Příběh jedné fotografie: Sedm trpajzlíků

7. prosince 2004
TWEET SDÍLET
Příběh jedné fotografie: Sedm trpajzlíků
Bylo krásné podzimní odpoledne, když na mne synek spustil „Tati, pojď se mnou prosím hledat nějaký barevný lístečky, já je potřebuji do školky“. Nezbývalo než vyrazit a protože bylo opravdu nádherně a příroda barvami jen hrála, vzal jsem s sebou i fotobrašnu.

Synek sbíral lístečky a kaštany, zatímco já sbíral do aparátu snímek za snímkem. U skupinky stromů velikánů mi bleskl hlavou nápad, nafotit to místo ze stativu se synkem v různých pozicích. Tehdy se synek ještě rád fotil a nedalo moc práce, přemluvit jej k pózování. Se zájmem pobíhal mezi stromy a sám se mi stavěl všelijak do záběru. Fotografická idylka...

Doma jsem v klidu zasedl k prohlížení fotografických úlovků. Po krátkém experimentování v počítači vznikla tato fotografie. Je složena ze sedmi jednotlivých snímků. Práce probíhala přibližně takto: vždy jsem srovnal 2 snímky do vrstev za pomoci průhlednosti přesně nad sebe, z horní vrstvy jsem se pak „progumoval“ do spodní vrstvy vždy v místě, kde se nacházela ve spodní vrstvě synkova postava. Vrstvy jsem spojil, poté jsem přidal dospod vrstvu novou a postup opakoval. Je to práce na 5 minut, výsledek je opravdu zajímavý a snad se líbí i vám.

Klepněte pro větší obrázek
Josef Malý: 7 trpajzlíků

Technické údaje k fotografii:
Fotoaparát
: Canon Power Shot A70
Stativ: obyčejný plastový, zakoupený za socialismu za 180 Kč
Expozice: clona 4,8, čas 1/100, samospoušť

Na této stránce může být příběh právě vaší fotografie. Otiskovat budeme pouze ty nejzajímavější snímky a příběhy.

Podmínky pro uveřejnění
formát fotografie: .JPEG
rozměr fotografie: minimálně 800 × 600 pixelů
formát textu: .rtf

Podrobnější informace si přečtěte zde.    

Témata článku: Kultura, Fotoškola


Nejlepší plnoformátové fotoaparáty pro aktivní fotografy. Bezzrcadlovky i se zrcadlem

Nejlepší plnoformátové fotoaparáty pro aktivní fotografy. Bezzrcadlovky i se zrcadlem

Doporučíme nejlepší fotoaparáty s plnoformátovým snímačem, které by mohly potěšit nejen zkušenější fotografy, ale i ty začínající.

Petr Březina
Full-frame
Nejlepší objektivy a příslušenství pro fotografy. Tipy pod stromeček

Nejlepší objektivy a příslušenství pro fotografy. Tipy pod stromeček

Správné fotografické příslušenství může v mnoha situacích značně ulehčit práci. S objektivy je to velmi podobné, proto přinášíme několik tipů, po čem sáhnout.

Petr Březina
Objektivy
Nikon oznámil spolupráci se značkami Nissin a Profoto

Nikon oznámil spolupráci se značkami Nissin a Profoto

Petr Březina
Blesky a světlaTechnika
6 objektivů, s nimiž můžete fotit i v totální tmě

6 objektivů, s nimiž můžete fotit i v totální tmě

Světelnost je jedním z velmi důležitých parametrů při výběru objektivu. Znáte ty nejsvětelnější kousky, které se v průběhu let objevily na trhu?

Petr Březina
Technika
6 nejlepších programů pro úpravu fotografií zdarma

6 nejlepších programů pro úpravu fotografií zdarma

Helena Vyplelová
Fotografický software
Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Různé objektivy nám ukazují svět v různé podobě, některé z něj zachytí větší část, některé zase menší část. Fotografové většinou pracují s konkrétním ohniskem, protože zobrazuje svět trošku jinak.

Petr Březina
Technika
6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

Desetitisíce fotek na disku ve stovkách složek, jejichž obsah je takřka nemožné ručně roztřídit – noční můra nejednoho zapáleného (a trochu líného) fotografa. Nejeden správce fotek přitom pomůže tohle peklo vyřešit.

časopis Computer
Fotografický softwareFotoškola
Tipy na 14 fotoaparátů s nejlepším poměrem cena/výkon. Kompakty i bezzrcadlovky

Tipy na 14 fotoaparátů s nejlepším poměrem cena/výkon. Kompakty i bezzrcadlovky

​Foťáky v mobilu jsou sice díky využití umělé inteligence čím dál výkonnější, stále však nedokážou nahradit, zejména co do kvality snímku, klasický fotoaparát s velkým obrazovým snímačem.

Helena Vyplelová
Průvodce nákupem
Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Petr Březina
Analogová fotografieFotoškola
Ostření v digitální fotografii – fázové, kontrastní a hybridní, které je lepší?

Ostření v digitální fotografii – fázové, kontrastní a hybridní, které je lepší?

Povedená fotografie by měla mít nejen svoji specifickou atmosféru a povedenou kompozici, ale zejména by měla být ostrá.

Petr Březina
Fotoškola