Leica

Leica je německá společnost zabývající se  již od roku 1925 výrobou a vývojem fotoaparátů a fotografické optiky. V době analogové fotografie patřila mezi nejúspěšnější a nejoceňovanější značky. Velkou oblibu si získaly zejména dálkoměrné přístroje Leica M, již si jako tvůrčí nástroj vybral např. známý fotoreportér Henri Cartier-Bresson. S přechodem na digitální technologie se firma vyrovnala velmi dobře, a to i přesto, že v současné době je Leica spíše symbolem luxusu než praktičnosti a průkopnických technologií.

Aktuálně v portfoliu tohoto výrobce najdeme nejrůznější typy fotoaparátů: špičkové kompakty (řady D-Lux, V-Lux, Leica X či Q) a systémové kompakty se snímači velikosti APS-C (Leica T), fullframe (Leica M, Leica SL) a středního formátu (Leica S). Pravidelně vycházejí také speciální edice, zejména fotoaparátů řady M, na jejichž designu se podílejí osobnosti z uměleckého světa.

Nové objektivy Leica

Nové objektivy Leica

Petr Březina 18.  9.  2006

Leica bude značkovat objektivy pro digitály

Leica bude značkovat objektivy pro digitály

6 Petr Březina 13.  6.  2006

Leica Gallery Prague opět na kolejích

Leica Gallery Prague opět na kolejích

Již podruhé vyjede na koleje výstavní vlak Leica Gallery Prague. Tentokrát přiveze dva projekty – výstavu Persona legendárního dokumentaristy Antonína Kratochvíla a výzvu pro širokou veřejnost s názvem Každý z nás je umělec. DIGIfoto akci opět podpoří jako mediální partner.

1 Libuše Mohelská 15.  4.  2006

Převlečený Panasonic – Leica C-LUX 1 (první pohled)

Převlečený Panasonic – Leica C-LUX 1 (první pohled)

Nový přístroj s označením Leica C-LUX 1 se Vám bude zdát již na první pohled povědomý. A máte pravdu nová Leica je totiž totožná s Panasonikem DMC-FX-01, pouze se oblékla do jiného kabátu.

4 Petr Březina 12.  4.  2006

Leica D-LUX 2: Legenda pokračuje (první pohled)

Leica D-LUX 2: Legenda pokračuje (první pohled)

Slovo Leica zní mnohým lidem jako rajská hudba a je nedílně spojeno s kinofilmovými fotoaparáty nejvyšší kvality, potažmo i ceny. Čas ale kráčí dopředu a tato značka se začíná projevovat i na poli digitální fotografie. Důkazem toho je i další fotoaparát, tentokrát s názvem D-LUX 2.

14 Michael Bedřich 4.  10.  2005

Leica aneb Konec jedné legendy?

Leica aneb Konec jedné legendy?

10 Dana Šlancarová 25.  2.  2005

Analogově digitální Leica

Analogově digitální Leica

Pamatujete ještě na snahy o uvedení tzv. E-filmu, který se měl jakožto digitální modul nasazovat do klasické zrcadlovky místo kinofilmu? Myšlenku tohoto v praxi nikdy neuskutečněného projektu jemně modifikovala Leica ve svém Digital Module R.

Petr Lindner 25.  10.  2004

Výstava Utopia v Leica Gallery prodloužena

Výstava Utopia v Leica Gallery prodloužena

Výstava snímků René Burriho, jíž se Leica Gallery loučí s výstavními prostorami na Pražském hradě, je o měsíc prodloužena. Můžete si ji tak prohlédnout až do 28. října. René Burri, člen skupiny Magnum Photos, na výstavě představuje stovku fotografií architektury z let 1950–1980. Vedle „portrétů“ známých budov klade Burri tváře jejich architektů.

Libuše Mohelská 8.  10.  2004

Leica Gallery: všechny krásy Audrey Hepburn

Leica Gallery: všechny krásy Audrey Hepburn

Významný americký filmový fotograf Bob Willoughby byl blízkým přítelem šarmantní herečky, původem Belgičanky Audrey Hepburn. Proto také mohl zblízka dokumentovat nejen její hvězdnou kariéru, ale i soukromí. Leica Gallery na Pražském hradě tak mohla minulý pátek uvést výstavu čítající na dvě stovky barevných i černobílých fotografií, které portrétují slavnou herečku.

1 Lenka Kosová 9.  8.  2004

Leica Gallery na ulici?

Leica Gallery na ulici?

Nad oficiální tiskovou zprávou Leica Gallery, která má své výstavní síně v prostorách Nejvyššího purkrabství Pražského hradu, zůstává rozum stát.

Lenka Kosová 24.  6.  2004

Zastavený čas v Leica Gallery

Zastavený čas v Leica Gallery

V Leica Gallery byla uvedena výstava věnovaná české dokumentární fotografii. Představila dílo fotografů tří generací: Jana Lukase, Viktora Koláře a Evžena Sobka. Časopis DIGI, zabývající se mimo jiné i vizuální kulturou, samozřejmě nemohl chybět na vernisáži.

Petr Bubeníček 7.  6.  2004