tady asi nejde jen o nějaké (pseudo) "umění" z postprocesu, tady jde o to, že ten snímač nemá Bayerovu masku, takže je mnohem (v řádu desítek procent) citlivější na světlo, což se viditelně projeví nejen v odstupu signálu a šumu při vysokém ISO. Také netrpí žádným barevným moaré atp, takže má vlastně větší zisk detailů... Tyhle snímače (navíc třeba bez IR filtru) jsou nenahraditelné třeba v astronomii, nebo v různých sledovacích a průmyslových aplikacích a je naivní si myslet, že i normální fotograf dělá BW fotky jen aby zamaskoval nějakou neschopnost, právě naopak, jsou disciplíny ve fotografii, kde je BW fotografie stěžejní, protože se hodně pracuje se světlem a to je mnohdy mnohem těžší správně pořídít v BW, než v barevné fotografii. To, že si nějací cvakálkové myslí, že když něco hodí do BW a ještě to vyfotí na šikmo, že je to umění, to nijak nediskredituje BW fotografii jako takovou, pravě naopak, mezi nejikoničtějšími fotografiemi všech dob, stále převládají BW ačkoliv se barevně fotí už několik dekád 
Reklamní robot Sony 8-)