Netradiční retuš – obličeje plné pih

6. října 2014
TWEET SDÍLET
Líbí se vám pihatý obličej? Ale nepodařilo se vám zatím žádný model nebo modelku vyfotit? Cesta vede i přes fotoeditor, kde můžete pihy uměle přiretušovat.

Prvním krokem je samozřejmě výběr vhodné fotografie. Pokud máte fotku celé postavy, pihy budou tak miniaturní, že nebudou vidět. Vyberte si tedy nějaký portrét obličeje, nezáleží, zda bude barevný nebo černobílý jako v našem případě.

Pro úplnost ještě dodávám, že efekt jsem pro názornost schválně přehnal, za což se modelce omlouvám. Nad základní vrstvou vytvořte novou prázdnou vrstvu (Ctrl + Shift + N).

Zvolte nástroj Štětec (B), klikněte pravým tlačítkem myši do fotografie a vyberte štětec, který jste si předtím vytvořili. Zvolte černou barvu a velikost štětce. Následně nakreslete pihy tam, kde je zapotřebí. Aby pihy nevypadaly příliš uměle, upravte vrstvu na možnost „Měkké světlo” a snižte její krytí na vyhovující úroveň.

Klepněte pro větší obrázek
Výběr krytí vrstvy 

Pokud se vám pihy zdají vůči zbytku snímku pořád příliš výrazné, je třeba trochu zjemnit okraje a snížit jejich strukturu. V menu Filtr | Rozostření zvolte Gaussovské rozostření a nastavte jeho rádius v rozmezí 0,5–1 pixelu. Pihy budou vypadat mnohem přirozeněji jako součást fotografie.

Klepněte pro větší obrázek
Nastavení rozostření 

Jestli se vám zatoulaly pihy na místa, kde je nechcete, zvolte na vrstvě s pihami nástroj Guma (E). Následně si nastavte větší měkký štětec a nežádoucí pihy jednoduše vymažte. Druhou možností je pihy jednoduše eliminovat přidáním masky na vrstvu, do které budete kreslit černým štětcem. Tato varianta je daleko méně destruktivní a pihy je možné jednoduše vrátit zpět.

Klepněte pro větší obrázek
Mazání nežádoucích pih v masce vrstvy

Aby pihy, které jste vytvořili, vypadali co nejreálněji, celý postup opakujte. Vytvořte novou vrstvu nad první vrstvou s pihami, vyberte si vámi vytvořený štětec společně s černou barvou, oproti první vrstvě ho zmenšete a místa překreslete. Následně znovu vymažte pihy tam, kde nemají být. Změňte mód na Měkké světlo a rozostřete za pomoci Gaussovského rozostření. Klidně opakujte několikrát. Tímto dostanete nad pihami větší kontrolu, než kdybyste všechno kreslili do jedné vrstvy. Získáte také jiný efekt vrstev – vypadá přirozeněji.

Až budete s úpravami spokojeni, označte všechny vrstvy s pihami a dejte do skupiny (Ctrl + G). Důvodem tohoto kroku je skutečnost, že skupina se chová stejně jako jednotlivá vrstva – snížit celkové krytí nebo odmaskovat pihy z nějakého místa tak lze provést rychleji.

Než začnete „vyrábět“ pihy, zjistěte si, kde se reálně vyskytují. Nezapomínejte, že na rtech nebo očích nejsou. Platí také, že méně je více, zvláště v tomto případě! 

V případě, že je vaše fotografie barevná, na postup se nic nemění. Na kreslení pih opět použijte vytvořený štětec s černou barvou a aplikujte mód vrstvy Měkké světlo, které vzniklé pihy přetvoří tak, aby souhlasily s barvou podkladu, pokožkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vlevo původní retušovaný snímek, vpravo s přidanými pihami
 

Článek vyšel v časopise Computer.

Témata článku: Fotoškola, Adobe Photoshop

Určitě si přečtěte

Fotograf požádal teenagery, aby upravili své selfie pro sociální sítě. Výsledek je alarmující!

Fotograf požádal teenagery, aby upravili své selfie pro sociální sítě. Výsledek je alarmující!

Když publikujete selfie snímky na sociální sítě, kolik jim věnujete času na úpravy? A jak moc změníte svou podobu?

52 Adam Kos

Fujifilm X-T30: Výkon ve stylovém kompaktním těle [test]

Fujifilm X-T30: Výkon ve stylovém kompaktním těle [test]

V dnešním testu se zaměříme na třetí generaci pokročilých APS-C bezzrcadlovek Fujifilmu. Model X-T30 sdílí podstatné vlastnosti s vlajkovou lodí systému Fujifilmem X-T3. Co vše fotoaparát zvládne a k čemu se hodí?

11 Helena Vyplelová

Fotografie týdne: Pohlazení – o smrti a její důležitosti pro bytí

Fotografie týdne: Pohlazení – o smrti a její důležitosti pro bytí

Středověký člověk, jak upozorňuje Jacques Le Goff, má ke smrti dvojí silný vztah. Smrt je především branou do nebe. Je tím, pro co žijeme, můžeme sledovat těšení se na smrt, která je vysvobozením z pozemského utrpení a strádání.

Michal Černý