomu je i v oboru digitální fotografie.

Petr BřezinaJakub Michlovský
Technika
Affinity 2 už má všechny grafické nástroje v jednom balíku. Na rozdíl od Photoshopu je však pořád bez předplatného

Affinity 2 už má všechny grafické nástroje v jednom balíku. Na rozdíl od Photoshopu je však pořád bez předplatného

**Britský Serif vydal druhou generaci nástrojů rodiny Affinity. **Do portfolia přibyl Publisher pro iPad. **Nově si i koupíte všechny nástroje v jedné zvýhodněné licenci.

Petr Urban
Affinity PhotoFotografický software
10 filmů o fotografii, které byste měli vidět

10 filmů o fotografii, které byste měli vidět

Filmy, ve kterých hraje důležitou roli fotografie či fotograf vznikají už dlouhá desetiletí. Existuje však více filmů, než jen legendární Zvětšenina, kamery natáčí dál a v hlavách filmařů se rodí nové neotřelé příběhy…

Petr Březina
Kultura