Má nejznámější český fotoobchod také nejlepší internetové stránky?

Má nejznámější český fotoobchod také nejlepší internetové stránky?

Vlastní internetové stránky má dnes kdejaký malý obchůdek v zapadlé uličce okresního města, pro nejznámější český fotoobchod by absence webové prezentace byla nehoráznou ostudou. Nabízí totiž i pro samotnou firmu mnoho výhod, a to nejen ve vlastní propagaci. Perspektivní jsou především možnosti on-line prodeje, jenž se právě v oblasti digitální techniky každým rokem výrazně zvyšuje.

Pokud mluvíme o nejznámějším českém obchodu se vším, co se fotografování týká, myslíme tím samozřejmě Centrum FotoŠkoda (jak se od přestěhování do několika pater paláce Langhans v pražské Vodičkově ulici jmenuje). Internetové stránky provozuje již několik let, a to logicky na adrese www.fotoskoda.cz. Řekněme si rovnou, že web svým obsahem za nabídkou služeb samotného kamenného obchodu nezůstává pozadu.

Úvodní obrazovka má vcelku neobvyklé uspořádání. Její největší část tvoří kromě loga obchodu především upoutávka na některý z prodávaných výrobků, jenž se po opětovné aktualizaci stránky vždy obměňuje. Přitom ani zdaleka nejde jen o fotoaparáty - pravděpodobně záměrně pro ještě větší zdůraznění, jak široký je nabízený sortiment.


Úvodní obrazovka webu Centra FotoŠkoda

Menu se nachází netradičně dole, položky jsou v něm podle charakteru rozděleny do několika sloupců. První z nich nabízí především informace o firmě, v praxi tak asi mnohem využívanější bude sloupec druhý, s výmluvným titulkem Služby online. Skrývá se pod ním nejen seznam zboží internetového obchodu, ale i aktuální nabídka oddělení bazaru a především asi nejčastěji používaná možnost internetového zasílání snímků k vyvolání.
Pokud máte ambice poměřit si svou invenci a míru zvládnutí techniky s jinými fotografy, můžete se zúčastnit některé z právě probíhajících fotosoutěží. 


Tabulka pro vkládání fotografií pro on-line vyvolání

Vrátíme-li se k samotnému eObchdou (jak je zde nazýván), jeho grafické zpracování je mnohem horší a méně sympatické, než poměrně vkusná úvodní stránka. Chtělo by se říct, že důležitější je zde především funkčnost, bohužel ani to není pravda. Náhledům by rozhodně prospělo výrazné zvětšení a první sloupeček s cenou bez DPH je na první pohled matoucí (věřme, že ne úmyslně). Nabízené informace k výrobkům jsou často omezeny jen na ty základní, většina konkurenčních internetových obchodů je na tom lépe. Vrcholem nepřehlednosti je seznam nabízených druhů zboží v levém okně – položky by v něm pro lepší orientaci rozhodně měly být alespoň rozřazeny do několika kategorií. Je s podivem, že prodejce věnuje zpracování právě této pro něj jistě nejdůležitější části webu tak málo pozornosti.


Stránka eObchodu

Další sloupeček z menu obsahuje nabízené služby, především tedy fotografování v ateliéru, služby grafického studia nebo možnosti opravy resp. půjčování fotoaparátů. Jednotlivé stránky z této kategorie mají opět jiné grafické zpracování. Tato roztříštěnost celkovému dojmu z webu škodí asi nejvíce.
Poslední sloupeček kromě nabídky akčního zboží obsahuje také plán výstav, které se v prostorách Minigalerie Centra FotoŠkoda uskuteční. Doplněn je ukázkou snímků některých z autorů, kteří již v Centru vystavovali.


Snímky Jiřího Křenka, vystavujícího nedávno v Centru FotoŠkoda

Celkově se o webu dá říct, že obsah, jenž nepomíjí nic z nabízených služeb, rozhodně převyšuje nad formou zpracování. Ta je totiž často lepší i u mnohých z těch malých obchůdků v zapadlých uličkách okresních měst…

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud