avatar
08. 02. 2012 00:05

Ještě pro pořádek upřesnění, jak je to s tím AA filtrem u Nikonu D800E: http://www.imaging-resource.com/PRODS/nikon-d800/nikon-d8... ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Tamron  |  08. 02. 2012 00:13

nevíte jestli ho tam má Fujifilm S5 Pro ? zdá se mi že z něho zase vycházejí až moc měkké fotky

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
František Pecen  |  08. 02. 2012 13:12

Fujifilm S5 Pro má AA filtr docela silný (je to v podstatě Nikon D200 s jiným snímacím čipem a několika dalšími kosmetickými odlišnostmi).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jun  |  13. 02. 2012 22:55

Píšete, že D4 bude v roli spíš reportážního fotoaparátu, no nevím stroj je to zajímavý, ale trochu přerostlý pro reportáž (hmotnost, rozměry a nenápadnost ... ).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Koci  |  26. 02. 2012 12:43

Na určité tipy reportáže si D4 představit dokážu. Na šmírování celebrit Blesk dává svým lidem kompakty ale tomu neříkám reportáž.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
08. 02. 2012 02:53

ten filmik je pekny, profesionalna kvalita sa nazaprie. skoda tych mpx, zda sa mi to zbytocne vela.btw Canon 5D Mark II bol pouzity na natacanie finalovej casti z jednej zo serii serialu House.
http://www.petapixel.com/2010/04/09/house-season-f... ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
08. 02. 2012 02:55

ako tak zistujem, ono je to viachttp://canon5d.wonderhowto.com/blog/canons-5d-mark-ii-in... ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Richard  |  08. 02. 2012 08:36

Canonem 5D je toho točeno opravdu hodně, české produkce poslední dobou nepoužívají skoro nic jiného :o) (k rozmrzelosti kameramanů).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Michal Kára  |  08. 02. 2012 07:33

Jojo, taky jsem na chvíli uvažoval o upgrade, ale když jsem si přečetl, kolik to má MPix, tak jsem to zavrhl.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pete  |  08. 02. 2012 13:12

A v cem je problem? Zmensit to muzete vzdycky a i u zmensene fotky se puvodne vyssi rozliseni projevi vyssimi detaily. Navic pokud bude ISO vykon sklaovat jako ostatnich cipu Sony posledni generace tak po zmenseni rozliseni na nizsi uroven dostanete i velmi podobnou uroven sumu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Petr  |  08. 02. 2012 14:17

Ne vazne ctyri pixelyse ctvrtinovou plochou nejsou schopny zachytit to co jeden pixel o stejne plose, fyzika... Napr. tak prijdete o dynamicky rozsah a moznost vyssi citlivosti... A to jsou pro nektere fotografy dost podstatne duvody.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Dan  |  08. 02. 2012 22:15

Tohle jsou jenom teoreticke kecy nepodlozene praktickou zkusenosti. Kouknete se na dynamicky rozsah cipu 24 MPx NEX7 ktery ma nejvyssi rozliseni v APSC segmentu a najdete mi jiny s nizsim rozsahem. Co se ISA tyka tak kdyz tech 24mpx zmensite na 16mpx zjistite, ze i uroven sumu je stejna. Vysledek je, ze na low ISO mate spickovou dynamiku i sum a na vysokem ISO stejne vlastnosti jako s 16M cipem.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Michal Kára  |  08. 02. 2012 17:58

Fyziku probral Petr. Já ještě dodám, že 2x tolik mpix znamená, že na kartu se vám vejde jen polovina fotek, processing RAWu trvá dvakrát tak dlouho, fotky zabírají 2x tolik místa na disku počítače atp. Mám D7000 a zbytečně vysoký počet pixelů je jednoznačně nejcitelnější nevýhoda. A to jich má "jen" 16M.Je jasné, že kdo dělá profi foto na velké formáty, tak to využije. Ale proč dali tak vysoký počet mpix no toho nižšího z FF modelů? 3-[ To musel vymyslet nějaký tým; takovou blbost nemohl vymyslet jeden člověk sám...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Patrik Jech  |  08. 02. 2012 19:52

Já jsem taktéž pro tělo ala D700, raději nižší šum než více megapixelů. Ale problem s velikostí souborů by mi osobně tolik nevadil. Ceny paměťových karet, pevných disků klesají a výkon PC stoupá rychleji než velikost souborů raw. Přecijenom mluvíme o fotoaparátu 70 tisíc "pouze" za tělo. Vedle toho je 64GB karta a lepší PC s USB 3 jako malá investice a pro fotografy kteří si kupují takové vybavení i samozřejmost.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Petr  |  08. 02. 2012 06:44

Zajímalo by mne který z objektivů Nikonu dokáže využít ono vysoké rozlišení a nebude slévat pixely - jsem hodně zvědav :o) Právě díky "nekvalitním" objektivům středoformát neohrozí. Jelikož byl problém už i u 24MPx a nebo u Canonu 21MPx kdy starší objektivy byť špičkové na menším rozlišení - na tak vysokém rozlišení slévaly pixely a obraz neodpovídal teoretické ani požadované kvalitě. Pořád je to o marketingu a ne o nekompromisním řešení jako je tomu u středoformátu... Jen můj názor - Dobré světlo všem přeji :o)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
08. 02. 2012 08:24

Určitě 14-24, 24-70, 70-200, nové 50 a 85, 200/2, 300/2.8 a delší...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ondrej  |  08. 02. 2012 08:33

Inak povedane su to skla, ktore potencionalny majitelia uz davno maju, alebo chystaju ich nakup...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
BlackRider  |  08. 02. 2012 10:33

Nove 50 a 85? Nejaky duvod proc by mely byt novy lepsi nez stary, co se tyce kvality obrazu?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
08. 02. 2012 15:15

Je tento dotaz myšlen vážně?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
BlackRider  |  08. 02. 2012 16:28

Ano

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pepa  |  08. 02. 2012 21:14

Tak jak to tedy je?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
08. 02. 2012 21:22

Nové objektivy se přece dělají proto, aby byly opticky horší jak staré!

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
BlackRider  |  08. 02. 2012 22:26

Treba v pripade ty 50mm f/1.8 se novy objektiv delal hlavne proto, aby byl kompatibilni se zrcadlovkama bez pohonu ostreni. To samo o sobe samozrejme vubec nezarucuje, ze bude opticky lepsi nez ten stary a bohuzel to ani nezarucuje, ze bude aspon stejne dobry. Coz minimalne podle testovacich snimku bohuzel ukazalo ve vetsine rozsahu clon...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Web  |  09. 02. 2012 11:35

Má pravdu předsedo
Osobně mám zkušenost s řadou opravdu starých skel, která bývají někdy kvalitnější, než nová - např. takový Takumas SMC 50mm nebo Pentax 50mm f/1.2 apod. To jsou nepokořené objektivy. Nové produkty mají ale zase výhodu automatického ostření, nižší hmotnosti, lepšího ovládání prvků, stabilizace...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Vinc  |  10. 04. 2012 08:39

Vážení, se zájmem si čtu vaše příspěvky a mám dotaz. Mým posledním D foťákem je Fuji S3pro a teď hodlám inovovat. Čekal jsem na D800, ale tolik MPX ????, to jsem nečekal. Mám z toho poněkud smíšený pocit... Skoro váhám, zdali nejít pro Canon 5 II, nebo III, protože dělám přírodu. Problém je ale s optikou. Mám 7 nikonů a kromě toho i nikon-redukci na optiku (sonnary, biometary) z Pentaconu six (komplet). Nehodlám se všeho zbavovat. Existuje také redukce pro Canon? Jinak mám takový divný pocit,.... to rozlišení... není to od Nikonu jen komerční snaha dohnat Canon - co se týká zákaznického spektra. Díky za případnou reakci. (Brzy si mám jít pro D800

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
izak___  |  27. 02. 2012 18:28

No ja zkoumal jen Nikkor 50/1.4G a je to jednoznacne lepsi nez 50/1.4D ... dramaticky ... a duvod ? nezkoumam, proste se jim poved, jestli je to skladbou, co materialem, netusim, ale na FF je fakt ostry.Pak mam 85/1.8 ... povedeny kousek, ale 1.4 je fakt sila, dokud si ho clovek nevyzkousi, neuveri, ale ta cena ... no treba si jednou udelam radost )Dale 105/2.8 defocis ... mega sklicko, vymazlene ... ja myslim, ze u 85/1.4 a 105/2.8 ani nikdo novejsi skla nepotrebuje )
Zato 24-70/2.8 se moc moc povedla ... ale ja mam starecka jeste z filmu 35-70/2.8 ) ... no nema na nej, ale slouzi )

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
BlackRider  |  28. 02. 2012 16:41

Diky za podeleni se o zkusenosti.
Kazdopadne sou i jiny nazory:Optical performance oddly is the same as older designs, but with more distortion. Oh well.The 50mm f/1.4 AF-S has relatively strong and visible barrel (bulging) distortion.It's plainly visible, so if straight lines and architectural items are your thing, pass on this lens and get the 50mm f/1.4 AF-D instead , or get the 50mm f/1.8 AF-D which has no distortion at all and sells new for only $110.http://www.kenrockwell.com/nikon/50mm-f14-afs.htm...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pete  |  08. 02. 2012 13:16

Nevim jak jsou na tom aktualni Nikon skla ale jiz nekolik vyrobcu (napr. Leica, Zeiss a Sony) se vyjadrilo, ze hranice roszliseni soucasnych spickovych FF objektivu je kolem 35Mpx. O stredni format strach nemam ale spise diky daleko lepsi barevne separaci, mikrokontrastu a mensi hloubce ostrosti.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Aleq  |  08. 02. 2012 20:26

To, plus problem c.2 - difrakce. Na netu jde dohledat tabulka (podle mnozstvi MPix), kde v nekterych pripadech zacina byt problem s clonou uz nad F4.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ondrej  |  08. 02. 2012 22:05

rozlisenie vacsiny sucasnych APSC fotakov daleko prevysuje 40Mpx....

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pete  |  08. 02. 2012 22:18

Rad bych znal alespon 3 APSC fotaky s rozlisenim nad 40Mpx. Rad si nejaky koupim.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
F12  |  08. 02. 2012 23:59

Myslel pomprepoctu na FF skla. A ono to neni jen dvojnasobek, ale trochu vic.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pete  |  08. 02. 2012 22:17

Chce to vic fotit a tisknout a mene cucet na pixely 1:1 a na tabulky.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
izak___  |  27. 02. 2012 19:31

Difrakce je opticka vada, vznikajici velkou clonou, kdy svetlo prochazi malou dirou a lame se na lamele clony, treba u 50/1.8 zacina az za F16 (max je F22) ... obecne se ma za to, ze pevne sklo kresli nejlepe v 1/3 clony (nekdo rika 3 clonova cisla) a od zacatku 3/3 zacina difrakce, ale je to takove obecne, nezvazne a nepresne a tyka se to hlavne svetelnych sklicek

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Vierzbowski  |  08. 02. 2012 08:52

Nějak moc nechápu to "vlažné" přijetí od fotografů? Jsem sice "Canon fanatik", ale D800 se Nikonu fakt povedla. Je to prostě "Pure Monster" a "trhač asfaltu." Canon bude mít co dělat, aby našel adekvátní odpověď - pokud ji vůbec najde.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ondrej  |  08. 02. 2012 10:21

Aj ja si myslim, ze D800 bude na dlho bez konkurencie aspon co sa tyka jeho zamerania (studio, reklama, fashion, krajinky...)
Fotak ma ale aj ine vyhody... na sport bude v pripade nutnosti dobre vyuzitelny - v APSC rezime dokaze fotit so slusnou rychlostou 6fps, spickovym pokrytim AF, sumom nizsim, ako D7000 (jeden z najlepsich APSC fotoaparatov) a to vsetko pri obrovskom rozliseni cez 15Mpx.
Ak by som ale bol majitelom D300s cakajucim na upgrade (vacsi snimac, extremne ISO, rovnaka rychlost), tak ma asi je*ne na mieste... ina volba ako D4 pre nich zatial nie je.
Uz sa len modlim, aby novy Canon 5D zostal pri specifikacii z rummors (22Mpx, 6,9fps, vyrazne lepsi AF) ... ako fotak na svadby/reportaze by bol idealny :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radim  |  08. 02. 2012 18:27

Souhlas. Mam D700 a jsem spokojen, ale mam jen 70-200F2.8 a to je na sport malo. Pokud pridam TCII, mam sice 400, ale kvalita je znatelne horsi a rychlost ostreni take (jede to na F5.6 a vetsina ostricich bodu je na hrane, ne-li mimo hru). Tak staci dat ted DX orez a porad mam hafo mega pri F3.8 a perfektnim pokryti AF a pokud je 300mm malo, staci pridat slabsi TC, ktery nemrvi jak TC2x. Nekdo muze rict, ze rezat se da i pozdeji, ale 6FPS je super. Pritom na krajinku staci dat zpet, 14-24 neprestane byt sirokacem jako na DX atd. Logiku to ma, se sumem bych si zas tak hlavu nelamal.
Je to dost penez, ale kdyz to srovnam se setem F2.8 od 14 do 200mm, tak skoro pakatel... Kdyz si na to ale nekdo usmoli penize a nasadi na to 11x zoom,...pak je lepsi D90 z vyprodeje.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mirek_  |  10. 03. 2012 06:56

Co máte všichni s tím super šumem u D7000? :) Možná je to proti konkurenci opravdu lepší, nemám moc osobního porovnání, pravda, nicméně mně u D7000 vadí šum už tak od ISO 400...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
hoax  |  08. 02. 2012 10:36

Já tedy sympatizuju s Nikonem, ale pokud tyhle specifikace a cena budou z větší části sedět:

http://www.canonrumors.com/2012/02/5d-x-or-mark-iii-... ... tak se Canon určitě nenechá s dalšim 5D zahanbit..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lukas_highenergy.cz  |  08. 02. 2012 10:51

Taky bych se za takového nástupce 5DmII nezlobil - 22MPx, 61 point AF a 6,9 sn/s je tak akorát

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
hmm  |  03. 03. 2012 23:04

ja Vam nevim , co jsem koukal na srovnani , tak D800 krom toho ze ma nesmyslny pocet megapixlu , tak parametry jsou da se rict o neco malo lepsi nebo shodne s dnes uz skoro 4 roky starym 5D Mark II , takze me moc nenadchnul , .... http://www.digitalrev.com/article/nikon-d800-vs-can... ... :-/

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Filip Veškrna  |  01. 06. 2012 13:47

Pánové, rád bych v této diskuzi podotknul (i když koukám, že trochu pozdě), že snímač v Nikonu D800 získal v hodnocení DxOMark první místo a se svým doslova gigantickým dynamickým rozsahem se těžce přiblížil středoformátu a s šumem je na tom také výborně. Neříkám, že fotky 36MPix jsou malé, ale při dnešních cenách HDD a rychlosti hw přece není problém zpracovávat RAW v plném rozlišení.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lukas_highenergy.cz  |  08. 02. 2012 10:18

Sice mne tahle snaha o co největší počet MPx nijak neoslovuje, ale třeba si tím výrobci otvírají cestu k přípravě ještě jednoho FF modelu s menším rozlišením a spíš reportážním zaměřením (něco ve stylu D700). Prostě by dva modely nebyly v top třídě (D3), ale o třídu níž... Vůbec mi mi to nevadilo.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lukas_highenergy.cz  |  08. 02. 2012 10:21

Spíš se trochu bojím, aby se ty "MPx závody" nerozjely o třídu níž, kde si myslím, že to nemá moc opodstatnění (D800 beru jako foťák do ateliéru).. Přecejenom nástupci D300s a 7D jsou už snad v dohledu a vážně bych nerad, aby je zabili zbytečným rozlišením na úkor zbytku (ISO, rychlost atd).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Michal Kára  |  08. 02. 2012 10:29

Jo, v to taky doufám, jinak si na FF asi nechám zajít chuť.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lukas_highenergy.cz  |  08. 02. 2012 10:49

Tak já fotim Canonem (když vynechám PEN), takže ,pořád ještě čekám, s čím přijde ten. By mi vůbec nevadilo, když by si prohodily C a N pozice z minulých let. Reportážní FF Canon s menšim rozlišenim by mi vůbec nevadil. Ale spíš čekám co vyleze v APS-C. Do konce července bych potřeboval vyměnit 7D za něco jiného a doufám, že to s rozlišenim nebudou přehánět...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Petr RUMPERTESZ  |  08. 02. 2012 10:53

Na reportáž mám D7000 a tohle se mi v ateliéru bude líbit. Počkám si na cenu pod 50k Kč (myslím, že do půl roku realita) a pak do něho půjdu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ondrej  |  08. 02. 2012 11:09

Ak mas D7000, tak telo D800 mu presne zodpoveda - na FF je spickovy do atelierov a na APSC troska lepsi, ako D7000.... taky Nikon 2 v 1

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
lukas_highenergy.cz  |  08. 02. 2012 12:26

Na report může být celkem rozdál 4 snús a 6 sn/s... 4 jsou už vážně málo.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Web  |  09. 02. 2012 11:37

Když nevíš, kdy zmáčnout spoušť, tak ano

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Honza65  |  05. 04. 2012 13:21

Na report by stejně bylo rozumnější používal DX mód s 15Mpixly,....větší rozlišení pro report je zbytečné a 6 snímků už je v normě.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Tomas  |  08. 02. 2012 14:15

Mě by zajímalo jak to bude fotit při nastaveném nižším rozlišení??
Potom se použije více "buňek" na snímači na výpočet jednoho pixelu a mohlo by to být o mnoho lepší. (dle mého laického pohledu). Taky rychlost by mohla být výrazně lepší, když je elektronika udělaná na vyšší zatížení. Co vy na to?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
08. 02. 2012 14:50

Je to popsáno v článku - pouze při přepnutí do DX formátu (s cropem 1,5x) to zvládne 6 fps. Jinak nemá nastavené rozlišení na fps vliv.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Tamron  |  08. 02. 2012 18:18

ješte jsem to nepochopil s tou dualitou těl u Nikonu, on má totiž Nikon a Canon absolutně odlišnou strategii, Nikon má 3 (resp 4) modely od nejnižšího k profesionálnímu, Canon jich má více a má to víc pokrytý a navíc přeznačovalNikon má lepší ISO, Canon zase horší ISO a dynamickej rozsah ale větší počet MPixCanon 550 D, 60 D a 7 D je vlastně stejnej, má stejnej čip, 7 D má 2 stejné cpu
a liší se ovládáním, kdo měl dříve 30, 40 D tak nyní je pro něj 7 D, Canon přeznačoval a posouval, kdo si koupil 5 D tak 7 D by byla blbost, maximálně tak kvůli videu
5 D má nástupce zase jen 5Dv profesionálním taky přeznačovalnechápu jak to autor myslel s tim že to je u Nikonu teď, znamená to že Nikon D800 neni přímej nástupce Nikonu D700 ale že se spíše doplňujou a Nikon tam rozprostírá spektrum,
anebo je to přímej nástupce Nikonu D700, s tim že tady jsou 2 varianty
Nikon D800 s AA a bez AA ?(jasně že kdo si koupil NIkon D700 tak asi 10 let měnit nebude . .sám mám klon D200: Fujifilm S5 Pro)
není mi právě jasné to s tim sportem, protože u Nikonu to bylo tak, že nástupce Nikonu D300 byly 2: Nikon D300s a fullframe D700
takže je to o tom že nyní to bude vše fullframe, akorát nástupce D300s na sport nebude mít AA ?
možná by se hodilo kdyby AA bylo snadno vyjímatelný, jako matnice, aby si to mohl člověk měnit
pak mne spíše více zajímá, jestli nebude na tomto těle konečně představen alternativní foťák od Fujifilmu, nástupce F S 5 Pro, tady asi S6 Pro, prej byl nebo nebyl, nebo byl odpískaný . .
podle mě by se celkem hodilo mít čip DX (tedy ne FF) a mít to třeba na krajiny, produkty, mít to vysloveně zaměřený, určitě by se kupující našli

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Martin Vítek  |  11. 02. 2012 12:47

Brutální rozlišení snímače je tématem číslo jedna... ale pokud se nic nezměnilo, byla pro mě poměrně důležitá informace, že Nikon si tento snímač vyvinul sám, tedy již ne za pomoci SONY. Je mi úplně fuk, jaké logo na snímači bude, ale pokud to tak je, smekám. Buď to bude poměrně velký průser, nebo Nikon přišel na zajímavé řešení a super detailů budou snímky disponovat i dalšími přednostmi... jen spekuluji, vůbec nemám představu, jak se snímač od SONY může lišit od novinky Nikonu... zkrátka zda tam Nikon nemá nějakou fičuru, co řeší vzdálenost mezi jednotlivými pixely, chlazení snímače (tedy vazbu s ISO), rychlost snímače (sběrnice), atd., atd.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
izak___  |  27. 02. 2012 19:48

To mas tak, snimace jim vyrabi SONY, ale vyvoj a navrh dela NIKON, takze jsou to vlastne NIKON snimace, ktere vyrobi SONY.
No a tyhle 2 firmy maji dohodu o sdileni patentu na snimace, takze se krizove vylepsuji , SONY je ovsem pro NIKON konkurence jen u kompaktu a SONY NEX * ... v zrcadlech si nekonkuruji, min od D300,7000,700,800 nahoru

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Leoš  |  22. 07. 2012 12:41

Vysoké rozlišení u tohoto foroaparátu je 100% využito. Koukal jsem na testy a studoval do detailu fotografie pořízené tímhle přístrojem, a když vypustím středoformátové přístroje Hasselblad, Pentax atd. Tak je tohle fotoaprát, který poskytuje nejlepší fotografie ve smyslu detaily-šum. Lepší než některé, o 60tisíc dražší přístroje Canonu. Když se začnete pitvat v snímcích pořízených tímto fotoaparátem a třeba jiným podobným od Sony či Canonu, tenhle vyhrává v zachycených detailech. Tam kde je u ostatních informace z obrázku nečitelná, u tohoto ji stále najdete. Co chcete víc ? Rozhodně se to hodí při dělání výřezů za účelem zvětšení a nemusíte se tahat s velkými a těžkými zoom objektivy popřípadě do nich vrážet šílené peníze. 36 megapixelů mě na fullframe zrcadlovce vadí rozhodně míň, než 18 megapixelů na čipu kompaktu menším jak nehet malíčku. Kdyby se to mělo přepočítávat, tak by podle téhle kompaktí filozofie, měli fulframe zrcadlovky dneska papírové rozlišení 200 megapixelů, ale bohužel jen v tý technický dokumentaci

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory