Jaroslav Wieczorkiewicz: Žena v mléku oděná

28. března 2015
TWEET SDÍLET
Mléko jako tvůrčí prostředek? Proč ne! Wieczorkiewicz poprvé použil tuto techniku před dvěma lety k fotografickému ztvárnění plakátových pin-up girls, letos si vzal na paškál komiksové superhrdiny.

Jaroslav Wieczorkiewicz, původem Polák, žije a tvoří v Londýně, kde provozuje studio AurumLight specializující se na konceptuální fotografii. Mezi jeho nejúspěšnější produkty patří limitované edice kalendářů Milky Pin-Ups a Splash Heroes.

Klepněte pro větší obrázek

Pin It Up

Před dvěma lety se nechal Wieczorkiewicz inspirovat plakáty tzv. pin-up girls. Pojem pocházející z oblasti pop kultury vešel ve všeobecnou známost ve 40. letech minulého století. Jedná se o zpodobnění modelek prostřednictvím ilustrace či fotografie s cílem nikoli uměleckým, nýbrž vesměs propagačním, reklamním.

Nejdůležitější je tedy tělesná atraktivita modelky – má zaujmout a prodat nabízené zboží, popř. sloužit k potěše oka zejména mužského publika. Vzhledem k tomu, že v překladu znamená pin-up girl „dívka přišpendlená na nástěnce“ se médium kalendáře, které zvolil Wieczorkiewicz, jeví jako ideální.

Klepněte pro větší obrázek
Kreslené předlohy ze 40. let.

Autorovi se do detailu podařilo držet vybraných předloh. Celý koncept by však nebyl až tak originální, kdyby k jeho realizaci nepoužil mléko. Taková práce už vyžaduje profesionální technické zázemí i početný realizační tým. O podrobnostech se zmíníme níže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Milky Pin-Ups, foto: Jaroslav Wieczorkiewicz

Po úspěchu série Milky Pin-Ups prorazil Wieczorkiewicz i ve světě. Získal lukrativní zakázky v Americe a Evropě a úspěch slavil i s workshopy věnovanými právě speciální „mléčné“ technice.

Na stránkách studia AurumLight je k dispozici materiál ze zákulisí tvorby kalendářů. Další informace najdete na facebookovském profilu

Na kurzu, který pořádal v Kalifornii, se zrodil také námět dalšího projektu. V Hollywoodu ho jeho přítel zavedl do místnosti, jejíž stěna byla vyzdobena akčními figurami. V tu chvíli měl fotograf jasno, jak bude vypadat jeho další projekt – parodie na žánr superhrdinů.

Klepněte pro větší obrázek
Realizační tým AurumLights

Be My Hero

Zatímco k „výrobě“ Milky Pin-Ups použil mléčně bílou kapalinu, ke zpodobnění superhrdinů, resp. superhrdinek v projektu Splash Heroes bylo zapotřebí mléko obarvit. Jak sám autor praví, samotný akt fotografování připomínal spíše kombinaci pořadů o vaření a filmových thrillerů než uměleckou činnost. K vytvoření požadovaných barevných odstínů bylo nutné pečlivě namíchat barvy pomocí potravinových pigmentů. Výsledný obraz samozřejmě nebylo možné pořídit na jeden záběr a „jedno nalití“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Splash Heroes, foto: Jaroslav Wieczorkiewicz

Při plynulém snímání Wieczorkiewicz postupně poléval jednotlivé tělesné partie modelky. Zvláštní pozornost musel věnovat také simulaci „splash“ tvarů, jak je známe z komiksových ilustrací. Na jeden kompletní obraz bylo třeba nafotit až 1000 záběrů. Celkově fotografování (12 modelek) trvalo 5 dní. Poté samozřejmě následovala složitá práce s vrstvami v počítači.

Fotografie byly pořizovány fotoaparáty Nikon D800, Phase One IQ280, Phase One IQ240 s nastavenými velmi rychlými časy závěrky. Nezbytnou součástí výbavy proto byly také vysokorychlostní záblesková světla a jako doplňky podle zamýšleného efektu různé kombinace softboxů, standardních reflektorů a odrazných panelů.

Do zákulisí vzniku kalendáře můžete nahlédnout prostřednictvím autorského videa.

Na závěr se můžete pokochat galerií snímků Jaroslava Wieczorkiewicze.

Milky Pin-Ups

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Splash Heroes

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Témata článku: Kultura, Fotografové


Recenze mobilu Nubia RedMagic 8 Pro. Hráči si jej zamilují, pro ostatní má limity

Recenze mobilu Nubia RedMagic 8 Pro. Hráči si jej zamilují, pro ostatní má limity

** RedMagic 8 Pro přináší nový design a rekordní výkon ** Potěší i další technologické inovace a dostupná cena ** Bude to ale telefonu stačit?

Martin Miksa
Herní mobilyRecenze
Víte, co znamená „i“ ve slovu iPhone? Jeden význam se přímo nabízí, před 25 lety jich však bylo hned pět

Víte, co znamená „i“ ve slovu iPhone? Jeden význam se přímo nabízí, před 25 lety jich však bylo hned pět

** Před šestnácti lety byl předstven první iPhone ** Historie písmena „i“ však sahá až do roku 1998 ** Tedy pro něj měl Steve Jobs hned pět možných významů

Martin Chroust
ZnačeníiPhone
Recenze hry Forspoken. Promarněná příležitost po všech stránkách

Recenze hry Forspoken. Promarněná příležitost po všech stránkách

Parkurová akční RPG akce se sympatickou hláškující slečinkou konečně dorazila. Vývojáři ale selhali téměř ve všech ohledech.

Ladislav Novák
Recenze
Bez drátů a s cenou do 4 000 Kč. Srovnávací test herních myší: nebojte se výdrže a neřešte DPI

Bez drátů a s cenou do 4 000 Kč. Srovnávací test herních myší: nebojte se výdrže a neřešte DPI

Pohodlí při používání bezdrátové herní myši jednoznačně převyšuje občasnou nutnost nabíjení. Moderní modely i s vestavěným akumulátorem mohou být velmi lehké pro nejrychlejší herní žánry.

Stanislav Janů
Srovnávací testMyšiHry
Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Za WhatsApp se bude platit! Za předplatné dostanete funkci, která je u konkurence zadarmo

Za WhatsApp se bude platit! Za předplatné dostanete funkci, která je u konkurence zadarmo

** Bylo to jen otázkou času ** Už i WhatsApp nabízí prémiové předplatné ** Za poplatek dostanete funkci, která je u konkurence zadarmo

Martin Chroust
předplatnéWhatsAppMobilní aplikace
Tyto aplikace z Google Play slibují, že vám za splnění aktivit vyplatí peníze. Místo toho jen zobrazují reklamy

Tyto aplikace z Google Play slibují, že vám za splnění aktivit vyplatí peníze. Místo toho jen zobrazují reklamy

** Zadarmo vám nikdo nic nedá, přesto lidé naletí zas a znovu ** Aplikace na Google Play slibují výplatu peněz za vaše aktivity ** Místo toho však váš telefon zahltí reklamami

Martin Chroust
ReklamaGoogle PlayMobilní aplikace