Kolik na nás vydělávají výrobci digitálů?

Kodak, Sony a Fujifilm oznámily výsledky hospodaření za poslední čtvrtletí minulého roku. Nikon se stal nejúspěšnější značkou v Japonsku. A jak si jednotlivé společnosti stojí?

Kodak vydělal 3,8 miliardy USD, což je přibližně o devět procent méně než tomu bylo ve stejnou dobu roku 2005. Celá čtvrtina tržby připadá na prodej digitálních fotoaparátů a příslušenství. Úspěch zaznamenal Kodak při uzavření technologické smlouvy se Sony nejen na poli mobilní komunikace, kde se Sony prezentuje pod značkou Sony Ericsson.

Sony zaznamenalo oproti minulému období (třetí kvartál 2006) pětiprocentní pokles tržeb, které činí 1,4 miliard USD. Celkové tržby však vzrostly oproti roku 2005 téměř o deset procent na 21,6 miliard USD. Nemalý podíl na tom má prodej počítačových her, konzolí a filmů na DVD.

Fujifilm zanamenal výrazný pokles tržeb za poslední čtvrtletí 2006 oproti roku 2005. Celková suma, kterou Fujifilm vydělal ve čtvrtém kvartále činí 203,3 miliónů USD, což je o deset procent méně než rok před tím. Za rok 2006 se však výdělek zvedl přibližně o pět procent na necelých 6 miliard USD.

Úspěch zaznamenal Nikon na japonském trhu digitálních zrcadlovek, kde se stal nejprodávanější značkou v prosinci 2006. Zrcadlovka D80 získala 16,3 % trhu, Nikon D40 získal 15,5 % japonského trhu a Nikon D200 si připsal 9,1 % trhu. Celkově tedy Nikon získal více jak 40 % celého trhu digitálních zrcadlovek. Na druhém místě skončil Canon s 35 %, na třetím Pentax s 10 %, čtvrtou pozici si vydobilo Sony s 6%.

Určitě si přečtěte

Články odjinud