Prodeje fotoaparátů za březen příliš nenadchnou

Prodeje fotoaparátů za březen příliš nenadchnou

Vývoj prodejnosti fotoaparátů se poslední dva roky chová podivně kvůli covidu a souvisejícím opatřením, reaguje na omezení a jejich uvolnění i na společenské nálady. Do toho přicházejí stále schopnější fotomobily, takže roste výrazná konkurence zespodu. Zatímco rok 2020 byl jako na houpačce, rok 2021 vypadá více způměrovaně a letošek reprezentuje pokles, jakého jsme byli svědky již před covidem.

cipa-tela.PNG

Vloni byl březen špičkou prodejnosti fotoaparátů celého roku kvůli uvolňující se situaci a vyhlídce na lepší možnosti cestování. Meziroční srovnání tedy bude vyznívat velmi špatně – pokles o třetinu na 550 tisíc přístrojů. O 12 % na 760 000 kusů klesly meziročně i objektivy, na čemž se 45 % podílí objektivy pro full frame systémy a 55 % objektivy pro systémy s menším senzorem.

cipa-obj.PNG

Fotomobily jsou hlavně konkurencí pro kompakty, které se tak logicky propadají nejvíce, konkrétně meziročně o cca 50 %. Zajímavé je, že poměrově více padají prodeje bezzrcadlovek (o 29 %) než zrcadlovek (20 %). Na druhou stranu si bezzrcadlovky drží vedení v absolutním počtu prodaných kusů – 225 vs. 181 tisíc.

Oproti únoru si prodeje fototechniky polepšily ve všech ohledech, což ale není žádné překvapení, protože po Vánocích přichází ochlazení a ještě nenastává hlavní sezóna. Nákupy mírně narůstají od března a vrcholí před prázdninami.

Určitě si přečtěte

Články odjinud