Houuuu  |  22. 02. 2007 01:33

Když už autor zmiňuje fotoaparáty "Konica Minolta Dimage A2 a A200" tak by mohl ještě přidat "A1"čku, ne? Dodnes se za tyto fotoaparáty hledá těžko náhrada

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mikulas Baran  |  22. 02. 2007 22:54

Ospravedlnujem sa. Ano, A1 bol naozaj aparat na profi urovni a vydrzal nejednemu fotografovi neuveritelne veci. Udajne sa zan tazko hladala nahrada - a to aj v pripade jeho nasledovnikov !

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
MadCap  |  22. 02. 2007 05:58

ja by som pre majitelov nikonov doporucil starsie tele objektivy 80-200 s clonou 2.8, stoja relativne malo (10-15k kc) a na tento ucel su absolutne spickove :).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  22. 02. 2007 21:02

80-200/2.8 leda se stativem
Pokud se jedna o volbu neceho levnejsiho, pak urcite 50/1.8 a 85/1.8.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mikulas Baran  |  22. 02. 2007 22:55

Vdaka za prispevok. Budem to drzat na pamati ak padne volba na Nikon pri kupe digitalnej zrkadlovky...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
milan  |  22. 02. 2007 23:22

jj 50/f1.8 miluju ale o 85/f1.8 si nechavam zdat. zatim misto nej pouzivam Cosina 70-200/f2.8-4.0 na dlouhym ohnisku to sice kresli az tak od f6.3 nahoru ale na 70 mm je f2.8 k nezaplaceni. Je to sice jednoprstencovy sklo s prumernou kresbou, a bez ultrazvukovyho ostreni, ale takova svetelnost za 4000 tis - neberte to! :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel Kahovec  |  22. 02. 2007 06:21

Pan autor se asi pomátl s těmi "třídami" zrcadlovek - Pentax K100D v nejnižší třídě a jeho levný klon bez stabilizace K110D ve střední...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  22. 02. 2007 08:03

Presne tak, jediny rozdil mezi temito dvema fotaky je ten, ze K110D nema stabilizaci senzoru.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mikulas Baran  |  22. 02. 2007 22:57

Ano, pomiatol som sa, usiel som z domu hrozy a nezaplatil som "ohavne". OSPRAVEDLNUJEM SA ESTE RAZ za tu chybu a ANO, mate pravdu, malo to byt opacne. V oznaceniach Pentaxov som mal vzdy takpovediac trochu hokej, ak mi vysvetlite par rozdielov medzi *istDL a *istDS, budem celkom rad. Prikladam mailovu adresu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
wajsup  |  22. 02. 2007 17:27

Na druhou stranu zařazení K10D do nejvyšší třídy musí pentaxisty těšit. Je stejně drahá jako Nikon D80, ale autor ji vidí v profesionální třídě s 2x dražším D200. Jinak článek pěkný.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mikulas Baran  |  22. 02. 2007 22:59

No, Wajsupe, ma Pentax momentalne v ponuke nieco profesionalnejsieho ? Preto to zaradenie. Rozhodne ale profesionalmi menej vyuzivany aparat. Pentax by sa mal pochlapit a vyprodukovat nieco ESTE mohutnejsie.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jaja  |  22. 02. 2007 06:43

Mozna by nebylo na skodu zminit se o pouzivani blesku i na jinych koncertech, nez popularnich skupin. Treba u takove vazne hudby vas s bleskem okamzite vyhodi.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
goes  |  22. 02. 2007 06:52

coz bych v pripade, ze se nejakou neznamou a zakernou shodou okolnosti, ocitnu na koncertu vazne hudby, uvitam

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ml  |  22. 02. 2007 15:41

Určitě se jednou budete za svá slova o klasice budete stydět.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mikulas Baran  |  22. 02. 2007 23:01

VDAKA !Toto som naozaj nevedel, pretoze koncerty vaznej hudby nenavstevujem, iba ak sa deju na otvorenejsom priestore - neznasam totiz obleky, kravaty a kosele. V kazdom pripade cenny poznatok. NA KONCERTY VAZNEJ HUDBY PRIPRAVIT SPICKOVE ZRKADLOVKY, NASTAVIT VYSSIE CITLIVOSTI a POISTIT STABILIZACIOU ! Skutocnost je taka ze naozaj sustredeny virtuoz vyruseny bleskom naozaj nie je bohvie co a uplne ten zakaz chapem.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
sine.nomine  |  23. 02. 2007 09:14

nevim nevim, ale myslim, ze na koncertu vazne hudby muze byt dost rusive i sklapeni zrcatka.. takze na koncerty vazne hudby s leicou m9

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mikulas Baran  |  24. 02. 2007 14:09

No a treba povedat, ze vacsina navstevnikov koncertov vaznej hudby je solventnejsich a rozhladenych, takze si tu Leicu asi budu moct dovolit...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Michal  |  22. 02. 2007 09:19

Dobrý článok

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Frank  |  22. 02. 2007 18:26

Škoda, podle titulku článku jsem čekal víc. Tohle mi spíš příjde jako stručný průvodce trhem digitálu než článek o focení koncertů. Zároveň mi příjde absurdní chodit na koncerty s kompaktem. Sám z vlastní zkušenosti vím, že focení těchto akcí s ultrazoomem je noční můrou a kdo říká, že na technice nezáleží, ten se hrubě mýlí, technika přinejmenším zjednoduší práci...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mikulas Baran  |  22. 02. 2007 23:08

Zdravim, Frank !Trochu Ta vyvediem z omylu - i ked suhlasim s tym, ze fotit kompaktom na koncerte je niekedy naozaj tazke. Prehlad mal za ulohu ukazat moznosti pre koncerty v kazdej cenovej kategorii - odhadujem ze fotis zrkadlovkou a tym padom sa na kompakty a ultrazoomy divas trochu zhora. Musim sa Ti ale priznat, ze priklady orezov, makkeho blesku a retusovania v zavere clanku boli VSETKY robene trojmegapixelovym aparatom CANON POWERSHOT A510. Velmi rad pouzivam tento kompakt na koncertoch, pretoze je maly, ma spustu nastaveni manualu a ja rad zmykam z techniky maximum. Samozejme nasledkom su aj nepodarene a zasumene fotky, ktorych je velke mnozstvo - na druhej strane sa hodili ako zly priklad vysokeho ISO v uvode clanku. NA TECHNIKE ZALEZI - prave preto zainvestujem do tele predsadky aby som zistil, nakolko je takato vec uzitocna.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
sine.nomine  |  23. 02. 2007 18:16

z vlastni zkusenosti vim, ze fotit koncerty s ultrazoomem jde, ale je to docela porod a odpadu je fakt hodne... a i tak je rozdil videt... zrcadlo je proste uplne jinak liga... :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
leiden  |  23. 02. 2007 20:08

Zdravím autora,
souhlasím s tím, že Canon A510 je za svou cenu velmi dobrý stroj, proto nerozumím logice, že poslední inovace má ořezané manuální režimy. Ale to se dostáváme také k potřebnosti vysoké rozlišovací schopnosti malých čipů bez patřičné kvality optiky (i já jsem si pořídil zrcadlo - Pentax pro horší světelné podmínky, ale pro běžnou dokumentaci užívám A520).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mikulas Baran  |  24. 02. 2007 14:08

Zdravim !Ano, Canon nepochopitelne ubera z rady Powershot podstatne funkcie. Automatika ma daleko k dokonalosti, ale je omnoho lahsie obmedzit clonove nastavenie (sok, ktory mi pripravila A630tka) alebo napchat do aparatu tonu takzvanych inteligentnych rezimov. Najnovsie A550 myslim nema manual vobec 3-[:-O:-/
K zrkadlu Pentax gratulujem, mna vyber este len caka, zrejme kvoli manzelkinmu kinofilmu CANON 3000 zvolime nejaky mensi EOS, ide o zvyk na ovladanie, CMOS senzor a male telo - zrejme to bude EOS 350D alebo 400vka.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
karel  |  22. 02. 2007 23:05

yo pevny sklo s dobrou svetelnosti je dobry taky sem si poridil 50/1.7 problem je ze na digitalni zrcadlovky je docela dlouhy skoda ze nedelaj nejaky kratsi ... jinak s tou 70-200/2.8 se obcas da az prekvapive dobre foti jak je to velky a tezky taxe cloveku min klepe ruka :)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mikulas Baran  |  22. 02. 2007 23:12

Musim povedat, Karle, ze slovensky fotograf s velkym renome a vyse tridsatrocnou praxou Jan Strba by s Tebou uplne suhlasil. Pevne ohnisko je pevne ohnisko a osobne by som na tento ucel riesil nejaky 28-300 a na svetelnost kaslat + jedno pevne ohnisko so svetelnostou co najlepsou. Da sa tak pokryt 90 percent dolezitych koncertnych situacii. Moj sen je niekedy vyskusat fotit s legendarnym objektivom od Canonu, ktory mal svetelnost 1.0 a naposledy stal cca. 95000 (Sk). I ked vraj Hasselblad ma aj svetelnost 0.95. No ale trepat Hasselblad na koncert ? To asi nie...:-O

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory