To jste asi oprášili nějaký hodně starý článek, že?
...Čistě fázové ostření integrované na snímač bez podpory kontrastu u CSC je dnes úplně běžné a není to jen patentovaný dualpixel.Ohledně toho odděleného fázového senzoru u DSLR na který zrcátko odráží odraz, tak to je v podstatě pravda, ale je to řečeno trochu zavádějícím způsobem. To zrcátko u DSLR které vidíte při sundání objektivu odráží obraz především na matnici na kterou se z druhé strany koukáme skrze OVF. Střed zrcátka je polopropustný a tímto místem prochází obraz na sekundární zrcátko za ním, které teprve odráží část světla na ostřící senzor. Při zdvižení primárního zrcátka kvůli odkrytí snímače při expozici se tohle sekundární zrcátko zaklopí také.Kapitolou samo o sobě je pak SLT od Sony, kde už se to v celé ploše polopropustné zrcátko vůbec nezvedá, snímač je se ztrátou 1/3 EV osvícen stále a i fázový ostřící senzor má také nepřetržitý obraz, tady navíc oproti DSLR zcela bez odstavení při expozici. Z Live View za snímače se pak zpracovávají data pro rozpoznání a trekování objektů. Tím se oba senzory doplňují. U a99m2 navíc dostal i snímač své fázové ostření zaváděné už v Sony CSC, takže ta fáze je tam posichrovaná 2x. Nebo bych měl spíš napsat byla, protože právě s rozmachem fáze na snímači u CSC v kombinaci s použitelnou elektronickou závěrkou ztratilo SLT prakticky význam.Slovy klasika: někdo ale musel tuhle slepou uličku lidského bádání ohledat a říci světu: "tudy ne přátelé".Sony si to vzalo za své a i díky tomu kam to dále nasměrovalo jeho kroky máme dnes na trhu několik špičkových FF CSC systémů. Nejprve ale muselo "vizionářské" Sony (vyrábějící v té době už několik desetiletí špičkové profesionální digitální kamery) přesvědčit celý svět, že CSC, které již v té době existovaly jako cropové fotoaparáty pro amatéry a kvůli malé výdrži aku a EVF byly častým terčem posměšků, mohou obstát i v nejvyšším profi segmentu. Když se to povedlo, přidali se konečně i ostatní.