Daniela Ambrožová  |  07. 05. 2012 10:55

Nemám sice pocit, že bych měla nebo musela cokoliv vysvětlovat, ale prioritou v případě mého "zdivočelého" souboru je a stále bude fotografie samotná. Ruční strukturální výšivku (nikoliv "obšívání", to si teda vyprošuju! ) používám tu jako akcent, tam jako retuš či lokální zostření, ale celkově prostě jako oživení a jakousi "pomůcku" k vlastní interpretaci těch "divných", leč reálných scén, které fotoaparátem zachycuji a mapuji. S bavlnkami jsem na svých plátnech začala řádit poté, co na mě z jednotlivých snímků po naskenování negativů začaly vyskakovat až "pastorální" motivy, které se kdysi právě jako předloha pro vyšívání používaly. Takže návrat k tradici to pro mě určitě je, a ano, zároveň to má být taky "hezký" (přece to nebudu dělat hnusný, že jo ). Nechci ale, aby výšivka přetloukla fotografii jako takovou. Usiluji o to, aby se vzájemně doplňovaly, podporovaly. Snažím se najít rovnováhu a harmonii na pomezí krajinářské, dokumentární a intermediální tvorby, a to včetně prostředí a instalace samotné. A ano, ta hranice ať je klidně i vtipná a hravá (alespoň na první pohled). Za návštěvu a recenzi děkuji. Howgh.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
ČuLo - výstavy návštevník  |  07. 05. 2012 13:12

Celkom ma pozitívne prekvapila tradičná výšivka :) v modernej fotografii, ktorú nám odprezentovala veľmi vitálno krásne kolegynka od Ambróžov. Ale trvalo to pár niekoľko dosť minút, dokonca som zmeškal aj vlastný koncert, kedy som okatú až makristicky očividne podľadnú fintu uzrel vo svetle sveta toho výstavného okamihu.
V každom ohľade téma zveriny v našich krajoch neustále rezonuje frekvenciou vlastnou dosť často. Všade samý zver modernej doby a všestranne využiteľné parohy. Nebránil by som sa na budúce ponúknuť niektoré vlastné obrazy "dozveriť" ušľapaním ich na mieste činu. Originály stôp na fotografii by neskôr boli zneužité na ďalšiu zaujímavo originálnu scenériu vernisáže.
Ďakujem, že som tam mohol byť či nebyť

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory