Tři světelné objektivy Voigtländer pro Sony E

8. března 2019
TWEET SDÍLET

​Společnost Voigtländer představila na japonském veletrhu CP+ 2019 trojici světelných objektivů pro systémy Sony E a Leica M. Novinky s výbornou světelností pokrývají ohniskové vzdálenosti 21 mm, 50 mm a 75 mm.

Ostření je manuální, elektronické kontakty na bajonetu slouží k přenosu metadat do EXIFu snímku. Informace o ohniskové vzdálenosti umožňují fotoaparátu účinně stabilizovat celý systém.

Klepněte pro větší obrázek

Nokton 50 mm F1,2 ASPH je zajímavý především svou vynikající světelností. Optická konstrukce sestává z 8 prvků uspořádaných do 6 skupin, přičemž 2 členy jsou asférické. Clona s 12 lamelami, s níž lze zaclonit až na F22, slibuje jemný kruhový bokeh. S objektivem lze ručně ostřit od 45 cm, maximální poměr zvětšení je tak 1:7. Závit na filtry má průměr 58 mm.

Klepněte pro větší obrázek

Kovový tubus na délku měří 58,8 mm a jeho maximální průměr činí 70,1 mm. Objektiv váží 434 gramů, což je vzhledem k vysoké světelnosti velmi dobrá hodnota. Zatím je známa pouze cena pro japonský trh. Nokton 50 mm F1,2 ASPH by se měl začít prodávat v dubnu za 150 000 jenů (cca 30 000 Kč).

Další dvě novinky zatím nejsou zahrnuty do nabídky na stránkách výrobce, tudíž zatím není známa jejich cena ani dostupnost. Návštěvníci veletrhu si je však mohli vyzkoušet a zveřejněny byly i jejich specifikace.

Klepněte pro větší obrázek

Optická konstrukce Noktonu 21 mm F1,4 ASPH čítá 13 členů uspořádaných do 11 skupin, z nichž minimálně jeden (informace nejsou úplné) je asférického typu. S 12lamelovou clonou je možné přiclonit na F13. Minimální zaostřovací vzdálenost odpovídá 25 cm. S objektivem lze používat filtry s průměrem 62 mm. Vnější konstrukce Noktonu 21 mm F1,4 je opět kovová. Na délku objektiv měří 79,5 mm a v průměru má 70,5 mm.

Nokton „Vintage“ 75 mm F1,5 ASPH je zástupcem linie objektivů s retro designem, jímž odkazuje do poloviny minulého století. Uvnitř tubusu se však ukrývá moderní optická konstrukce – mezi 7 členy v 6 skupinách najdeme také jeden asférický prvek.

Výrobce slibuje vynikající ostrost a rozlišení i při plně otevřené cloně. Ta opět sestává z 12 lamel, přičemž maximálně lze zaclonit na F16. Závit na filtry má průměr 58 mm. Ostřit je možné od 70 cm. Rozměry objektivu jsou 63,3 mm na délku a 68,8 v průměru. Nokton 75 mm F1,5 se bude prodávat ve dvou variantách – stříbrné a černé.

Témata článku: Technika, Objektivy, Příslušenství, Sony, Voigtländer, Objektivy na Heureka.cz


6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

Desetitisíce fotek na disku ve stovkách složek, jejichž obsah je takřka nemožné ručně roztřídit – noční můra nejednoho zapáleného (a trochu líného) fotografa. Nejeden správce fotek přitom pomůže tohle peklo vyřešit.

časopis Computer
Fotografický softwareFotoškola
6 nejlepších programů pro úpravu fotografií zdarma

6 nejlepších programů pro úpravu fotografií zdarma

Helena Vyplelová
Fotografický software
7 legendárních filmových kompaktů, které musíte vyzkoušet

7 legendárních filmových kompaktů, které musíte vyzkoušet

Pokukujete po analogovém přístroji, s nímž byste si mohli vyzkoušet fotografování na film? Nebo si chcete vytvořit malou analogovou sbírku? Snadno ovladatelné kinofilmové kompakty vám mohou otevřít cestu do hlubin analogové fotografie.

Helena Vyplelová
Technika
Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Petr Březina
Analogová fotografieFotoškola
20 tipů pro lepší fotografování svateb

20 tipů pro lepší fotografování svateb

Ačkoli běžnému životu stále brání nejrůznější omezení související s koronavirovou epidemií, svatby a pohřby tu s námi budou stále.

Jan Pánek
FotografovéFotoškola
Nejlepší plnoformátové fotoaparáty pro aktivní fotografy. Bezzrcadlovky i se zrcadlem

Nejlepší plnoformátové fotoaparáty pro aktivní fotografy. Bezzrcadlovky i se zrcadlem

Doporučíme nejlepší fotoaparáty s plnoformátovým snímačem, které by mohly potěšit nejen zkušenější fotografy, ale i ty začínající.

Petr BřezinaJan Pánek
Full-frame