Petr Rumpertesz  |  13. 01. 2017 10:07

Dost se divím, že Sigma tento zoomový záklaďák tak dlouho ignorovala. Ačkoliv jsme velký propagátor Sigmy, tak musím uznat, že moje zkušenost se starou sigmáckou (a přesto pořád aktuální !!!) verzí 24-70/2,8 byla naprosto tragická. Na nějaké D700 by to byl možná použitelný objektiv, ale na D800 to bylo neskutečné bláto. Nejhorší Sigma, kterou jsem kdy měl a to jsem jich neměl málo. Dokonce i rybí oko 15/2,8, které mám jen na občasné hraní je mnohem ostřejší. A to jsem ho kupoval opravdu jako objektiv na hraní bez nějakých očekávání. No už pár let jej naštěstí nemám a zjistil jsem, že mi ani trochu nechybí. Nicméně pokud by nová 24-70 byla v očekávané Art kvalitě za Art cenu, možná bych zase o zoomu začal přemýšlet.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lennyl_2  |  13. 01. 2017 14:15

ja som kupoval Sigmu 24-70/2,8 EX IF DG HSM pre Pentax (najposlednejsi model) pred piatimi mesiacmi novu, za 411euro u distributora.ostrila presne na vsetky ohniska aj vzdialenosti, ostra bola aj na f2,8, na full frame Pentax K-1 s 36MPx bez AA vykreslila uplne ostro aj absolutne rohy na f11.

asi si mal ZLY kus. lebo ta moja Sigma bola perfektna. teraz som ju predal a mam objednany IRIX 15/2,4 Firefly, to kvôli krajine, staci mi manual a tiez som si ho skusal na svojej K-1 a vykreslil uplne ostro aj absolutne rohy na f11.
akurát ze 24mm a 15mm je na FF sakra rozdiel, teda pre mna na krajinu

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Z  |  14. 01. 2017 11:45

právěže, ono Petře dost záleží jestli je objektiv nový, nebo z bazaru, protože jak jsem se již přesvědčil po bazarech krouží především ty špatné kusy, kterých se někdo cíleně zbavuje. Mnohdy jde o amatérsky rozebírané - opravované či čištěné objektivy, nebo takové co někomu upadly (při pádu na koberec, nebo na krytku kterou poté vyměníte to ani na objektivu není znát, ale opticky, nebo mechanicky může být v čoudu) atp. Mám jednu osobní zkušenost: Koupil jsem před lety jeden pevný objektiv (28mm) za docela dobrou cenu. Nebyl jsem s ním ale spokojený, přestože podle recenzí měl být dobrý, bylo to opravdu bláto. Tak jsem jej znovu hodil na bazar. Napsal mi jeden pán a chtěl sériové číslo. Poslal jsem mu jej a on odepsal: "Tohle je tady takový putovní kus. Děkuji nemám zájem." Objektiv se za krátko prodal a já si toho začal více všímat. Jen tak pro sebe požádám vždy když se znovu na tomto bazaru objeví tento objektiv prodávajícího o SN a hádejte ce? Od té doby se prodával již 3x !!! Na nakupování na bazaru jsem již hodně opatrný, když jsem se teď rozhodl pořídit Sigmu 18-35/1,8 šel jsem si rovnou pro novou, za to riziko to nestojí a určitě bych nehodnotil nějaký objektiv podle zkušeností s bazarovkou.Co se té Sigmy 24-70/2,8 týče, tak očekávám v kvalitě ART a že to konkurenci pěkně nandá - jak je už u nových skel Sigma zvykem. Ještě by to chtělo novou 70-200/2,8 ART a je vymalováno

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Petr Rumpertesz  |  20. 01. 2017 09:31

Já měl nový kus. Nicméně u Japonského výrobce bych čekal jinou stabilitu kvality než totální bláto vs špičkové sklo. Upřímně, tohle se mi moc nezdá.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Petr Rumpertesz  |  13. 01. 2017 10:08

A jen tak na okraj - myslím, že 24-70 bez stabilizátoru už si dneska nikdo vyrobit nedovolí, ale přeci jen pro upřesnění byste to do článku mohli napsat, jestli bude/nebude stabilizovaná.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Z  |  14. 01. 2017 11:52

proč by ne, moderní pětiosou stabilizací snímače (která již výkonem překonala i nepřekonatelnou optickou) nedisponuje dnes už jen pomalu upadající mainstream

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lennyl_2  |  14. 01. 2017 23:27

ano, stabizacia v tele fotaku je fajn vec (funguje totiz na vsetky nestabilizovane skla).
akurát niekde od ohniska 135mm mi viac vyhovuje opticka stabilizacia v objektive, netrase sa totiz potom obraz v hladaciku.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Z  |  15. 01. 2017 09:40

to je pravda, 5ti osou stabilizaci mají dnes ale především stroje s EVF, takže tam se také netřese...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lennyl_2  |  15. 01. 2017 13:54

jj...a preto by som uvital, keby konecne výrobcovia fotakov vymysleli hladacik opticky hranol + lcd, nech nepridem o prirodzeny pohlad bez oneskorenia ale mozem aj s manualnym sklom ostrit na zvacseny obraz v hladaciku...a teda nech je to implementovane vo FF zrkadlovke ako mam Pentax K-1 aj so stabilizáciou zo snimaca (kombinovany hladacik uz je, v EVF, ale tusim opticky iba priehladovy a neviem ako to ma urobene napr. SONY v tom polopriepustnom hladaciku, ale asi to tiez nie je uplne ono)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |  15. 01. 2017 20:41

Myslim si, ze SONY SLT ma polopropustne zrcatko jen z duvodu ostreni(a vetsi fps) a ze el. hledacek s tim nema ,,nic" spolecneho. Narozdil od ostricich bodu na senzoru neztraci prehled o ostreni behem pohybu zaverky. No a vypada to ze nove SONY SLT budou mit kombinovane ostreni (ostrici body diky polopropustu a ostrici body na senzoru) Po A99II prijde zcela jiste v polovine roku i A77III(mozna jine oznaceni).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Z  |  16. 01. 2017 10:05

kombinované ostření má už a99. Sony SLT je v ostření bezkonkurenční, z toho co jsem mohl vyzkoušet od konkurence (a že toho nebylo málo) je tohle vážně nepřekonatelná a nedoceněná koncepce. SLT ale doplatily na EVF který v začátku ještě nebyl na takové úrovni a tak rozšířený a který byl v této třídě (DSLR systémů) neakceptovatelný. Dalším důvodem byly pověsti o úbytku světla. Někdo špatně pochopil co znamená 1/3EV a napsal, že je to 30% veškerého světla které by dopadlo na snémač a všichni to pak jen opisovali. To mnohé samozřejmě vyděsilo. Ve skutečnosti je 1/3EV úplně zanedbatelná hodnota, která se fakticky nijak neprojeví, daleko více ovlivní šum zpracování dat, které je u Sony v posledních letech obecně na vysoké úrovni. Těžko říci, jestli to byl tenkrát omyl, nebo záměr.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |  17. 01. 2017 18:04

Proto si myslim, ze SONY SLT jeste neni mrtvola za kterou ji skoro vsichni meli.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Petr Rumpertesz  |  20. 01. 2017 09:32

Majitelé Olympusu a podobných asi nikdy nepochopí výhody stabilizovaného objektivu oproti stabilizovanému čipu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Z  |  20. 01. 2017 11:19

vážně? vyprávěj mi o tom http://www.digineff.cz/clanek/olympus/co-je-peti... ... realita je taková, že 5-ti osá stabilizace je dnes nejvýkonější a optická už jen prodražuje skla. Mám osobní zkušenost s oběma, takže to mohu potvrdit. Problém tkví jen v tom, že optická byla dlouhá léta lepší než čipem a její zarytí zastánci si ještě nestačili všimnout, že už je několik let na světě něco nového

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
metatronn  |  13. 01. 2017 23:49

zeby aj na Sony EF? potrebna ako sol....

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
pazdera  |  17. 01. 2017 18:36

ahoj uvazuji o nakupu Sigma 18-35mm ale bojim se kusove variability, zaroven take uvazuji o nakupu noveho fotoaparatu, mam na vyber Nikon D7100 a Pentax K70, podle testu ten novy Pentax je trida, ale ja bych chtel take natacet video a odrazuje mne co byste mi doporucili ?
Pentax ma zase stabilizator, ktery Nikon F nema v zadnem tele a ta Sigma 18-35 jej nema, i kdyz je svetelna, v rodine mame Nikon D3200 a Samsugn GX10(pentax bajonet) takze je to vyber noveho fotaku a k nemu Sigmy tak 50:50 pro obe znacky . . diky

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory