Nechcete být na fotografiích z veřejných akcí? Nalepte si na čelo červený puntík

Nechcete být na fotografiích z veřejných akcí? Nalepte si na čelo červený puntík

Tak by se dala ve zkratce popsat metoda, jak se vyhnout nechtěnému zveřejňování fotek vlastní osoby. Přišel s ním organizátor festivalu Haarlem Culinair. Ochrana osobních údajů je v současnosti společně s platností GDPR poměrně komplexní.

red-dot-festival.jpg.optimal.jpg

Ve své podstatě se nejedná o nějaký přílišný zásah do soukromí jednotlivých osob, nařízení s sebou však jednoduše řečeno nese nutnost souhlasit s jednotlivými možnostmi nakládání s daty, informace či zasíláním propagačních informací. Ačkoli tedy má běžný smrtelník zajištěnou svobodu volby v tom, co povolí a co nepovolí dalším stranám zpracovávat, v důsledku to s sebou nese nemalé administrativní zatížení nejen pro koncové zákazníky, ale i pro firmy.

Haarlem Culinair to vyřešili jednoduše – u vstupu na festival rozdávali malé samolepky ve tvaru červeného kolečka, kterou si mohl nalepit na čelo každý, kdo nechtěl být rozpoznatelný na oficiálních fotografiích festivalu. Při následné postprodukci budou lid s červeným kolečkem na čele z fotografie vyretušováni, případně nebude fotografie vůbec použita. A jaká je výsledná statistika? Z celkem 70 000 návštěvníků měli červenou tečku na čele pouzí tři.

Určitě si přečtěte

Články odjinud