TIPA pro Zuiko Digital

14. května 2008
TWEET SDÍLET
TIPA pro Zuiko Digital

Objektiv Zuiko Digital ED 12-60mm F2,8-4,0 SWD získal ocenění TIPA jako nejlepší poloprofesionální objektiv. Objektiv je určen pro 4/3 systém, který v současné době při konstrukci zrcadlovek používá Olympus a Panasonic.

Při nasazení na fotoaparát se rozsah ohnisek změní na virtuálních 24–120, což dělá z objektivu ideální nástroj pro každodenní fotografování. To vše podpořeno velmi dobrou světelností, ultrazvukovým ostřením a odolností proti nepříznivému počasí.

Objektiv byl jedním z prvních, který přinesl mez tzv. setová skla ohnisko širší než 28 mm.


Nikon oznámil spolupráci se značkami Nissin a Profoto

Nikon oznámil spolupráci se značkami Nissin a Profoto

Petr Březina
Blesky a světlaTechnika
Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Různé objektivy nám ukazují svět v různé podobě, některé z něj zachytí větší část, některé zase menší část. Fotografové většinou pracují s konkrétním ohniskem, protože zobrazuje svět trošku jinak.

Petr Březina
Technika
Nejlepší fotomobily pod stromeček. Vybírat můžete podle ceny nebo počtu objektivů

Nejlepší fotomobily pod stromeček. Vybírat můžete podle ceny nebo počtu objektivů

Proč s sebou nosit mobil a fotoaparát, když můžete mít vše v jednom, navíc i s velmi slušnou videokamerou. Smartphony válcují nejen levné, ale už i pokročilé kompakty. Po kterých byste měli sáhnout?

Petr Březina
Fotomobily
Olympus se mění na OM System

Olympus se mění na OM System

Petr Březina
OM SystemOlympus
6 objektivů, s nimiž můžete fotit i v totální tmě

6 objektivů, s nimiž můžete fotit i v totální tmě

Světelnost je jedním z velmi důležitých parametrů při výběru objektivu. Znáte ty nejsvětelnější kousky, které se v průběhu let objevily na trhu?

Petr Březina
Technika
Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Petr Březina
Analogová fotografieFotoškola
Ostření v digitální fotografii – fázové, kontrastní a hybridní, které je lepší?

Ostření v digitální fotografii – fázové, kontrastní a hybridní, které je lepší?

Povedená fotografie by měla mít nejen svoji specifickou atmosféru a povedenou kompozici, ale zejména by měla být ostrá.

Petr Březina
Fotoškola