Otestujte svou pozornost ve videu se škodovkou

10. března 2015
TWEET SDÍLET
Otestujte svou pozornost ve videu se škodovkou

Znalosti principů smyslového vnímání, jeho možností i limitů, se využívá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Některé obory na nich přímo staví, patří mezi ně například reklama, ale i fotografie. Nápaditý reklamní spot vymysleli pracovníci anglické pobočky firmy Škoda.

Je založen na jednoduchém principu, tzv. selektivní pozornosti. Zjednodušeně řečeno: Pokud se člověk se soustředí na konkrétní podnět, ostatní podněty jsou potlačeny čili je člověk nevnímá. Právě této zásady lze využít (i zneužít) právě v reklamě. Jestliže je pozornost odváděna dobře, jako třeba pohybujícími se objekty v našem videu, funguje to, i když znáte podstatu tohoto fígle.

Podobné pravidlo známe také z teorie fotografie. Klíčem k celému snímku většinou bývá správně umístěný (větší či menší) detail, nebo chcete-li dominantní obrazový prvek. Na našem webu jsem o tom také psali.

Dominance v kompozici  

Dominance v kompozici  

Jednou z podmínek dobrého fotografování je znalost pravidel kompozice. Jakých pouček bychom se měli držet při uspořádávání scény v hledáčku?

Ale vraťme se k našemu videu. Během necelé minuty se v klipu kompletně promění okolí zaparkované škodovky, jen málokdo je ovšem schopen tuto změnu zaznamenat. Jak jste na tom vy?

Témata článku: Technika, Video

Určitě si přečtěte

Fotografie týdne: Pohlazení – o smrti a její důležitosti pro bytí

Fotografie týdne: Pohlazení – o smrti a její důležitosti pro bytí

Středověký člověk, jak upozorňuje Jacques Le Goff, má ke smrti dvojí silný vztah. Smrt je především branou do nebe. Je tím, pro co žijeme, můžeme sledovat těšení se na smrt, která je vysvobozením z pozemského utrpení a strádání.

Michal Černý

Nikon Coolpix P1000 – fotoaparát nebo dalekohled?

Nikon Coolpix P1000 – fotoaparát nebo dalekohled?

Aktuální novinka z dílny Nikonu je nástupcem modelu P900 a pyšní se přímo obřím rozsahem optického zoomu. Že bychom stáli opět na pokraji války, jejímž motem bude kdo z nás má větší objektiv?

28 Petr Březina