Daemonius  |  15. 09. 2010 05:05

..facelift legendy.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jiří  |  15. 09. 2010 06:25

"Profesionální"... Já jen, že neznám jediného kolegu, který by fotil 4/3" systémem. Ten přívlastek je spíše jen marketingový trik stejně jako profesionální zubní pasta. :-/

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  15. 09. 2010 08:33

"Profesionální" jsou i kompakty.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jiří  |  20. 09. 2010 16:29

a také šampóny

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pista  |  29. 09. 2010 23:50

Aj zuvacky sa najdu.....

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Galdra  |  15. 09. 2010 09:00

Já tedy znám a ne jednoho. Jestli si myslíte, že jediné pěkné fotografie jsou z Nikonu nebo Canonu, jste na velkém omylu, především záleží na fotografovi, to si asi neuvědomujete. Člověk, který nemá cit pro fotografování, toho nezachrání ani Nikon D3x či další, tzv, profesionální přístroje.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  17. 09. 2010 09:03

Co ma spolecneho to ze zalezi na fotografovi s tim, ze ze z 40 fotoreporteru na tiskove konferenci nema zadny aparat Olympus? A ktere profesionaly znate? Foti pro nejakou agenturu? Maji atelier a rozumne portfolio dle ktereho to vypada ze ze je tam obrat alespon 750 000 Kc rocne na umoreni nakladu a vydelek?
Je E-x odolna a vhodna k pouziti pro outdoor? Bydlite v Laosu v hotelu s 4 fotografy co vyrazi zitra do hor? Ma nekdo Olympus? Ne? Jak to? Potkate na letisti Kolbabu, nebo jineho cestovatele, kdo ma Olympus? Ma Olympus alespon ten co je vykladni skrini reklamnich letaku kde je napsano ze si vybral Olympus protoze je nejlepsi ? Ne? Foti Olympusem jenom v reklamnim videu?
Kolik se prodalo v Evrope v roce 2010 ET-P3028? Tri? Pet? Jaka je statisticka chyba? Takze nula?
Olympus je normalni, plnohodnotny cropovy system naprosto dostacujici pro bezne foceni, nektere sestavy jsou neuveritelne silne a pokakaji cropovou konkurenci, ale predstirani ze jde o profesionalni system, to tomu moc neslusi. Jaky profesiolani system taky udela posledni objektiv v kvetnu 2008, ze.
Mimochodem, ja znam remeslnika co ma vrtacku Black&Decker. Zahrnul bych to do statisticke chyby.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  17. 09. 2010 10:09

Už jsem řekl firmy za "profesionální" označují i kompakty a to i canikonson. Jak to že se na ně Radek za to nerozčiluje ?
Myslím že Olympus v některých lidech nevím proč vyvolává z nějakého nepochopitelného důvodu mindráky. Olympus není pro každého. Vezměte už pseudokritici konečně na vědomí, že to není většinový systém. Pro většiny je tu canikon. Nikoliv Olympus 4/3. Obrázky ze 4/3 jsou např. na www.myfourthirds.com ... . Všimněte si, skoro tam není sport...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  17. 09. 2010 11:54

Proti vyrazu "profesionalni fotoaparat" jsem az tak neprotestoval, inflace toho slova je zrejma a je to marketingova hra se slovicky. Reagoval jsem na cloveka co zna profesionalni fotografy s Esystemem a tvari se ze je to k videni skoro bezne.
Peknych obrazku jsou miliony, neni nutne linkovat dalsi, najdete treba 10 profesionalu v CZ kteri maji Esystem? A publikuji nebo maji nejaky jiny vystup nez komunalni fotografii jako ja?
Ja Olympus prave mam, obcas nekde sedim kde je fotografu vice, obcas jedu s nekym kdo pracuje pro media do sveta a vsimam si. Olympus stejne jako FUJI a Sigma opravdu neni pro kazdeho, to je velka pravda. Mozna ze jsem to napsal zbytecne nemile, vypadalo to totiz ze se to vyvine tak, ze by si mohl nekdo myslet ze tento profesionalni fotoaparat pouzivaji profesionalove. A to se ted nebavim vubec o kvalite, klidne necham projit informaci, ze vystup E-3 s 150mm F.2 je nejlepsi na svete.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  17. 09. 2010 14:32

Jestliže bychom vzali fotografii jako výtvarnou oblast, tak to považuji za opravdu profesionální S2 od Leicy. Nikoliv zrcadlovky v Rambostylu s objektivy ala dělová hlaveň křižníku podpírané nohou stativu shromážděné v houfu na některém významném kmenovém shromáždění ala MS ve fotbalu nebo velký summit mocných náčelníků atd..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  18. 09. 2010 12:46

Pro to aby jsme mohli obhajit E-5 v profi tride a u profi fotografu, lze krome S2 argumentovat i pinholi, to jsou profesionalni umelci prvni tridy. Zalezi kolik za to clovek dostane penez, aby se to vyplatilo tvrdit.
Muzeme to uzavrit tak, ze az bude Sarkozy ve Francii otevirat nejvyssi most na svete, a bude v mistnim hotelu 80 akreditovanych fotografu tak muzete chodit po patrech a pujcovat si baterku do S2 nebo do E-5. Pokud to nepujde, tak z nejakeho duvodu nema zadny z techto fotografu co prijeli fotit staticke sceny jeden z profesionalnich fotoaparatu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  19. 09. 2010 09:42

? co je na houfu trdel se segvenčním nastavením, fotografujících prťavého panáka sarkoziho profi ? že mají drahou výbavu ? Mě je takových líto. To je spíš ukázka tragické stránky současného fotožurnalismu. To nejsou fotografove, ale šoteři stylu rambo.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  18. 09. 2010 08:36

Žádné nové objektivy Oly?
Je ještě jeden rozdíl, zatímco Canikoni začli digitální éru s analogovými skly (někdy dost otřesnými), Olympus nasadil hned od počátku nové optimalizované objektivy pro digisnímač. Považuji to za serioznější přístup vůči zákazníkovi. To mimo jiné znamená že několik let měl možná i více objektivů (a všechny v podstatě stabilizované díkyIS in body) vhodných pro digi než tzv. velcí Canikoni. Ti to nyní dohánějí (už klasika je plstnatá tráva z Canonů a lacinějších skel) a "inovují" např. i vestavbou stabilizátorů, ale také tím tahají peníze z kapes důvěřivých amatérů. U Oly mi nechybí žádné zumové sklo, ale uvítal bych pevné a světelné 17mm,12mm a nějakých 75mm (nebo i100mm). V pevných kratších vidím největší díru. Jinak objektivy jsou hodně o optice a je -li opravdu dobrý je to i na 10 a více let v pohodě.
A myslím že až Oly nasytí M4/3 vypadnou z něj nějaká nová skla 4/3.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  18. 09. 2010 13:20

Na profi foceni se paradoxne pouzivaly E-10 a E-20. Casto v atelierech pro doplnkove foceni. Zrejme to souviselo s zavrenosti systemu a tedy s ponechani primarniho vybaveni. Olympus zacinal s tremi (2?) optimalizovanymi skly, ale k cemu mu to bylo platne.
Jak dlouho se cekalo na 35-100mm F2.0? 2 roky? Jak dlouho na portretni objektiv? Rok? Co kdyz plastovy, neskutecne pomaly vyjizdeci objektiv za 12 000 Kc nekomu nevyhovoval a chtel si zakoupit neco jako 85mm F 1,2? Jak dlouho na wide zoom 2 roky? Jak dlouho se cekalo na wide zoom, ktery si muze i nekdo koupit? 5 let? Jak dlouho se cekalo na zakladak F2,8 - 5 let? Bohuzel neni tomu tak, ze by mel v dobe o ktere hovorite stabilizaci. Osobne jsem fotil 4 roky Olympusem bez stabilizace. Me nejak extra zadne sklo taky nechybelo, mel jsem 30MM F1,4 Sigmu pro ukojeni touhy po svetelnem zakladaku, ale nerouhal bych se ze to staci. Nestaci to ani nahodou, co treba nejaky 70-200 mm ( po prepoctu) F4 za 12-16000 Kc? To by nemohl nekdo chtit? Klady ale jsou, misto aby clovek premyslel, zdali si koupi 50mm F1,2, 50mm F1,4 nebo F1,8 tak usetril praci, pockal 4 roky a zakoupil za 1000 USD Leica D Summilux 25mm F1.4. Zadna dilemata, cloveka to osvobozuje.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
zemekf  |  17. 09. 2010 21:06

naprostý souhlas.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jiří  |  20. 09. 2010 17:15

Mně nevadí Olympus jako značka, ale to, že menší čip mi dává menší možnosti práce s HO. Tragédie je to už na APS-C natož pak na 4/3. Proto jsem čekal od Olympusu pro profesionály spíše FF, zvláště když mají kvalitní Zuiko skla z éry kinofilmu. Stačí je jen oplácnout nějakou tou modernější elektronikou. Dnešní Zuika, optimalizované pro 4/3 takové kresby nedosáhnou ani omylem. Nebo fotit koncert na ISO3200? Na to ta E-3 prostě není dělaná. Se svým ne zrovna rychlým, a za mírného šera nespolehlivým, ostřením se nehodí ani na reportáž ani na sport ani na focení dravé zvěře. Na co se vlastně ta E-3 hodí? Na focení pasových fotografií? 4/3 systém je prostě špatně vratný krok špatným směrem. Dobrá ergonomie a výborné zpracování to už nezachrání. Jestli se v něčem mýlím, klidně mě opravte. Je pravdou, že jsem E-3 v ruce neměl, a že čerpám ze zkušeností lidí na internetu. Prostě holt neznám žádného kolegu, který by mi ji půjčil qyzkoušení.
Pokud jde o pěkné fotografie, ty lze opravdu udělat i podstatně levnějším přístrojem a souhlasím s tím, že více záleží na citu fotografa. Jsou ale limity, které tvořivost omezují. Dokud na nich Olympus nezapracuje bude "profesionální" jen "rádoby". Přesto jim držím jim palce...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  20. 09. 2010 22:39

Mě se např vetší HO hodí. Taky myslím že na sport není, na to jsou jiní, např. Canon se na takové specializuje. Já bych řekl, že Oly je spíš pro uvážlivé fotografy (E3 / E5 i do vlhka a prachu), nikoliv pro střelce. 4/3 zpočátku byl otevřený systém pro více firem, ale všichni postupně odpadli - Kodak, Fuji, Pana , myslím). Myšlenka dobrá ale víceméně zbylo torzo. Byť pro některé zajmavé.
Představte si kdyby něco takového prošlo i Canikonu a objektivy byly zaměnitelné i pro Canon, Nikon, to by byla jízda....

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
delta  |  21. 09. 2010 12:15

Řekl bych, že Robin Trnka s E3 válí docel dobře www.robtrnka.com ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Vojta  |  16. 11. 2010 10:49

Zdar Jiří, tvůj komentář opravdu stojí za to. Přesvědčivě píšeš o nevýhodách E-3 a nikdy jsi přitom tento foťák neměl v ruce. To je opravdu absolutně kompetentní komentář. Měl jsi vůbec v ruce nějakou zrcadlovku? Skutečně tyto mistry světa znám, co zkritizují nový model mercedesu a sami jezdí ve stodvacítce.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel  |  15. 09. 2010 09:04

Pokud je definice profesionála "člověk, který se focením úspěšně živí", tak znám takových lidí s 4/3 docela dost (byť míň, než s Canonem/Nikonem).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Alesh.Rocker  |  15. 09. 2010 11:00

Já teda neznám žádného profíka s Olym. ( mezi fotoreportéry ).. nicméně někde v aťasu, proč ne.. Zuika maj dobrý skla

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mk  |  16. 09. 2010 21:00

Já teď poprvé viděl na akci "vážněji" fotit někoho Sonkou

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
zemekf  |  17. 09. 2010 20:51

Co je profi a není, není zas tak důležité.
před čtyřmi-pěti lety mi visela v Mánesu fotka /1den/ cca50-70cm braná Ol E-400 na jpg /bez raw/ celou tu dobu /do dnes/ neměla ta mašina problém s prachem na snímači. 5 LET.
Můžete mi ukázat nějakého Nik či Ca kerý to dovede ?
A hrábněte i do té nejvyšší třídy cca 100.000 a víc za tělo.
Dnes dělám na E-3 a pobaveně se pochechtávám když vidím krajské zástupce /celerepublikových/ novin jak své nafasované profi mašiny /cca 50.000/ schovávají pod bundy při sebemenším mrholení.
Tvrdím, že Ol se může hrdě stavět mezi mašiny stejné cenové relace. Nemluvím o jeho objektivech, to je kapitola sama pro sebe, ostré, bez vinětace i u kitových sad.
SWD-čka ? To se musí zkusit, je jenom velice málo situací kdy bleskově nezaostří. Věřte, že jsou takové.
Netvrdím, že Ol je profi třída, ta stojí kolem 150-200.000,- v základu.
Ale za tu cenu máte i movou, nerozbitnou, malou, lehkou Leicu a to skoro s Noktiluxem.
A to ne na 150.000 cyklů závěrky, ale na celý život. Vím že makají kusy vyrobené někdy před válkou a požívané celými rody fotografů ještě dnes.
Pokud budu chtít dělat metrové plachty, tak vytáhnu kinofilm či středoformát nebo a to s oblibou Magnolu.
fotozemek.cz

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Gakdra  |  18. 09. 2010 16:24

Když sleduji tuto diskuzi, tak jen vidím vzájemnou averzi mezi majiteli různých typů fotoaparátů. Článek je o nové E5 to si uvědomte!!!
Jako člověk, který fotografuje 20 let s Olympusem a v současné době fotím s E3 a ještě mám 4 roky starý kompakt mju 770SW, mne nová E5 dost zklamala. Očekával jsem především zvýšení citlivosti, protože preferuji fotografování bez blesku v jakýchkoliv situacích. Nicméně si úplně vystačím s E3 a v pohodě fotím na ISO 3200, kde následně snímek vylepším buď v Lightroomu nebo v Noise Ninja a nemám s tím žádný problém.
Fotografováním se živím a E3 mi nepřekáží v tom, abych dělal fotografie, které se zákazníkům líbí. S určitostí mohu potvrdit, že lepší skla nemá Canon ani Nikon. Canon osobně nemusím, mají dobré kopírky a tiskárny. Nikon má špičkové těla, ale skla nic moc mimo extra třídy, která se u Olympusu rovná třídě profi. Na top profi u Olympusu, ale nemá žádný z těchto výrobců.
Minulý týden jsem fotil svatbu na Hasištejně, kdy si novomanželé pronajali celý hrad a všichni byli v dobových krojích a fotilo se a fotilo i s kolegou, který fotí Canonem. No a byl tam jeden rádoby fotograf s Canonem profi třídy mark asi 3, nevím, a na těle za hodně peněz měl nasazený objektiv sigma. Tím nechci snižovat sigmu, protože mám objektiv 105 a jsem s ním absolutně spokojen jako s objektivem pro makro. Takže tím chci říct, že dobrý snímek neznamená mít D3x od Nikona či podobné velmi drahé přístroje, ale především cit k fotografii a pak dobrý objektiv.
Všichni, kteří si myslí, že člověk s nejdražším foťákem a objektivem je dobrý fotograf, se velmi pletou. Rádoby fotografové z bulvárních i nebulvárních plátků jsou vybaveni technikou za statisíce, ale jejich jediným úkolem je zmáčknout spoušť, nafotit stovku snímků a pak jeden nejvhodnější pro dané téma daného plátku vybrat. To není fotografie, to je nesmysl, nehledě k tomu, že tito lidé ani neumí fotografovat, jen cvakají.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
milhaus  |  23. 09. 2010 18:45

lépe bych to nenapsal. mluvíte (píšete) mi z duše

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mumintroll  |  15. 09. 2010 10:10

Co ja viem. Z tych parametrov mi nejako nevyslo, ze by tento olympus bol nieco extra. Zda sa mi, ze aj moja moralne zaostala D200 by mu mohla robit stale slusnu konkurenciu.
Az na to video samozrejme a display. Ale to je tam len preto, ze je to podstatne novsi fotak. A nejak sa mi nezda, ze by ponukal nieco prelomove, alebo nieco, co nemaju uz dnesne fotaky.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  18. 09. 2010 17:51

S foťáky je to jako s auty, papírově jsou hodně podobná, ale ten rozdíl poznáš až když jezdíš (jezdíš, ne popjíždíš, tj. hodně najezdíš...).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zed  |  15. 09. 2010 10:11

Obávám se, že s dnešním přestavením Nikonu D7000, který je prakticky ve všech parametrech lepší a za 2/3 ceny, to bude mít E-5 na trhu hodně těžké...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mumintroll  |  15. 09. 2010 10:20

Dik za oznamenie. Ta 7000 je super. Tusim dozrel cas na obnovu vozoveho parku.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  15. 09. 2010 10:26

Hodně lidí volí Olympus hlavně kvůli optickým vlastnostem objektivů a "malosti" 4/3 senzoru. Třeba já. Pro mne je výhodné - větší hloubka + ostrost do rohů + zejména u některých kompaktnost skel (rozměr váha). V tomhle kontextu se u ostatních těžko hledá alternativa která by byla lepší. Vyšší ISA 1600 a víc moc nepotřebuji. Spíš mi jde o kresbu. Plstnatá tráva, rozmazaný rohy a měl bych po snímku (příroda, přírodní detail). Povedené si tisknu na A2.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mumintroll  |  15. 09. 2010 10:36

