Odvrácená strana Instagramu a influencerů – chtěli by vše zadarmo

Odvrácená strana Instagramu a influencerů – chtěli by vše zadarmo

Jedněm sociální média pomáhají k obživě, druhým spíše otravují život. Jde především o to, jak k nim přistoupíte. Pokud ale někomu vlezou hodně na mozek, může mít opravdu přehnané požadavky. Může tak chtít zmrzlinu zdarma, anebo rovnou nafotit celou svatbu.

Influencer je takový člověk, který má určitý vliv, čili svými názory, postoji a myšlenkami dokáže působit na druhé lidi. A pokud vás na Instagramu (či jiných sociálních médiích) sledují tisíce a tisíce lidí, které právě svými příspěvky ovlivňujete, jste takový influencer také, i když o tom možná ani nevíte.

Pokud byste o tom ale věděli a chtěli toho využít, u Joa Nicchiho, majitele losangeleského zmrzlinářského kiosku, byste měli smůlu. Ten má totiž po krk všech těch, kteří po něm chtěli zmrzlinu zdarma za to, že se s ní vyfotí, snímek publikují na sociální sítě a udělají mu tak reklamu. Kdokoli, kdo k němu nyní s podobným požadavkem přijde, tak bude muset za zmrzlinu zaplatit dvojnásobek.

Obrázek 1.png
Joe Nicchi a jeho cedulka „Influenceři platí dvojnásobek“.

Nejedná se ale o ojedinělý případ nesmyslného požadavku nějakého influencera. Zástupkyně jednoho takového, a nutno říci hodně sebevědomého, oslovila malou britskou společnost Betrothed & Co zabývající se fotografováním svateb, že by si u nich objednala balíček focení za 5 tisíc dolarů. Samozřejmě by jej ale ráda obdržela zdarma. Výměnou za to měla být zmínka o společnosti v Instagramu a Facebooku uživatele, kterého na obou sítích sleduje 55 tisíc lidí v součtu.

Obrázek 2.jpg
 Původní e-mail zástupkyně influencera s žádostí o malou službičku.

Vtipné na tom je i ten fakt, že dotyčná zakončila e-mail tak, aby s odpovědí nemeškali, protože takto oslovila další čtyři společnosti v okolí. Laura a Frankie Dunningovi, majitelé společnosti, značně sarkasticky odvětili, že si své práce cení více, než ji dávat podobným způsobem zdarma. Navíc jim neseděl ani počet sledujících, který přece jen nedosahuje takové výše, aby se podobný „kšeft“ jakékoli společnosti vyplatil.

Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat a byla plná samých silných slov. Laura a Frankie tak propásli ojedinělou možnost, která by jejich podnikání postavila do zcela nového světla. A jen tak mimochodem, ať se už ani neopovažují je opětovně kontaktovat, jinak budou zablokováni. Jste-li tedy také influencerem, nezapomínejte, že každá sláva může jednou pominout.

Určitě si přečtěte

Články odjinud