Kategorie Cestování slaví oslnivý comeback. Potápějící se loď na počátku ledna byla tou první vlaštovkou, která i přes nepříznivé prognózy předchází očekávanému jaru. Po řádce chladných a monochromatických kousků je tu opět záplava barev a po tichu, stínech a napětí přišla řada na teplo, klid a vědomí, že máme spoustu času.
Zářivá a vitální žlutooranžová a klidná fialková modř jsou barvy, které ze snímku autora, skrývajícího se pod přezdívkou trumtamberk, dělají fotografický klenot. Nejsou to však jen navzájem se doplňující odstíny, za co získává tento výtvor body od nadšených čtenářů. Snímek se vyznačuje zajímavou kompozicí - modrofialovou hmotnou „změť“ protínají výrazné křivky a svítící body pouličního osvětlení, jako by si autor jejich polohu přesně naplánoval.
Menší vilkou v této oblasti určitě nepohrdnete... aneb nefalšované večerní Porto.
V popředí vidíme detailně kamenné stěny či měkký zelený porost, zatímco siluety domů v dálce se téměř slévají se šedozeleným obzorem. Díky tomuto rozložení výrazných odstínů a struktur v popředí, které postupně ubíhají dozadu a ztrácí tvar i barvu, získává záběr večerného Porta výraznou hloubku, prostor i atmosféru. Plasticitu a barevnost snímku v pravém dolním rohu pak vyvažuje levá část, hladká a nekomplikovaná vodní plocha a tříbarevné nebe s nevýraznými obláčky. Bonusem je výborná ostrost, které autor dosáhl i přesto, že volil dlouhý čas expozice. O to více vynikly zářivé oranžové pruhy automobilových světel na silničce,zakusující se v nepravidelných serpentinách do skalního masívu. Je
dosti možné, že tato fotografie týdne opět zapřede debatu na téma Je “sendvič“ fotka?, ale proč se bránit novým experimentům. Zvláště když jsou tak pěkně poskládané tou nejšťavnatější částí nahoru, okořeněné svěžími barvami a perspektivní zkratkou a leží před námi naservírovány na bílém ubrousku. Trumtamberk má ve své sbírce ještě jednu fotografii z této oblasti, která však vzbuzuje úplně jiné pocity. Úplně poprvé se však zaryl do povědomí snímkem, v němž hlavní roli hraje bílá židle v bílém rámečku. Tento autor má jasný výtvarný potenciál, i když odpůrci sendvičů o tom budou polemizovat, ale já se znovu zahledím na fialovozlaté portugalské břehy a udělím tomu, kdo je takto zachytil, velkou jedničku s hvězdičkou. Za rohem máme jaro, a ještě se ukáže, kdo s koho...