Reportáž desetkrát jinak

26. února 2007
TWEET SDÍLET
V našem putování po galerii DIGIareny jsme se dostali téměř ke konci. Dnes se tedy podíváme na deset, čtenáři nejlépe hodnocených, reportážních snímků. Věřte, že je na co se dívat.

Reportážní fotografie je opět jedním z hraničních témat z hlediska přístupu. Reportáž můžete fotografovat z uctivé vzdálenosti s dlouhým sklem, ale také z bezprostřední blízkosti při použití krátkých ohnisek. Pravdou je, že druhá varianta bývá mnohem zajímavější, protože se fotograf dostane přímo do centra dění. Mírným úkrokem stranou je fotografie dokumentární, na té většinou nenajdeme tolik akce a dynamiky, jako u reportáže.

Klepněte pro větší obrázek
Na lavičce
Zdeněk Dvořák

Vítězem se tentokrát stal Zdeněk Dvořák, jeho fotografie navíc získala první místo podruhé v historii. Aby toho nebylo málo, přidal Zdeněk ještě druhé a šesté místo v první desítce.

Zbývající snímky jsou z části nové, z části pak staří známí z našeho putování po fotogalerii. Za zmínku jistě stojí fotografie Petera Drančáka a Miroslava Hrdého, které byly horkými favority na vítěze fotografické soutěže s Nikonem a DIGIfotem.

Všem autorům posíláme přání dobrého světla...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Za plotem | První nahození | Tony
Zdeněk Dvořák | Peter Drančák | marty_k

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Yamato | Kája | Divoká voda
Pavel Tyle | Zdeněk Dvořák | i.hausner

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Extrem kontakt | Afrika TIME OUT | Daleko domů
Miroslav Hrdý | Miroslav Hrdý | Johan82

Další fotografie, nejen z kategorie reportáž, najdete ve fotogalerii.


Nikon oznámil spolupráci se značkami Nissin a Profoto

Nikon oznámil spolupráci se značkami Nissin a Profoto

Petr Březina
Blesky a světlaTechnika
Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Různé objektivy nám ukazují svět v různé podobě, některé z něj zachytí větší část, některé zase menší část. Fotografové většinou pracují s konkrétním ohniskem, protože zobrazuje svět trošku jinak.

Petr Březina
Technika
Nejlepší fotomobily pod stromeček. Vybírat můžete podle ceny nebo počtu objektivů

Nejlepší fotomobily pod stromeček. Vybírat můžete podle ceny nebo počtu objektivů

Proč s sebou nosit mobil a fotoaparát, když můžete mít vše v jednom, navíc i s velmi slušnou videokamerou. Smartphony válcují nejen levné, ale už i pokročilé kompakty. Po kterých byste měli sáhnout?

Petr Březina
Fotomobily
Olympus se mění na OM System

Olympus se mění na OM System

Petr Březina
OM SystemOlympus
6 objektivů, s nimiž můžete fotit i v totální tmě

6 objektivů, s nimiž můžete fotit i v totální tmě

Světelnost je jedním z velmi důležitých parametrů při výběru objektivu. Znáte ty nejsvětelnější kousky, které se v průběhu let objevily na trhu?

Petr Březina
Technika
Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Petr Březina
Analogová fotografieFotoškola
Ostření v digitální fotografii – fázové, kontrastní a hybridní, které je lepší?

Ostření v digitální fotografii – fázové, kontrastní a hybridní, které je lepší?

Povedená fotografie by měla mít nejen svoji specifickou atmosféru a povedenou kompozici, ale zejména by měla být ostrá.

Petr Březina
Fotoškola