Olympus C-500 v žáru bitvy (první foto)

13. června 2005
TWEET SDÍLET
Olympus C-500 v žáru bitvy (první foto)
Když jsem přemýšlel nad názvem článku a hledal vhodná slova, která by popsala akčnost prvního focení a zároveň specifikovala chování fotoaparátu, vzpomněl jsem si na obrázky z války - prudké záblesky výbuchů, záře hořících domů, přepálené dobové fotografie. Pojďme se podívat, jak si s focením C-500 poradil.

Vzhledem k tomu, že fotoaparát C-500 ZOOM dostal do vínku od svého výrobce motto: Skvělý pro momentky, rozhodl jsem se jej vyzkoušet na plně automatický režim, kdy jsem měnil pouze předvolené scény:  Krajina, Portrét, Sport... Hned první fotografie focené v nedalekém parku mne trošku překvapily. První dvě fotografie jsou poměrně dost přepálené a druhé dvě si s nimi v ničem nezadají. Podotýkám, že bylo polojasno, přímé slunce v tu chvíli nesvítilo a fotoaparát byl nastavený na automatický režim. Mezi vyfocením fotografie 3 a 4 uběhlo pouze několik sekund a změna v barevnosti je značná. Inu, posuďte sami:


Max. velikost  l Max. velikost  l Max. velikost  l Max. velikost

Stejně tak dopadly i dvě fotografie umělého potoka, který parkem protéká. C-500 byla opřena o zábradlí a druhá fotografie byla několikrát zaostřena znovu. Ani to ovšem výsledný snímek nezbavilo nadměrného přesvícení.


Max. velikost  l Max. velikost

Další sekvence fotek dokumentuje schopnost fotoaparátu vypořádat se se záludnostmi světla při focení architektury. Druhá fotografie je focena s bleskem a míra celkového projasnění fotografie mne celkem potěšila. Na třetí fotce, když pomineme obvyklé zkreslení způsobené nejkratším ohniskem, je úchvatné zakončení domu, který se doslova "rozplývá v nebesích". Je sice pravda, že tato aranž je poměrně obtížná na vykreslení, ale přesto si s tím C-500 mohl poradit lépe.

 
Max. velikost  l Max. velikost  l Max. velikost  l Max. velikost

Drobně se pozastavím nad zpracováním barevnosti fotografie při nejdelším a nejkratším ohnisku, fotoaparát při zvětšování ohniska "ukrajuje" část barevnosti a výsledek postrádá jas a je mdlý.


Max. velikost  l Max. velikost  l Max. velikost  l Max. velikost

Dalším tematem, které musel Olympus C-500 zpracovat byla zvířata. Nutno uznat, že reakční čas fotoaparátu mě mile překvapil ve chvíli, kdy se ke mě rozběhl pes, kterého jsem měl vyhlídnutého. Škoda jen, že u předchozí fotografie přístroj zvolil tak malé clonové číslo. Na větším psovi je dobře vidět, jak jeho ocas a čenich jsou už mimo oblast zaostření.



Max. velikost   l Max. velikost   l Max. velikost  l Max. velikost  l Max. velikost

Test funkce Supermakro:


Max. velikost   l Max. velikost

Na závěr se už pomalu stává tradicí zařazovat "pleťové zkoušky" aneb drobný test, jak fotoaparát zvládne vykreslit barvu lidské pokožky. V tomto bodě musím C-500 pochválit, barevnost fotografií je výborná a naší fotomodelce to prostě sluší.


Max. velikost  l Max. velikost  l Max. velikost

Není jednoduché a ani nelze pronést jednoznačný verdikt. Fotoaparát Olympus C-500 skutečně prošel svým ohněm a v rukou nezkušeného turisty "cvakálka", bez jediné změny nastavení (když nepočítám volbu scénického režimu) bude vydávat takovéto fotky. Vzhledem k cenové hladině, v jaké se tento fotoaparát pohybuje, a vzhledem k dostatku dalších, doplňkových funkcí přístroje, bych se odvážil tvrdit, že přístroj vám nabídne přesně tolik, kolik lze od něj očekávat. V připravované recenzi vás seznámíme s tím, jak moc se změní podání jednotlivých fotografií, když se nastavení věnuje malé množství času.

Témata článku: Technika, Olympus, První foto

Určitě si přečtěte

6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

Desetitisíce fotek na disku ve stovkách složek, jejichž obsah je takřka nemožné ručně roztřídit – noční můra nejednoho zapáleného (a trochu líného) fotografa. Nejeden správce fotek přitom pomůže tohle peklo vyřešit.

15 časopis Computer

Akt v těhotenství – ženy, které se nestydí za holé bříško

Akt v těhotenství – ženy, které se nestydí za holé bříško

Gravidita je příznačná silou pocitů, které dokáže hra světel a stínů zachytit lépe, než cokoliv jiného. Následující výběr aktů ukazuje, že tento žánr není cizí ani našim čtenářům.

DIGIarena.cz

Fotografie týdne: Poslední ..... světlo

Fotografie týdne: Poslední ..... světlo

Martin Heidegger proces poznávání připodobňuje k prozkoumávání světliny v lese – obcházíme ji ze všech stran, nikdy ji nevidíme celou, každým okamžikem se mění.

Michal Černý