Mléko jako tvůrčí prostředek? Proč ne! Wieczorkiewicz poprvé použil tuto techniku před dvěma lety k fotografickému ztvárnění plakátových pin-up girls, letos si vzal na paškál komiksové superhrdiny.
Jaroslav Wieczorkiewicz, původem Polák, žije a tvoří v Londýně, kde provozuje studio AurumLight specializující se na konceptuální fotografii. Mezi jeho nejúspěšnější produkty patří limitované edice kalendářů Milky Pin-Ups a Splash Heroes.

Pin It Up
Před dvěma lety se nechal Wieczorkiewicz inspirovat plakáty tzv. pin-up girls. Pojem pocházející z oblasti pop kultury vešel ve všeobecnou známost ve 40. letech minulého století. Jedná se o zpodobnění modelek prostřednictvím ilustrace či fotografie s cílem nikoli uměleckým, nýbrž vesměs propagačním, reklamním.
Nejdůležitější je tedy tělesná atraktivita modelky – má zaujmout a prodat nabízené zboží, popř. sloužit k potěše oka zejména mužského publika. Vzhledem k tomu, že v překladu znamená pin-up girl „dívka přišpendlená na nástěnce“ se médium kalendáře, které zvolil Wieczorkiewicz, jeví jako ideální.

Kreslené předlohy ze 40. let.
Autorovi se do detailu podařilo držet vybraných předloh. Celý koncept by však nebyl až tak originální, kdyby k jeho realizaci nepoužil mléko. Taková práce už vyžaduje profesionální technické zázemí i početný realizační tým. O podrobnostech se zmíníme níže.



Milky Pin-Ups, foto: Jaroslav Wieczorkiewicz
Po úspěchu série Milky Pin-Ups prorazil Wieczorkiewicz i ve světě. Získal lukrativní zakázky v Americe a Evropě a úspěch slavil i s workshopy věnovanými právě speciální „mléčné“ technice.
Na kurzu, který pořádal v Kalifornii, se zrodil také námět dalšího projektu. V Hollywoodu ho jeho přítel zavedl do místnosti, jejíž stěna byla vyzdobena akčními figurami. V tu chvíli měl fotograf jasno, jak bude vypadat jeho další projekt – parodie na žánr superhrdinů.

Realizační tým AurumLights
Be My Hero
Zatímco k „výrobě“ Milky Pin-Ups použil mléčně bílou kapalinu, ke zpodobnění superhrdinů, resp. superhrdinek v projektu Splash Heroes bylo zapotřebí mléko obarvit. Jak sám autor praví, samotný akt fotografování připomínal spíše kombinaci pořadů o vaření a filmových thrillerů než uměleckou činnost. K vytvoření požadovaných barevných odstínů bylo nutné pečlivě namíchat barvy pomocí potravinových pigmentů. Výsledný obraz samozřejmě nebylo možné pořídit na jeden záběr a „jedno nalití“.



Splash Heroes, foto: Jaroslav Wieczorkiewicz
Při plynulém snímání Wieczorkiewicz postupně poléval jednotlivé tělesné partie modelky. Zvláštní pozornost musel věnovat také simulaci „splash“ tvarů, jak je známe z komiksových ilustrací. Na jeden kompletní obraz bylo třeba nafotit až 1000 záběrů. Celkově fotografování (12 modelek) trvalo 5 dní. Poté samozřejmě následovala složitá práce s vrstvami v počítači.
Fotografie byly pořizovány fotoaparáty Nikon D800, Phase One IQ280, Phase One IQ240 s nastavenými velmi rychlými časy závěrky. Nezbytnou součástí výbavy proto byly také vysokorychlostní záblesková světla a jako doplňky podle zamýšleného efektu různé kombinace softboxů, standardních reflektorů a odrazných panelů.
Do zákulisí vzniku kalendáře můžete nahlédnout prostřednictvím autorského videa.
Na závěr se můžete pokochat galerií snímků Jaroslava Wieczorkiewicze.
Milky Pin-Ups




Splash Heroes





