Karel Kahovec  |  03. 05. 2011 08:03

Akcelerace OpenGL? Nemá to být spíš OpenCL?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel Kahovec  |  03. 05. 2011 08:09

Hmm, tak jsem se kouknul na web autora - nepoužívá to OpenCL, ale CUDA, tedy akcelerace na kartách Nvidia s architekturou Fermi. Majitelé karet ATI/AMD maji smůlu.Autora článku prosím pověsit do průvanu za špatné informace.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
FK  |  03. 05. 2011 08:19

Opravdu pouzivam OpenGL. Cuda je na mych strankach napsano jen kvuli spolupraci s NVIDIA. Zkuste si DMI otestovat na libovolne ATI karte a ono vam to pobezi Sam mam doma ATI 4670 na testy.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
03. 05. 2011 12:34

Autor může napsat jen to, co mu je předloženo jako informace.Navíc konkrétně toto bylo konzultováno s autorem software.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel Kahovec  |  05. 05. 2011 07:05

No, omlouvám se, a čumím jako puk. Jak může OpenGL zrychlit odšumování? Tak nanejvýš posuv obrazu po obrazovce... Pokud se dá nějaká funkce OpenGL využít k tomuto účelu, tak její přínos bude hodně malý. Dnes se k práci s multimediálními soubory využívají multijádrové grafické čipy jako koprocesory - od Nvidie je to CUDA, kterýžto systém dokáže zrychlit zpracování i na trojnásobek, od AMD je to ATI Stream, kterýžto dokáže i pětinásobek, a obě firmy podporují otevřený standard OpenCL - nevím, na jaké úrovni.OpenGL je HW urychlení zobrazování, využívané především k hraní her.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
FK  |  05. 05. 2011 07:52

Vysvetleni pouziti OpenGL je na dlouhou debatu. Obecne OpenGL umi scalovat, posouvat a aplikovat space invariantni filtr, treba rozmazani na obrazek. No a kombinaci tehle vlastnosti se daji udelat space variant filtry ... a to je presne to odsumeni. OpenGL bylo vybrano zamerne, protoze v dobe vzniku bylo OpenCL nepouzitelne, psat to v CUDA a Stream zvlast bylo neefektivni. Ted se umi odsumovat na vsech kartach co maji shader model 3 a lepsi.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
qas  |  03. 05. 2011 08:13

nemohu si pomoci, ale testovat odsumovaci program na neostrych ci rozhybanych snimcich...
S odsumovacimi programy mam bohate zkusenosti a je opravdu velmi slozite je hodnotit - zalezi na fotografii a pro kazdou se hodi jine parametry nastaveni...
Jedinna moznost je vyzkouset osobne. Co jste vsak porovnat mohli je prave RYCHLOST procesu pri "srovnatelnem" vysledku.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
FK  |  03. 05. 2011 08:22

Vite s tou rychlosti je to tezke. Podle mych testu se daji vysledky srovnavat jen s Topaz Denoise DNik DFine, zbytek je horsi. A dosahovat horsich vysledku spatnym naladenim je trochu nesmysl. Lepsi vysledky jsou dosazeny lepsim algoritmem, ktery je dost casto slozitejsi a tim padem pomalejsi. Spatne nastaveni algoritmus nezrychli. Na druhou stranu spatnym algoritmem nedosahnete dobre vysledky.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
03. 05. 2011 17:27

Vyskusal som 64 bit verziu s GPU:
Kvalita vystupu - pomerne OK, ale treba sa pohrat s parametrami. Za 15 EUR je to ale vyborne.
Na rychlosti by sa mozno dalo popracovat, ale v zasade OK. Na C2Q 9550 s 8600GT trvala 10 mpix fotka asi 1:20 (len CPU), pri CPU + GPU sa zrychlilo na asi minutu. Pozn. - oznacenie "fusion" pre CPU+GPU proces je trochu zavadzajuce, kedze toto evokuje AMD "Fusion" APU, pricom to funguje aj na Intel + nVidia.
Narazil som vsak aj na problem - neslo mi otvorit ziaden TIF subor. Nech som sa hral s nastaveniami v Lightroom exporte akokolvek, nepomohlo, stale vypisovalo nepodporovany format. Ak si to autor pozera - ake maju byt nastavenia na TIF ?
Tomas

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
FK  |  03. 05. 2011 17:59

S tiffem je problem, ze GDI+ nepodporuje nic jineho nez 8 bitu na kanal, ikdyz se specifikace tvari jinak. 16bitove obrazky tedy podporuje jen PS plugin verze. Je to neprijemne, s tim souhlasim, ale predelavka je zatim financne neefektivni. Pokud vase tiffy nejsou 16bitove, ale jen 8 bitove prosim ozvete se mi na email. Pokud s nimi bude problem, tak obecne za nahlaseni bugu davam licenci zdarma. FK

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
05. 05. 2011 09:30

Diky, 8-bitove Tiffy idu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Levi  |  20. 05. 2011 23:04

Koupil jsem a musim říct, že tohle je fakt bomba. Skvělá práce.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory