Leica Gallery: všechny krásy Audrey Hepburn

9. srpna 2004
TWEET SDÍLET
Leica Gallery: všechny krásy Audrey Hepburn
Významný americký filmový fotograf Bob Willoughby byl blízkým přítelem šarmantní herečky, původem Belgičanky Audrey Hepburn. Proto také mohl zblízka dokumentovat nejen její hvězdnou kariéru, ale i soukromí. Leica Gallery na Pražském hradě tak mohla minulý pátek uvést výstavu čítající na dvě stovky barevných i černobílých fotografií, které portrétují slavnou herečku.

Poté, co se Audrey Hepburn po válce přestěhovala do Londýna, otevřela se jí vrátka pro kariéru. Studovala zde balet, ale později se začala věnovat herecké kariéře. Na filmovém plátně debutovala ve filmu One Wild Oat a zanedlouho poté získala Oscara za roli v romantické komedii Prázdniny v Římě. Za svůj život, během kterého hrála ve více než třiceti snímcích, byla na tuto cenu Americké filmové akademie nominována ještě několikrát, například za hlavní roli v thrilleru Čekej do tmy. Poslední roli si Hepburn zahrála v roce 1989, čtyři roky před smrtí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Bob Willoughby: z cyklu Audrey Hepburn

Z herečky se postupem času stala humanitární pracovnice. Již od 70. let minulého století se zajímala o problematiku hladovějících dětí. Sama Audrey Hepburn neměla příliš radostné dětství – zejména za druhé světové války trpěla podvýživou. Proto se na sklonku 80. let věnovala práci pro Dětský fond UNICEF. V letech 1988–1993 procestovala Thajsko, Bangladéš, Somálsko i Etiopii, kde pečovala o nemocné a hladovějící děti. Za tuto práci obdržela in memoriam Humanitární cenu Jean Herscholtové.

Výstava v Leica Gallery prezentuje fotografie talentované herečky, která si získala přídomek „jedna z nejkrásnějších 20. století“. Za čtyřicetiletou známost Willoughbyho a Hepburn vznikly snímky z filmových scén, ze zákulisí, a také ze soukromého života, které odhalují krásu, osobitý styl i křehkost ženy, jejíž tváři dominovaly tmavohnědé oči.

Bob Willoughby: Audrey Hepburn
Leica Gallery, Nejvyšší purkrabství Pražského hradu
do 5. září 2004

 

Témata článku: Kultura, Leica, Výstavy

Určitě si přečtěte

Fotografie týdne: Poslední ..... světlo

Fotografie týdne: Poslední ..... světlo

Martin Heidegger proces poznávání připodobňuje k prozkoumávání světliny v lese – obcházíme ji ze všech stran, nikdy ji nevidíme celou, každým okamžikem se mění.

Michal Černý