Data, která zveřejnila společnost Photoindustrie-Verband, se sice vztahují výhradně na německý trh, nicméně se dá předpokládat, že podobná situace panuje napříč celou Evropou.
Z prvníhu grafu níže jasně vyplývá, že po dvou letech hojnosti (2012, 2013) došlo v minulém roce k celkovému poklesu objemu trhu s fotoaparáty. Naopak poměrně výrazný nárůst zaznamenal prodej smartphonů a jiných chytrých zařízení, akčních kamer (viz druhý graf) a nositelností.


Z grafu je navíc patrné, že na úkor prodeje DSLR sílí prodej pokročilých a systémových kompaktů. Dle podrobné zprávy se velké obliby u kupujících těší především ultrazoomy s menšími rozměry.

Podobnou klesající tendenci najdeme i u prodejů objektivů. Zajímavostí je také dlouhodobě stoupající poptávka po fotografických publikacích, a naopak postupně klesající zájem o fotobrašny.

