Úchylky slavných filmových režisérů

21. března 2014
TWEET SDÍLET
Úchylky slavných filmových režisérů

Každý z nás má obvykle pro něco slabost, ať už je to mlsání čokolády, výjimečný alkohol anebo fotografování konkrétních míst či lidí. Ne vždy jsou však naše slabosti jednoduše odhaleny.

U známých osobností a zejména pak u režisérů je možné jejich oblíbené náměty odhalit poměrně snadno. Jejich dílem jsou totiž filmy, na které se můžeme kdykoliv podívat. Videopublicista Kogonada se právě takovými specialitami zaobírá a přináší na světlo dosud skryté slabosti známých režisérů.

Postupně Kogonada prolustroval několik režisérů a jejich slabost pro konkrétní filmové postupy. Japonský režisér Yasujiro Ozu například velmi často používá ve svých filmech záběr na  na průchod osob prostředím.

Jeden z velikánů americké kinematografie – Stanley Kubrick – byl zvláštní postavičkou sám o sobě, a tak asi ani nepřekvapí, že si ve svých filmech také liboval ve zvláštnostech. Jednou z těch nejčastěji používaných je perspektivní pohled směřující do jednoho centrálního místa záběru – one-point perspective.

Ze současných režisérů si vzal Kogonada na mušku režiséra Wese Andersona, který za sebou má filmy různých žánrů, včetně animovaných. A na čem si „ujíždí“ tento režisér? Není to nic menšího než perfektní obrazová symetrie.

 

A aby toho nebylo málo, našel si Anderson zálibu také v záběrech shora, které jsou v jeho filmech velmi časté.

Výlet do hlavy režisérů završíme kontroverzním Quentinem Tarantinem, který ve srovnání s Andersonem miluje pravý opak, tedy pohledy zespod.

Témata článku: Kultura, Video, Film


Programování elektroniky: Všehoschopný čip FT232HQ

Programování elektroniky: Všehoschopný čip FT232HQ

** FT232HQ je univerzální čip USB 2.0 ** Může se chovat jako sériová linka, I²C, SPI, GPIO aj. ** Dnes jej oživíme v C na Windows

Jakub Čížek
C++Pojďme programovat elektronikuUSB
CD Projekt koupil studio zodpovědné za hru The Flame in the Flood

CD Projekt koupil studio zodpovědné za hru The Flame in the Flood

Atmosférická umělecká hříčka očividně upoutala pozornost studia.

Michal Maliarov
CD Projekt REDByznys
Recenze hry NHL 22. Nejlepší hokej, který si lze zahrát

Recenze hry NHL 22. Nejlepší hokej, který si lze zahrát

NHL 22 konečně přechází na nový engine, což s sebou nese nemalá očekávání.

Ladislav Novák
NHLRecenzeSportovní
Recenze hry Age of Empires IV. Legenda se vrací a je pořád stejná

Recenze hry Age of Empires IV. Legenda se vrací a je pořád stejná

Age of Empires patří do té sekce legendárních strategií, které pomohly žánr rozvinout a přinesly mnoho novinek. Přesto se série za mnoho let dočkala jen tří dílů. V dílnách studia Relic Entertainment konečně vzniklo pokračování a ačkoli je dobré, moc se teda nezměnilo.

Michal Maliarov
Age of Empires 4Recenze
Známe hardwarové požadavky remasterované sbírky GTA Trilogy

Známe hardwarové požadavky remasterované sbírky GTA Trilogy

V novém, a s novými grafickými nároky.

Michal Maliarov
GTAHardware
Týden Živě v novém formátu. Co nám na tiskovkách neřekli Apple a Google

Týden Živě v novém formátu. Co nám na tiskovkách neřekli Apple a Google

Filip KůželMartin Miksa
Týden mobilněTýden Živě