Pražské zastavení fotkou týdne

Pražské zastavení fotkou týdne

V šestém čísle časopisu DIGI vyšlo téma věnované fotografování Prahy. Jiří Česák, který se fotografování Prahy věnuje několik let profesionálně, v článku radí, že je důležité zachytit Prahu jinak, tak jak ji lidé - místní i turisté - neznají. Mile nás překvapilo, že snímek s tímto námětem se objevil i na webové galerii.

Autor vítězného snímku Michal Jeřábek si zvolil zcela typický pohled na jednu z charakteristických pražských soch. Co však fotografie přináší nového, je oživení snímku lidmi míhajícími se před architektonickým výjevem. A až při bližším pozorování snímku zjistíme, že za davem rozmazaných lidí se skrývá zaostřený muž s fotoaparátem, jenž se s autorem vítězného snímku vzájemně fotografuje, čímž dodávají fotografii nádech tajemna.

Rostislav Klusák ve svém příspěvku k fotografii sice vyčítá, že autor zvolil barevné provedení a navíc doporučuje fotografii zaříznout na čtvercový formát. Po takovémto zásahu by však bohužel zmizela největší zajímavost fotografie, kterou jsou bezesporu rozmazaní chodci. Na černobílém snímku by neupoutali tak rychle pozornost jako na fotografii barevné, kde modrá a červená bunda tvoří kontrast k monochromní soše a střeše kostela.

A nejedná se jen o kontrast barevný, ale i o kompoziční, zaujme kombinace téměř abstraktního popředí s konkrétním pozadím. Kdyby byla fotografie oříznutá, což by si autor nahoře kvůli soše příliš dovolit nemohl, zbyla by z rozmazaných lidí jen velmi malá část, která by na sebe ani tak neupozorňovala, jako by spíše narušovala klasický snímek. 

Za zmínku stojí i řada filtrů, které autor k vytvoření snímku použil: Cokin 164 (cirkulární polarizační), 121 (G2 ND8), 154 (ND8). Michalu Jeřábkovi gratulujeme a přejeme další zdařilé snímky.


Michal Jeřábek: Pražská zastavení I

 

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud