Možná jste and tím už přemýšleli, prakticky všechny objektivy, se kterými se na trhu setkáte, mají černou povrchovou úpravu (pomineme-li výstřelky výrobců, kdy je objektiv barevně sladěn s tělem zrcadlovky) až na jednu výjimku – teleobjektivy Canon. Proč tomu tak je?
A pokud jste se nad tímto faktem ještě nezamýšleli, zkuste se někdy podívat na záznamy sportovních utkání, obvykle uvidíte u kraje hřiště nebo atletického oválu skupinku fotografů s obrovskými bílými trubkami... a tady už možná tušíte důvod barevného provedení.
Oficiální stanovisko společnosti Canon je to, že začala používat bílou či světle šedou barvu objektivů z důvodu lepší odrazivosti světla. U teleobjektivů jsou použity relativně velké čočky a jejich zahřátí by prý mohlo vést k nedokonalému přenosu světla a obrazu, proto je povrchová úprava teleobjektivů světlá.
Jedna z teorií také hovoří o tom, že Canon začal vyrábět bílé objektivy v okamžiku, kdy začal používat fluoritové přední členy objektivů, které jsou na teplotu více citlivé. Tomu však odporuje skutečnost, že objektivy EF 300 mm F4L IS USM a 70–200 mm F2,8L USM nemají fluoritové členy a přesto jsou bílé.
Mnohem pravděpodobnější teorie je ale ta, která hovoří o promyšleném budování značky Canon. Zkrátka a dobře, jakmile vidíte bílý objektiv a jste fotografové, okamžitě se vám vybaví objektiv značky Canon. A to je možná také důvod, proč Nikon v minulosti vyráběl i bílou verzi jednoho ze svých objektivů. A možná to bylo proto, aby splynul s davem...