Co sa tyka Nikonu, tak mozem zodpovedne vyhlasit, ze to co hladas splna u objektivov najvyssej rady dokonale. Jediny problem je cena. Ale zato ani taky 16-85, ktory nie je profesionalny, ale za to je skutocne vynikajuci po obrazovej stranke na krajiny. Tam nejake rozmazane rohy budes tazko hladat. No a na potrety, tam si myslim, nikon nema konkurenciu v objektivoch.The 16-85mm, on a D200 or D300, is superior at the wide end in the corners, if you look at your images at 100% on-screen, which is like looking at a 3-foot (1m) wide print from the same distance as your computer screen.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel  |  15. 09. 2010 12:09

...až na ty rozměry/váhu. Dlouhá skla pro 4/3 jsou opravdu lehká, můžou skoro konkurovat zrcadlovým objektivům (a v kresbě a možnostech vykreslení samozřejmě vedou).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
PetrP.  |  15. 09. 2010 15:40

lehka?
Olympus ZUIKO 35-100 mm F 2 EZ-P3510 - vaha 1650g, cena cca 67000,-
Canon EF 70-200 mm F 2,8 L IS II USM -vaha 1490g, cena cca 61000,-

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Bohus  |  15. 09. 2010 18:08

mezi těmi skly je cele clonové číslo rozdíl.. to je jako srovnávat 2,8 se sklem o světelnosti 4. Pochopitelně bude 4ka lehčí,menší a levnější.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
PetrP.  |  15. 09. 2010 21:53

Rozdil ve svetelnosti tam sice je, ale zase ma Canon sklo vetsi rozsah a je v nem stabilizace...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
PeaK  |  08. 01. 2011 12:01

Rozsah je stejný (crop 2 u Olympusu) a stabilizátor mají Olympusy v těle, taže bycb raději volil tu clonu 2 :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  15. 09. 2010 12:11

16-85 jsem zkoušel na 90 (mám kolegu Nikonistu s 90 i Canonistu s 40, takže přehled mám). Není to pro mne tak dobré jako Zuiko 12-60 a dokonce 14-42 byl na 5,6 lepší. Ale rozdíly jsou malé u většiny uživatelů to nebude hrát roli.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Alesh.Rocker  |  15. 09. 2010 10:57

Tak ona i D90 je srovnatelný stroj.. až na otočný displej a 4,5 vs. 5 fps..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Bohus  |  15. 09. 2010 12:36

Pro vas co pisete o srovnani s D200 nebo D90.. profesionalitu nedela pouze tabulkovy vypis parametru. Co ergonomie, odolnost a spolehlivost? V tomhle E3/5 exceluje. To je jako rict ze 911 je lepsi nez Defender, protoze ma vic koni. Na cestu na Island bych si ji ale nevybral. (tim nechci hanet ani fotaky Nikon ani 911, oboji obdivuju).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  15. 09. 2010 12:51

No k tomu doplním, že v poslední době je tolik foťáků a skel, že z toho jde hlava kolem. Úplný ráj techniky. A těžké je vybírat. Rozdíly malé (myslím kategorie SLR APSC a 4/3).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mumintroll  |  16. 09. 2010 06:34

Tak v tomto by som si dovolil oponovat. D200 co sa tyka ergonomie a vydrze v extremnom prostredi nebude na tom o nic horsie. Obzvlast ergonomia D200 bola na svoju dobu neprekonana.
Neviem ci poznas tu historku o vyprave v antarktide, ked pri -30C nikony D200 slapali a canony pokapali.
Inak s D200 som osobne fotil pri -40C a pohoda. Nemyslim, ze tieto nikonacke profesionalne tela su na tom v porovnani s E3/E5 horsie.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
zemekf  |  17. 09. 2010 21:04

Já zas slyšel opačnou historku
Na sibiři při -40 šlapala E-3 a Nik byl k ničemu.
Nevím někde sem to čet, v nějakém cestopisu.
Ostatně, co bychom chtěli za cca 50.000,- dyť to bylo za komoušů 10.000,- a za tu cenu byla tak T-70

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  17. 09. 2010 23:22

Podobné historky nic neřeší ale jsou fotografickým folklorem všech kmenů. V hospodě jsem slyšel, že nějaký Canonista (nějaký Mark) prudil při focení Olympusistu s E3. Ten ho zavedl k nádržce s vodou potopil tam E3 a povídal Canonistovi - strč tam Marka taky. Nestrčil. A bylo vyřešeno.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  21. 09. 2010 01:16

www. ... letsgodigital.org/en/27267/olympus-e-5/

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory