Sppoky:
Jo, dělali. V profesionálních tiskárnách a ten ,,postprocesing" také nebyl v amatérských možnostech. Já si dnes mohu, bez jakýchkoli problémů, vytisknout na domácím zařízení perfektní A trojku a s trochou komplikací a použitím Poster printery A jedničku, kterou ale musím složit ze čtyřech A trojek, protože A jedničkovou tiskárnu nevlastním. Když si představím, jak bych klasickým chemickým způsobem doma exponoval a vyvolával i tu umrněnou A trojku, dělá se mi poněkud nevolno. Také jsem kdysi zkoušel vyvolávat barevné fotografie a to v době, kdy ceny materiálů a chemikálií byly, v porovnání s dneškem, mizivé. Než se mi povedlo nastavit odpovídající filtraci a expozici, šlo do kopru minimálně 8 papírů a přes půl dne práce. A fotka v albu za dva roky vyšisovala k nepoznání. Dnes mi výroba perfektní A trojky trvá, od stažení snímku z karty až po doběh tiskárny, cca 10 minut, náklady na tisk jedné fotky činí 3 Kč a postprocesing se dělá na pozitivním obrazu na počítači, takže tisknu už hotový produkt. Prostě je to úplně o něčem jiném, jednodušším, levnějším a lepším, než chemická fotografie. To, co bylo dřív výsadou hrstky profesionálů si dnes může dělat doma sám skoro každý, kdo má k dispozici alespoň průměrnou techniku. (Počítač, tiskárnu a editační SW). Což je dobře pro fotografy-amatéry a špatně pro profíky, kterým ubývají kšefty. A pokud jde o rozlišení: mám spousty barevných negativů a diapozitivů, celkem slušný kinofilmový skener, (Minolta Dimage scan dual III) jedoucí pod placeným Vue Scanem a pod W7 Ultimate a, bohužel, rozlišení a kresba sice na A4 O. K. ale zrno, škrábance a občas odloupnuté kousky emulze, takže výsledek je použitelný až po dlouhotrvající retuši, navíc ne vždy se povedlo manuální objektiv dobře zaostřit, nebo při delších expozicích obrázek nemáznout, i když mám v archivu solidní snímky, pořízené z ruky jednou sekundou na plnou díru. (Pentacon Electric 1,8/50 a Praktica LLC)