avatar
26. 02. 2015 08:39

Jojo tlaci rozliseni videa nahoru, ale co pak s tim? Vetsinou jen neco natoci ale strihat to stejne nebudou a 4k uz vubec ne. Kdo strihal full hd vi.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Lotrandor  |  26. 02. 2015 08:52

Většinou se to resampluje na 1080p za účelem zvýšení množství detailů. Vidět to je, ale workflow to komplikuje výrazně, včetně nároků na úložiště a procesorový výkon.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
26. 02. 2015 09:47

Digi zrcadlovky delaji pri fullHD 25fps datovy tok asi 4MB/s, zajimal by me kolik to dela pro 4K ktere ma 4x vyssi rozliseni. Ono samotny strih muze byt za nejakych podminek ok, ale pokud nedejboze na dany klip das jakekoliv dobarveni nebo dokonce zpomaleni useku tak obycejny PC ktery neslouzi treba k hrani novych her se pekelne zadycha. Ale mozna to pujde pro amatery sestrihat primo na youtube ... ale asi to nebude ono a nevidim to ze by se s tim nekdo otravoval kdyz je hodne lidi linych i jen upravit fotku.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Lotrandor  |  26. 02. 2015 10:45

Je na to potřeba silný hardware, o tom žádná. Ale zas pochybuju, že se na tomhle bude dát udělat nějak rozumně colorgrading, nebo něco podobně pokročilého. Bude záležet hodně na kodeku. Většina těhle 4k kamer je stejně určená pro to sestříhání na YT, právě kvůli způsobu kódování. Snad s výjimkou Sony. Obvykle to pak ale znamená externí nahrávadlo, protože to prostě hardware foťáku nedává.
Datový tok může být klidně 30MB/s.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Lotrandor  |  26. 02. 2015 10:49

Tak oprava, klidně i 50 MB/s, a to je už nějak komprimované.
Někde jsem také četl, že disků pro postprodukci 90 minut filmu ve obvyklé kvalitě (promítání v kinech) je 500.000,- dolarů. Čistě za kapacitu, řadiče, sítě a další hardware v tom započítaný nebyl.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel Kahovec  |  26. 02. 2015 09:42

Vždyť to nemusíte používat, fullHD to umí taky.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
26. 02. 2015 09:49

Pravda, stejne ma dnes 4K monitor nebo TV malokdo.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Won  |  26. 02. 2015 10:26

V zahraničí jsou 4k monitory už poměrně dost rozšířené, stejně jako práce se 4k videem. Je to prostě úplně normální pokrok, za pár let vám to bude připadat tak samozřejmé, jako je dnes FullHD. V zahraničí to bude standart ještě dřív. Jo a zrcadlovky nemají při FullHD datový tok 4MB/s, to vám asi vypadla nula, pak by to už trochu odpovídalo.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  26. 02. 2015 11:31

Myslím, že sis splet MB/mbps, ty 4 MB zhruba odpovídají

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
julda  |  26. 02. 2015 12:08

To už je vyšší dívčí.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
26. 02. 2015 12:29

Lidem delaji problemy ty male b a velke B .. ja to napsal dobre .. ale s tou 4kou si ted nejsem jisty .. mozna 6MB/s

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  26. 02. 2015 13:43

Ono je lepší to uvádět správně v bitech:) (bitrate)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
26. 02. 2015 14:47

No spravne .... ale je fajn vedet ze za 10s videa mas 40MB dat ... praxe?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
reign  |  27. 02. 2015 15:47

co 4k, ale H265 - záruka napínavých chvil

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
js  |  26. 02. 2015 09:43

docela by mě zajímalo zdali Samsung plánuje NX500 aktualizovat stejně jako NX1... škoda že i starší přístroje neaktualizuje podobně...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  26. 02. 2015 15:32

Pravděpodobně, ale měl by mít méně problémů než NX1, FW je už továrně novější. Navíc i když mají stejný sensor, tak jinak to není zrovna stejné.. Potřebují starší Samsungy nějaký upgrade? Moc stížností sem neviděl nějak nikde.. (asi tím, že se moc neprodávají ).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
js  |  26. 02. 2015 15:56

Tak jestli potřebují nebo ne, to není až tak podstatné, vždy je co vylepšovat a dlouhodobá kvalitní podpora a vylepšování se u zákazníků vždy velice cení... viz Fuji... Osobne by třeba NX30 mohla zlepšit výstup v jpegu, odšumování, rychlost...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  26. 02. 2015 17:48

Hah jo, jenže u Fuji je to většinou marketingová blbost. Oni nepřidávaj nové věci do foťáků, mají většinu věcí naplánovanou dopředu, takže vydají ořezaný foťák a až pak to "jakože přidají". Zákazníci jsou ovce, tudíž chrochtají blahem..Tahle marketingová taktika má i své jméno a Fuji ani moc nezastírá, že to používá..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ivan Lelák  |  26. 02. 2015 10:13

Škoda hledáčku a aspoň malého blesku. Jinak to vypadá dobře. 4K mi zatím přijde jako marketingová věc, teď jsme ve FullHD točili lyžování s GoPro 4 a v TV je to srovnatelné s čímkoliv ostatním. Dokud nebudou rozšířené 4K zobrazovače, považuji 4K video za zbytečné.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  26. 02. 2015 14:08

To ze na 4K je treba i odpovidajici zobrazovac je nesmysl - jde o to, 4K video proste vznika jinak nez 1080p. Napr. u GoPro4 v podstate jeden pixel na snimaci odpovida jednomu pixelu ve videu. Takze zde nejsou problemy jako line skipping (zubate hrany) nebo moire. Pri vysledenm strihu a zmenseni na 1080p uz k necemu takovemu nedochazi, prip. v male mire.
Rozdil mezi 1080p a 4K lze poznat i na FullHD displeji... Nektere fotoaparaty zvladaji resamplovani z rozliseni snimace na rozliseni videa lip (samsung, panasonic) a nektere hur (canon), ale rozdil tam je vzdy. Zde se muzete presvedcit - http://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-d... ... - idealni je porovnani 4K(obraz je uplne bez resamplovani) a 1080p u Panasonicu GH4 nebo Panasonicu a napr. Canon 7DmkII.
Navic je u 4K vyhoda v moznosti orezu obrazu a digitalnich svenku v ramci jednoho zaberu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory