Kulturní hlídka: Zrod fotografie a Mutující médium

Kulturní hlídka: Zrod fotografie a Mutující médium

Kam vyrazit za fotografickou inspirací? Jste-li z Prahy, případně pokud máte chuť udělat si do hlavního města výlet, budete mít rozhodně z čeho vybírat.

Ještě dva týdny máte na to, abyste navštívili výstavu Mutující médium, kterou v únoru uvedla galerie Rudolfinum. Expozice představuje fotografie z let 1990 až 2010 a poukazuje na jejich proměny vlivem politického i technického vývoje. Ve čtvrtek 21. dubna provede výstavou kurátor Pavel Vančát a pozvaní umělci Michal Pěchouček a Michal Kalhous. Prvním květnovým dnem Mutující médium končí.

I galerie Artinbox se ohlíží za minulostí. V úterý 12.4 začala dvojvýstava Zrod fotografie, která odkazuje ke dvěma doposud nejvýznamnějším bodům v historii české fotografie: I./ R.1839 rok, kdy Francouz L. Daguerre prezentoval tehdy novou a unikátní metodu zachycení obrazu – daguerrotypii, jež měla pro svět znamenat konec malířství, a pak: II./ období 20. – 30. let 20. století, kdy se čeští fotografové úspěšně pokusili postavit fotografii na roveň malířství. V pondělí 18. 4. se koná kulmináž výstavy, kterou bude provázet historik fotografie Pavel Scheufler.

Ve čtvrtek 21. dubna proběhne v DOXu přednáška Roberta Silveria: Martin Parr v kontextu tradiční živé fotografie. Jak už z názvu vyplývá jedná se o doprovodný program k výstavě Martina Parra, která je k vidění až do 16. května. Přednáška se bude ubírat současným vývojem fotografického dokumentu, kam patří nepochybně Matin Parr jako hlavní představitel. Robert Silverio je teoretik fotografie, který se zabývá analýzou fotografického obrazu ve dvacátém století. Vyučuje na Katedře fotografie FAMU a jeho recenze a články najdete v mnoha odborných časopisech.

Své kontroverzní fotografie vystavuje právě v těchto dnech Petr Šálek v Café Technika v prostorách Národní technické budovy. Název 1884 byl inspirován knihou George Orwela. Autor stylizuje každodenní aktivity v duchu orwellovské sci-fi; snímky s nádechem černého humoru majívytvořit ironickou představu o tom, jak by mohl vypadat životve státě, kterému vládne Velký bratr. Většina rekvizit na fotografiích pocházíz doby okolo roku 1984 nebo i dřívější. Výstava, jenž byla součástí festivalu Prague Photo, končí v neděli 24. dubna.

Určitě si přečtěte

Články odjinud