Víte kdo stojí za fotografiemi Applu?

Víte kdo stojí za fotografiemi Applu?

Určitě jste alespoň jednou viděli výsledky jeho práce. Možná je dokonce vídáte denně. Jsou to produktové snímky Apple. Kdo za nimi stojí a s jakými problémy se při jejich tvorbě musí potýkat?

Obrázky produktů od Applu zná jistě každý. Jejich dokonalost tkví v jednoduchosti, stejně jako u výrobků samotných. Ve skutečnosti je ale vytvoření takových fotografií velice komplikované.

Jejich autor Peter Belanger prozrazuje v rozhovoru pro server The Verge nejen výzvy, které jsou s jejich tvorbou spojené, ale také to, jak se k této práci snů vůbec dostal.

Produktová fotografie jej začala bavit při studiích na škole v San Franciscu. Díky blízkosti Silicon Valley si navíc všimnul velkého potenciálu komerčního fotografování produktů. Počítače zažívaly tehdy první rozmach a o zakázky tak nebylo nouze. „Líbilo se mi, že jsem si mohl vydělat na živobytí děláním toho, co miluji,“ říká.

1.jpg 
Občas si Belanger střihne i autoportrét

Po studiích pracoval Peter dále na volné noze pro mnoho agentur. Potkal tak designéry a producenty, kteří se později přesunuli do Applu. Díky dobrým vztahům a skvělé reputaci o něj měli zájem i nadále, dostal se tak k fotografování iPodů, iPhonů či iPadů.

Peter Belanger ale nefotí pouze pro Apple, mezi jeho zákazníky patří další známé společnosti jako eBay, Nike či Pixar. Jeho receptem na úspěch je dobrá organizovanost a pečlivost. Vše si proto dopředu pečlivě plánuje a za den vytvoří pouze několik málo snímků. „Snažím se toho nemít za jeden den příliš, tak abych měl čas každý produkt unikátně nasvítit. V ideálním případě zohledňuji také materiál, ze kterého je vyroben a nasvícení volím tak, aby vypadal co nejlépe.

Jak můžete vidět na videu, nasvítit produkt podle jeho představ, není žádná legrace. Vše musí být dokonalé.


Nad světly údajně uvažuje jako nad vrstvami ve Photoshopu: „Je to jako práce s vrstvami, můžu si je nastavit a individuálně přizpůsobit tak, abych dosáhl požadovaných výsledků.

Na otázku, jak moc využívá možnosti následných úprav právě například prostřednictvím Photoshopu, odpovídá: „Snažím se odčinit většinu práce při samotném focení. Vždy ale své snímky upravuji. A to zejména z toho důvodu, že i když je produkt sebelépe vyroben, při zvětšení jsou patrné drobné nedokonalosti povrchu, které lidské oko běžně nevidí.

2.jpg 
Mírné náznaky maximalismu by se tu daly najít...

Jeho nejoblíbenějším subjektem focení jsou produkty, které „ještě nespatřily světlo světa a nebyly zachyceny na milionech snímků“. „Mám mnohem více raději proces zjišťování toho, jak něco vyfotit, než když mi někdo ukáže, jak má přesně vypadat výsledek,“ říká.

Pro fotografování ve studiu využívá Peter Belanger služeb digitální stěny Phase One spolu s fotoaparátem Sinar X, a dále systém Phase One 645. Mimo studio pak používá digitální zrcadlovku Canon 5D Mark III s objektivem 24-70 mm F2,8.

3.jpg 
Pohled do zákulisí

Ve svém volném čase se věnuje svým dětem, které také rád fotografuje: „Jsem ten taťka, který chodí na baseballová utkání s objektivem 400 mm.“ Za každý rok vytvoří jednu fotoknihu s 365 snímky své rodiny. Celkem jich už prý má deset.

Celý rozhovor naleznete v angličtině na serveru The Verge.

Určitě si přečtěte

Články odjinud