začne někdy dělat Nikon také teleobjektivy v bílé (či stříbrné) barvě? Navzdory tomu co si o tom většina lidí myslí (že je to pozérství) je důvod zcela praktický - tedy aby se teleobjektiv na slunci tolik nezahříval, což v chladném prostředí, ale při intenzivním svitu slunce jen z jedné strany - třeba na horách, nebo v poušti za rozbřesku - způsobuje rozdíl teplot na náslunné vs. zastíněné straně objektivu až několik desítek stupňů, což způsobí diletační prohnutí dlouhého teleobjektivu v řádu sice jen tisícin milimetru, ale díky osovému vychýlení velkých čoček je to s prokazatelně měřitelným vlivem na optické vlastnosti... a samozřejmě se nejedná o jejich zlepšení
Bílá barva prý tenhle efekt ve většině případů kompenzovala dokonce až pod měřitelnou mez. V dnešní době snímačů s vysokým rozlišením by ale tohle mohlo být ještě zásadnější.Jen pro informaci, bílé teleobjektivy (až na několik spíše kusých výjimek dalších výrobců jako Pentax. Olympus atp. či druhovýrobců teleobjektivů - také astro a Cine objektivů) používala bílé objektivy především Minolta již od roku 1958 na bajonetu MD, který byl nahrazen v roce 1985 prvním AF bajonetem na světě - Minolta A, převzatého v roce 2006 společností Sony, jako bajonet Sony A, které v nepřerušené tradici bílých teleobjektivů pokračuje s bajonetem Sony E dodnes. Za Minoltou se od roku 1971 vezl chronologicky druhý tradiční výrobce bílých teleobjektivů Canon s bajonetem Canon FD, nahrazeným v roce 1987 třetím AF bajonetem na světě Canon EF a v roce 2018 bajonetem Canon R. I zde nebyla tradice bílých teleobjektivů od roku 1971 dodnes přerušena
Reklamní robot Sony 8-)