někteří tu tento koncept rádoby středoformátového fotoaparátu (protože do středního formátu to má fakt daleko) s pevným objektivem s tragickou světelností F4 hrozně hájí, jak je to revoluční a to jediné pravé, tak protože v kapitalismu se nehlasuje vznešenejma kecama, ale peněženkou ptám se na jedinou věc:Kolik z vás co tu níže přispíváte si již tento fotoaparát skutečně předobjednalo? 🙂
Zabíjí to čtyřková světelnost a absence stabilizace. Na přepočet je to mrzkých f/3. Na detaily / rozlišení 100MP je samozřejmě velký snímač potřeba, ale do nízkého světla to není žádná výhra. Už se těším, že si z toho udělám 1MP crop a nasimuluju 10x zoom s ekvivalentní světelností f/30 . Samozřejmě s pixelfshiftem, abych z toho měl orgáč a ten 10x výřez mohl vyříznout ještě načtvrt načtvrt načtvrt . A taky jsem zvědavý na vinětaci.Pevný objektiv u takhle drahého foťáku je riskantní, pokud se tam bude prášit, je to zabitý jako u LX100 . Na rozdíl od něj to není pevný zoom, ale pevný pevné ohnisko, tak vy to nemuselo být špatný.Ten mimochodem je 7x levnější.To je hustý, to vyvolý velký flámy tahle časovaná bomba. Design je otřesný, vypadá to jako kočkopes ZEISS ZX1 S androidem, Panasonic LX100 a sony A7 I. a scénář k tom u dodal Petr "Fujifilm" Kolečko. Má to aspoň nevyměitelnou baterku, žádné paměťové karty a fotokrám v softwéru?Dá se z toho aspň sundat ten jekl, co z toho trčí?
Majitel Sony? 🤣🤣
Pamatuji na dobu, kdy se všichni hnali za megapixely. Dnes už většina lidí fotí telefonem a fotoaparáty fotí především lidé, kteří vědí, že důležitější je velikost snímače (tedy když nepočítám MFT sektu 😀 ). Je to ale hnané do druhého extrému. Vždy jde o kombinaci více věcí a když jednu značně zanedbáte (třeba světelnost objektivu), pak ani větší snímač nemusí být žádná výhra o to spíše, když objektiv nejde vyměnit.Pokud pro vás neni důležité pozérství a vysílání signálů o své komplikovanosti do okolí a nechcete si při focení hlavně hrát, ale mnohem důležitější je pro vás výsledná fotografie, tak ze 140 tis pořídíte třeba 60Mpix FF Sony a7R V s objektivem 35/1,4 GM, který dá v 90% situací pro 99% lidí líbivější výstup. O profesionalitě, ergonomii, rychlosti a dalších možnostech takového komba oproti středoformátovému kompaktu ani nemluvě.
A ta Sony s tím objektivem se vejde “do kapsy”?
chcete mi říci, že tento "středoformát" se do kapsy vejde? Podívejte se na promo fotografie, kde jej někdo držív rukách. ...To bude asi hodně velká kapsa 😀Fuji má rozměry 133.5 x 90.4 x 76.5 mm a hmotnost 735g, Sony bez objektivu 131.3 x 96.9 x 82.4 a hmotnost 723g ...to je prakticky srovnatelné, takže u Sony budu tahat navíc jen ten objektiv a díky tomu získám lepší fotky a skoro neomezenou variabilitu systémového těla. Já bych měl v tomhle teda jasno a opravdu bych si nepořídil něco tak omezeného, jako je kompakt s F4 a cenou 140 tis, jen proto, že je o objektiv menší a vejde se do nějaké hodně velké kapsy, timhle argumentem jsi to fakt zabil, LOL 😀
Hodinu jsem s ním fotil. Do kapsy jsem psal v uvozovkách. Je to pořád kompaktní fotoaparát.
úhlopříčka tohoto "cropu ze středoformátu" je cca 54mm, to znamená, že cropfaktor oproti FF s úhlopříčkou 43mm je 0,796x.Objektiv s F4 na tomto "středoformátu" je tedy fyzickým ekvivalentem k F3,2 na FullFrame. Tato clona nabídne nejen stejnou hloubku ostrosti, ale i stejný zisk světla a tedy potenciálně stejný šum. Citace: "díky velkému snímači dosáhnete s větší plasticitou než u běžných formátů." má být přesně co? To je něco jako 3D Pop, o kterém všichni mluví, ale nikdo ho nedokáže definovat? 🙂 Pokud to má být prostě jen odtržení od pozadí - tedy relativní hloubka ostrosti kolem roviny zaostření, pak vám FF s nějakým F1,4 objektivem dá nesrovnatelně lepší výsledky.Cílem tohoto fotoaparátu tak asi není vytěžit maximum z velké plochy snímače a nabídnout nenapodobitelnou hloubku ostrosti, ale nabídnout nekompromisně kvalitní obraz. V čem bude mít větší snímač výhodu je rozhodně nepatrně lepší difrakce a 100Mpix, které FF zatím nenabízejí a které budou asi tím důvodem, proč je objektiv tak přicloněn. Tak velké rozlišení totiž klade značné nároky na ostrost objektivu a pokud chcete obraz nekompromisně ostrý až do rohů, pak nic jiného nezbývá. Který uživatel z cílové skupiny kompaktních fotoaparátů ale bude obraz piplat pixel na pixel při 400% zvětšení až do rohů? Lidé kteří to potřebují třeba pro svoji práci si rozhodně pořídí systémový středoformát a né kompakt. Zdá se tedy, že tento přístroj cílí na díru v trhu, kde ale skoro žádní zákazníci nejsou. Tady se k tomu vyjadřuje Tony ještě před uvedením, takže nemá všechny specifikace, ale v podstatě to popsal přesně: https://youtu.be/4xvl1YHTfkU?si...&t=403Jestli to tedy někomu bude stát za ty peníze a aby tahal takovou věc, na to si už každý musí odpovědět sám. Leica je pojem, legenda, Luxusní zboží, ... Fuji dělá dobré fotoaparáty, ale to čím Leica oslovuje své zákazníky nabídnout rozhodně nemůže, takže prohlášení, že jde o konkurenci Leice beru jako dost sebevědomé, až nesoudné.
> Cílem tohoto fotoaparátu tak asi není vytěžit maximum z velké plochy snímače...Ne. Cílem tohoto fotoaparátu je vytěžit peníze z kapes zákazníků, co je jsou ochotní dát za předraženou "stylovou" hračku.
Středoformát s objektivem a takovým provedením seženu levněji kde? 🤣
Fotky tam budou dobré taky.
Přesně tak, přece když je to aspoň fullframe, tak to přece musí umět 3D pop.
Hloubku ostrosti clony F1.4 u FF bych často nebral jako výhodu, ale znouzecnost pro focení ve tmě, kdy se můžu rozhodnout, jestli chci, aby bylo ostré jen oko nebo i obličej za cenu šumu. Nic proti odstupu objektu a pozadí, ale je nějaká rozumná hranice a neplatí, že větší díra je vždy lepší.Spíš bych řekl, že tady bude nutné fotit často na něco jako clonu F16-F22 se stativem, abych dostal těch 100 MPix rozumně ostrých.
a prozradil Vám někdo, že i světelný objektiv lze přiclonit?
Mně se tam nezdá ten objektiv - F4?? Leica Q3 28mm má 1.7 v super kvalitě. Nevím, kdo by potřeboval víc pixelů než 60 mega co má Q3.
60 minutes jsem s tím fotil a f/4 není vůbec žádný problém. Naopak, díky tomu je to maličké a lehké.
v noci to oproti F1,2 na FF asi trochu problém bude 🙂
A co proti F0,95? To už bude teprve rozdíl 🤣 Přijdeš mi jako "fotograf - matematik" co se honí jen za čísly...
s prohlášením: "Přijdeš mi jako "fotograf - matematik" co se honí jen za čísly" mi zase přijdeš jako někdo bez praktické zkušenosti, kdo má potřebu vždy jen oponovat. Až budeš fotit třeba koncerty, kde máš pohyb za šera a zákazník bude očekávat výsledky, tak si povíme jaký je rozdíl mezi F1,2 a F4 🙂BTW žádná F0,95 objektiv s AF neexistuje, což jej v podstatě kromě ARTu vylučuje z 90% fotografických disciplín.
Bláznivé nepochopení toho, co je fotografie.
nechápu, tak mi to vysvětlete. Mám si chodit na fotografování jen hrát a nepřinést žádné použitelné fotky? Díky, to nechám jiným. Já NEjsem hipster, nepiju sojové latté a pořizuji si techniku na kterou se mohu spolehnout podle výkonu, ne feelingu a vím dobře proč to dělám, vím jaké jsou pro mě a mojí techniku limitní podmínky a nehodlám dělat kompromisy a ubírat z toho. Když mohu mít za stejné peníze něco lepšího, byl bych hlupák abych si koupil to horší a pak se to snažil dorovnat tím, že se budu tvářit hrozně komplikovaně a přesvědčovat okolí o tom, že nemůže rozumět tomu proč to dělám, protože jsou na to všichni moc omezení a jen já jsem osvícený 🙂 Až vice než polovina profesionálních fotografů vymění své FF bezzrcátka za tento kompakt od Fuji, pak Vám uvěřím, že je to skutečně lepší 🙂
Kde můžeš sehnat stejně malý fotoaparát? Nikde.
on ale není tak malý a především ekvivalentně je nezajímavý, protože velký snímač zabil objektiv 😉ekvivalent F3,2 na FF - tak se podívejte, jak je velká třeba Sony a7C R s pancake objektivem 24/2,8 nebo 35/2,8 no schválně. Vsadím se že bude menší, světelnost lepší bude stát polovinu a rozdíl bude jen v tom 60 vs. 100 Mpix a teď je otázka, zda to rozlišení stojí za ty peníze navíc a za to, že budu mít kompakt bez možnosti měnit objektiv, který má digitální zoom cropováním (čímž ještě víc zhoršuje ekvivalent té už tak špatné světelnosti LOL 😀 ), Takže když budu chtít to nejdelší ohnisko už budu ořezem až pod těma 60 Mpix co mi dá konkurent na kterém prostě vyměním objektiv za delší a mám stále plné rozlišení v plné kvalitě. To vnímám jako největší fail a nechápu, že to nikdo nevidí jako zničující nevýhodu, ba právě naopak. To musí být člověk dobrý masochista. BTW jsem si jistý, že ani jeden z těch co to tu chválí si to stejně nekoupí a víte co - v kapitalismu na volném trhu se nehlasuje kecama, ale peněženkou 😀Kdybych měl někdy potřebu vlastnit takový fotoaparát, tak ty peníze 100% nacpu Leice a ne Fuji, protože ta Leica si alespoň udrží cenu.
Špatná světelnost 😂😂 Co by na to řekli nejlepší fotografové všech dob, kteří fotí z 99% na velkou hloubku ostrosti. Dokonce i nejlepší svatební fotografové 😂A ten crop prý zhoršuje světelnost - to už je fakt vtip 😂
to není vtip, ekvivalentní světelnost samozřejmě crop zhoršuje a pokud to nevíte, tak se není o čem bavit. Pro fotografa je totiž zásadnější ekvivalentní světelnost, která ovlivňuje vzhled výsledné fotky (šum, hloubka ostrosti, ...atd) více než fyzická světelnost, která ovlivňuje jen expoziční hodnoty - čísla na displeji, které při prezentaci fotek vidět nejsou. Jinak bych mohl tvrdit, že F1,8 na telefonu je to stejné, jako F1,8 na středoformátu. V expozičním trojúhelníku to totéž je, ale jinak asi oba tušíme, že to prostě totéž neni.Tomu kdo má tušení o tom jak to funguje pár čísle:Ořezavý záběr fotoaparátu odpovídající ohniskům 35, 45, 63 a 80 (ekvivalent FF je 28, 35, 50, 64), kromě 35mm F4, což jsou fyzické parametry objektivu jde o výřez, takže jde o ekvivalenty:45mm F5 (crop 1,3x)63mm F7,2 (crop 1,8x)80mm F9,12 (crop 2,28x) tento crop z tohoto "středoformátu" je cca 1,8x cropem z FF, to znamená, že na tomto ohnisku fotíte na plochu jen o trochu větší, než je MFT (crop 2x) 😀
Zatímco jedeš tabulku v excelu, skuteční fotografové fotí. A předobjednávky lítají 😂
já fotím a než investuji do techniky nemalé peníze, tak si to promyslím, abych někomu nenalétl. Předpokládám tedy, že již máte předobjednáno za 139 tisíc, nebo jste jen další místní žvanil? 😀
Koncerty jsou osvícené celkem dobře a nikdo to nebude fotit pevným objektivem s nějakým ekvivalentním ohniskem jako 28-36mm, což hádám tento foťák bude mít, protože by musel stát relativně blízko pódia s možností se pohybovat. Ale nevím, fotit koncert jsem zkoušel jednou na relativně malém koncertu a světlo nebyl problém.
Ano, ty určitě jako SUPER PROFI fotograf si na koncert vezmeš středoformátový kompakt, s pevným sklem který je "ideálním pro pouliční fotografii, dokument nebo i krajinu" 🤣 🤣 🤣 Porovnáváš úplné hlouposti honiči čísel co bez AF nedá ani fotku 😉
U těchhle lidí se vždycky podívám, co nafotili, a vždycky je to nějaký trapný kýč.
ne jen říkám, že za 140 tis je to předražená hračka pro pozéry, na práci si to nikdo nevezme. A i jako foťák pro zábavu, nebo nějakou kreativní tvorbu to díky F4 není moc vhodné, když jsou levnější sestavy s úplně jinými možnostmi.Předpokládám tedy, že už máte také objednáno za těch 140 tis, nebo taky jen plácáte? 🙂
samozřejmě, že si na koncert NEvezmu středoformátový kompakt, ale ne co je takový přístroj tedy určený? Vracíme se k tomu co tu celou dobu tvrdím a co vy zjevně nechápete - že to v některých specifických situacích bude díky 100 Mpix (které jsou ale jen na základním ohnisku 35mm!) sice lepší, ale má to hrozně úzké využití. A já se ptám - kolik fotoaparátů bych měl tedy pro různé účely vlastnit, navíc s takovou cenovkou?Ne, já prostě trvám na tom, že za stejné peníze seženu univerzální (systémový) fotoaparát, který V PRŮMĚRU ze všech disciplín nabídne vyšší výkon. Nebudu si pořizovat něco za 140 tis, abych se vyoutoval z mnoha disciplín focení (třeba těch koncertů) a pak si k tomu musel za další statisíce kupovat další foťák, který to dokáže a který navíc bude mít s tímhle středoformátovým kompaktem obrovský překryv i v tom o čem tvrdíte, že je to jeho domácí hřiště.A pokud jsem prostě pozér, foťák je pro mě lopata do práce a nejde mi o odvedenou práci a získané fotky, ale chci si při/na focení spíše hrát (což je legitimní požadavek jisté skupiny lidí), tak bych - jak jsem psal opakovaně - ty peníze vrazil do dálkoměru Leica, budou to mnohem lépe investované peníze.
Dobrou zprávou je, že na základě jednoduchého srovnání běžné scény (z RAFů) v rozích a optických vad je nový objektiv v 100RF srovnatelný s GF35~70 na 35mm (f/4.5) a to je "kit" zoom, který s jeho mnohem dražší variantou GF32-64mm F4 @35mm f/4 si drží stále přijatelné srovnání.Viz web Capture Integration - kde je i základní srovnání bokehu mezi Q3 a 100RF (např. láhev vína) na otevřených clonách.
Je dosť väčší snímač u tej Fuji.
Optika se nedá ošidit, stále platí že čím větší a čím světelnější obraz musí objektiv vykreslit tím mohutnější musí být. A tento aparát má sakra velký obrazový čip, výrazně větší než fullframe. Kdyby měl objektiv vykreslit takto velký obraz se světelností 1,8 či dokonce 1,4 musel by mít sakra velká skla. Z tohoto důvodu volbu světelnosti F4 celkem chápu 😉
Tak stačí vidět, kolik váží GF F1.7 a F2.8 skla od Fuji, nebo 65/1.4 od Mitakonu s bajonetem GF, který ale opticky mezi 1.4 až 2.8 je strašná mazanice.
Q3 mám, ale tohle se moc srovnávat nedá. Víc než světelnost objektivu by my asi vadila absence stabilizace. Naopak se mi líbí možnost rychlého přepínání formátů obrazu.
Fujifilm navazuje na historické kompaktní (dálkoměrné) středoformáty 6x9, 6x4,5. Světelnosti jejich pevných (i zoom jako např. GA645Zi) objektivů byly vždy v oblasti světelností F3.5 až F5.6.Takže 100RF bych si nejvíce spojil třeba s variantami GW690 / GS645.Je to jiné/lepší v tom, že 100RF nabízí velmi slušné rozlišení a tím možnosti formátu i ořezu přímo v terénu, po otevření v raw developeru jsou formáty a ořezy zapsané v raw datech (lze pochopitelně vypnout), takže fotograf nemusí rawy znovu pracně řezat nebo se ohlížet po sooc jpg vzorcích. Je to i o usnadnění práce v PP.Srovnání s Q řadou od Leicy se samožřejmě nabízí za každou cenu, ale moc to nesedí se zaměřením a přednostmi 100RF a Q řady. Vlastně to moc nesedí na nic aktuálního, protože 100RF je momentálně jediný svého druhu. Fuji si dali za cíl - kompaktnost za každou cenu před několika lety a to de facto splnili.Čtu si postřehy z víkendové pražské Fotokiny, kde 100RF byly i k zápůjčce a ohlasy jsou vesměs pozitivní, sem tam pochopitelná výtka k absenci IBIS/OIS či F4, ale jako celek 100RF přinejmenším zaujal.Pěkných recenzí se nabídne víc, já bych začal tou od Jonase Raska.
Jj, souhlas. Možná jsem se špatně vyjádřil, ale to je to co jsem chtěl říct. Jako majitele Q3 mi to srovnání moc nesedí, i když chápu, že se nabízí. Q3 je na trhu unikátní a vlastně neměl konkurenci. Teď přišlo Fuji a byť se bude s Q3 srovnávat, je to přece jen něco jiného. Kdybych se rozhodoval nyní, který z těch dvou, asi bych vzal Fuji. Používám kombo Q3 + Ricoh GRIIIx. Uvidím, jsem zvědav na recenze.
Je to zajímavá výzva pro mě, protože v rámci svého GFX systému nemusím eventuálně řešit doplňkové kompaktní řešení s menším snímačem, ale setrvat u 44x33mm senzoru a očekávat podobné výstupy ve svém zavedeném workflow. Pokud pominu nějaké limity objektivu 35mm F4 v 100RF vůči GF objektivům ve své výbavě.
Titulní fotka ale není to zmíněné GFXko... Což je velká škoda 😕 Stejně tak jako výklopný LCD displej. Ten kdyby byl otočný jako u X-Pro3, tak by to byl opravdu povedený kousek 😊
Na škodu by to nebylo, ale konstrukt. řešení z X-Pro3 bych nevolil. Spodní kloub LCD na X-Pro3 byla výzva i pro výrobce všelijakých doplňků, o omezenosti na stativech ani nemluvě. Fuji to zkusili, odezva uživatelů na to byla pestrá - zpočátku "velmi" negativní - dokud s tímto mustrem někdo nepracoval dlouhodobě.Na druhou stranu s "vari-angle" kloubem na boku ála X-H2 by to nevypadalo esteticky už moc dobře - a zabere to dost místa navíc. Nasadit top ochranné sklo a LCD nechat vypnutý - pokud jde i o to.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.