Studenti v Krásných ztrátách

Studenti v Krásných ztrátách

Příznivce fotografie potěší projekt, který vzniknul spoluprací baru Krásný ztráty s fotografickým ateliérem Vysoké školy uměleckoprůmyslové. Do 15.7. je v Krásných ztrátách k vidění výstava Prototypy, na které studenti prezentují své autoportréty.

Jedná se o výsledek cvičení, které během letního semestru absolvovali studenti druhého a třetího ročníku fotografického ateliéru. Krásný ztráty nabídli nejen možnost prezentace, ale i vytvoření definitivní verze fotografií, které během cvičení vznikaly jen v pracovních formátech. Vedoucím projektu byl Ivan Pinkava, jehož snímek výstavu svým způsobem otevírá – visí hned u vchodu do baru z Nálepkovy ulice.


autor: Martin Chlum

Ze studentů se projektu zúčastnili Radeq Brousil, Martin Chlum, Petra Malá, Lukáš Prokůpek, Michal Šeba a Zuzana Vejšická. Snad nejvíce se fotku podařilo prosadit Radquovi Brousilovi, který nafotil obálku časopisu Reflex (12/2005) s portrétem zpěvačky skupiny Khoiba. Těžko říct, proč si Reflex zvolil na obálku zpěvačku, které jsou uvnitř čísla věnovány pouhé dvě stránky, i proč místo osvědčeného Davida Krause zaexperimentoval s Radqem Brousilem.  Jedná se totiž o jednoznačně nejméně přitažlivou obálku tohoto ročníku. Naštěstí při tvoření autoportrétů byl Brousil iniciativnější než při fotografování pro Reflex, pohrál si s efekty blesku v zrcadle a maskou růžového králíčka. Hra mu přinesla zajímavé výsledky, nevybočuje však z řady ostatních studentů.


autor: Petra Malá

Michal Šeba si pro autoportrét zvolil převlečení za ženu. Jeho paruka a make-up jsou tak dokonalé, že si divák uvědomí, že se jedná o muže až po několikaterém zkontrolování cedulky se jménem. Pak teprve postřehnete, že vyfocená „dívka“ postrádá poprsí. Jedná se jistě o zajímavý nápad, Šeba se však příliš vydal ve stopách Dity Pepe, jejíchž autoportréty s cizími ženami Šebův snímek nápadně připomíná.


autor: Zuzana Vejšická

Ani ženy nezůstávají na výstavě pozadu – ba naopak, jejich práce patří na výstavě k těm nejpovedenějším. Zuzana Vejšická si pohrála s neobvyklým způsobem pohledu od země a s osvětlením, které kunshistorici nazvali podle způsobu malby italského barokního umělce carravaggiovské. Naopak Petra Malá zvolila čisté a jednoduché zpracování s bílým pozadím, které je zárukou podpoření výrazu portrétovaného.


autor: Zuzana Vejšická

Ivan Pinkava se o práci se studenty vyjadřuje velmi kladně, umí podle něj zajímavě a překvapivě přemýšlet a přicházejí s novými podněty. Projekt výstav v Krásných Ztrátách lze považovat za velmi přínosný i proto, že díky němu bude mít případný zájemce možnost seznámit se s pracemi studentů a zjistit, co se děje nejen na půdě profesionální, ale i jaké trendy vyznává mladá generace.

Určitě si přečtěte

Články odjinud