Krt  |  10. 01. 2017 01:03

Ja ten malý snímač proste nechápem. Preco? Keď apsc už stojí babku a výsledky sú postatne lepsie?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
L.  |  10. 01. 2017 09:22

Ale APS-C je taky malý snímač.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Alešak  |  10. 01. 2017 09:58

Ale APS-C je větší, než 4/3 snímač. FF snímač je také malý snímač s porovnáním SF snímače...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
10. 01. 2017 13:30

Pokud da nekdo 50kkc za 4/3 maly snimac kdyz muze mit za 15-30kkc apsc ale klidne i FF Nikon D610 napr. je to ulet ... pokud porovnas FF 28-80kkc s MF 250-1000kkc zjistis ze to je jiny pripad a tudiz tva poznamka je postavena na hlavu z hlediska reality ... teoreticky je samozrejme spravne.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  10. 01. 2017 16:16

Víte, těch 50 kkč dá za 4/3 ten, kdo chce špičkové profesionální video v té nejvyšší možné kvalitě a nemá nebo nechce dávat 500 tísíc a výše za broadcastovou kameru, která má ještě menší snímač - 2/3".
Tyhle mašiny jsou primárně určené na video, v kvalitě videa jim APS-C ani FF nesahají po kotníky. To je zkrátka fakt, se kterým je třeba se smířit. Když pominu , že i skvěle fotí, tak na fotky pořízené FF 4/3 samozřejmě nemá, ale jak jsem napsal, prioritou 4/3 je video a v této cenové kategorii neexistuje konkurence.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Grimjaur  |  10. 01. 2017 18:30

Stručně a jasně řečeno.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
10. 01. 2017 21:35

A co takhle canon 7d s magic lanternem? asi ma horsi kresbu pokud to neni raw ale pokud to je raw tak to bude jinde. asi jen pro ty co chteji vic.
jak je na tom pro srovnani blackmagic?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Vierzbowski  |  13. 01. 2017 22:34

Než začneme básnit o RAW videu na 7D, bylo by dobré si o tom nejdříve něco zjistit. Např. to, že aby to bylo ůbec použitelné, je potřeba dokoupit filtr za cca 7k od fy Mosaic. Bez toho to prostě nejde. Samotná úprava RAW je pak trochu opruz a musí se nejdříve zkonvertovat. Jasně, je tu DaVinci Resolve, ale ten je značně nestabilní. Samotný dynamický rozsah je o něco větší, ale není to rozhodně žádná velká výhra. Barvy jsou pak lepší u Canonu i v ne-RAWu. Kdo dělá "profi" video, pro toho je zpracování RAW videa ze 7D/5DMarkII příliš nákladné - kdo dělá s RAWem, ten si půjčí RED nebo BlackMagic. Kdo potřebuje rychle zpracovat video v dostatečné kvalitě, ten půjde do SONY nebo třeba do GH5.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
krt  |  10. 01. 2017 22:19

Keby boli tie masiny primarne urcene na video tak maju absoltune iny dizajn a ergonomiu. Videl si aku ergonomiu maju kamery? Uplne odlisnu od fotakov. Nie toto nie je primarne urcene na video ale na fotenie. Keby to bolo na video tam ma uplne iny tvar. Pretoze na videa je tvar fotaku uplne nevhodny. Samozrejme na kratke klipy a kde tu, ale na profesionalne video je ergonomia fotaku otras.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
10. 01. 2017 22:59

i bez ergonimie udelas video ... samozrejme zalezi co tocis .. ja tocil svatby fotakama a no problem, proc? Protoze pokud nemas rozpocet miliony potrebujes malou vec a ne obri 20kg reportazni kameru, primarne mas pak fotak na steadycamu, jerabu, slideru .. reklama klipy jak jsi psal tam je to ok, jedine co me napada kde to je problem jsou zive prenosy, rychle reportaze, tj. tam kde mas hrozne malo casu na nastaveni a nehledi se na kvalitu zaberu, jen o to mit to v zaberu. Jinak se da fotak pouzit asi vsude.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
nobody  |  11. 01. 2017 08:03

Máš pravdu. Dcére na stužkovej, kde boli všetky 4 triedy, mali všetky skupiny čo fotili stužkovú danej triede, foťáky a steadycam. Je to univerzálne a cenovo výhodné na také akcie. Tam by sa profi kamera nezaplatila.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
PEDRO  |  11. 01. 2017 17:54

vit vecera je trotl placeny Nikon, neposlouchejte ho, hlavne ze NIkon ma novy 18-55 DX

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  11. 01. 2017 06:40

Ale samozřejmě že mašiny určené primárně na video mají jiný design a ergonomii, ale také a to zdůrazňuji jsou 10x dražší než GH4 (GH5). Pokud bude stát GH5 nějakých 50 tisíc, tak profesionální kamera, která se může rovnat s kvalitou GH5 bude začínat s cenou někde na 500 tisících. A Lumixy řady GH jsou už od počátku označovány jako video foťáky, tedy na video jsou cílené.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
L.  |  11. 01. 2017 07:11

To jako myslíš, že ten rozdíl 450.000,- dělá ta jiná kastle?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  11. 01. 2017 07:47

To asi ne, ten rozdíl je kategorie. Broadgast je kategorie pro profesionální produkci a vysílání a tam ta cena takto nastavená je. Ještě výš je pak kategorie filmových kamer, tam to začíná na milionu. Úžasný na GH řadě je to, že cenově je v kategorii náročných amaterů a poloprofesionálů, ale kvalitou výstupu je na cenové hladině o 1 až 2 třídy vyšší.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
L.  |  11. 01. 2017 15:20

"Kategorie" není rozdíl. Zkus rozvinout, v čem konkrétně se ty kategorie liší.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  12. 01. 2017 21:45

ty kategorie jsou rozdíl, stanovili je výrobci. Zkusím to ve stručnosti. Amatérské kamery sekají výrobci jak Baťa cvičky, vše pásová výroba,kontrola namátková, prodeje celosvětově v milionech kusů. Ceny do cca 30 tísíc Kč. Nejvyšší kategorie, filmové kamery (RED, ARRI Alexa) je 100% ruční montáž, každá součást několikrát testována a kontrolována, čipy výběrové ( tak 1 deseti možná i jeden ze sta projde náročnými testy ), produkce maximálně stovky ks ročně, ceny od milionu výše jen za tělo. No a mezi tím jsou kategorie poloprofi, profi a broadcast. Čím vyšší kategorie, tím vyšší podíl ruční montáže, sofistikovných testů součástí a tím vyšší cena. Nezaleží ani tak jestli je kamera do ruky nebo na rameno, ale u kategorie broadcast je 99% ramenních modelů a ceny od půl milionu výše. To je opravdu velice stručný popis kategorii. Spíš byste měl otázku směrovat na výrobce, z jakého důvodu to tak dělí. Ale slyšel jsem a věřím tomu, že pokud si někdo kupuje techniku jako pracovní nástroj k výdělku, tak pak platí jak mourovatej. To se týka jak kamer tak foťáků. A to se bavíme jen o tělech. Posurfujte na netu co stojí broadcastová optika (statisíce) nebo filmová optika ( tam se dostanete i k milionu ), co stojí některé objektivy ( x násobek těla foťáku) atd atd.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Krt  |  12. 01. 2017 14:29

Potom ale nehovorme ze tento fotak je primarne urceny na videa. Ked tomu tak zjavne vzhľadom k ergonomii nie je.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Roman  |  11. 01. 2017 16:58

Neexistuje konkurencia? A co Sony a6500? Inak som zvedavy ako sa popasuje GH5 so slabym svetlom, Sony to zvlada neuveritelne dobre.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  10. 01. 2017 16:18

Neexistuje APS-C foták, který by mohl konkurovat v kvalitě videa Lumixu GH4 nebo nastupující GH5.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Roman  |  11. 01. 2017 16:56

Sony a6500

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  12. 01. 2017 16:39

Tvrdit že A6500 je konkurence GH4 je přinejmenším troufalé.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Roman  |  12. 01. 2017 21:16

Co konkretne?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  12. 01. 2017 21:50

no tak já neměl možnost vidět výstup nebo srovnání s GH4, ta A6500 je a trhu někdy od podzimu loňského roku, GH4 2 roky, neznám nikoho kdo by A6500 měl, není divu, tělo za 50 tisíc si hned tak někdo nekoupí. Podle mě jsou nějaké závěry nebo tvrzení, že je A6500 na stejné nebo i lepší úrovni, předčasné. Tím netvrdím, že by nemohla být srovnatelná nebo i lepší, ale dokud neuvidím, neuvěřím.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
PEDRO  |  11. 01. 2017 17:55

prca by byla kdyby Nikon predstavil nejaka skla pro 4:3 bajonet, pokud vim, tak by mohli, je to otevreno pro vsechny, treba by tim vypalili Olympu rybnik, Nikon mel v minulosti o tridu lepsi skla nez ostatni

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mr. Jo  |  11. 01. 2017 20:25

Parádní mašinka, jediný problém je cenovka, takže se budu muset spokojit s G80 a novým objektivem 12-60 2,8 - 4... Pro pochybovače doporučuji 4K videa na youtube, jsou úžasná...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  12. 01. 2017 21:52

Tak i když mám GH4 a nehodlám ji dávat pryč,to ani náhodou, tak si na GH5 brousím zuby. Tak za 2 roky by cena mohla trochu spadnout a GH4 by mohla mít sestřičku

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
homi  |  13. 01. 2017 10:35

Muzes upresnit ten objektiv, v setu je clona 3.5-5.6?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory