Jeden záběr s délkou 5 hodin ukazuje krásy petrohradského muzea, natočeno je na iPhone

Jeden záběr s délkou 5 hodin ukazuje krásy petrohradského muzea, natočeno je na iPhone

Shot on iPhone je poměrně úspěšná reklamní kampaň Applu, ve které se tato společnost zaměřuje na kvality kamer svých telefonů. Po různých reklamách, spotech se sportovci, dokumentech a hudebních videoklipech však došlo i na jeden skutečně unikátní projekt. Pojďte se podívat na prohlídku petrohradského muzea Ermitáž.

Asi by na tom nebylo nic moc zajímavého, kdyby celé video netrvalo 5 hodin, 19 minut a 46 sekund, nebylo natočeno na jeden záběr, v kvalitě 4K a prolnuto několika poutavými vystoupeními. Apple iPhone 11 Pro začal záznam nahrávat při plné kapacitě baterie, po ukončení záznamu mu posléze zbývalo ještě 19 %. Prošel přitom celkem 45 galerií, ve kterých můžete shlédnout na 588 uměleckých děl.

Režisérem celého počinu byla Axinya Gog, která jej i velmi vkusně protknula zajímavým hudebním podkresem. Ten si ostatně můžete poslechnout i v rámci Apple Music. Jména kameramanů známa nejsou, stejně jako to, kolik jich bylo během onoho dlouhého průletu celým muzeem vystřídáno. Pokud nemáte čas více jak 5 hodin záznamu shlédnout, nebo alespoň v rychlosti prolétnout, celé video, vydal Apple i minutu a půl dlouhý sestřih, který ukazuje to nejzajímavější.

Jak u Applu bývá zvykem, dá se předpokládat, že nám dříve či později přinese i video, které nám odhalí celé zákulisí natáčení. Je totiž téměř jisté, že pro něho bylo zapotřebí využít příslušenství třetích stran, jako je gimbal atd.

Postprodukcí ale video pravděpodobně neprošlo, protože místy (zejména při závěrečném koncertu) je vidět mírná nedokonalost obrazu. Především je zde patrné nepříliš ideální vyvážení bílé a místy tvoření přepalů či příliš podexponovaných částí. Toto by při editaci v počítači bylo jistě lépe redukováno.

Určitě si přečtěte

Články odjinud