Jak používat doplňkový záblesk při fotografování v exteriéru

7. listopadu 2018
TWEET SDÍLET

Ačkoli se traduje, že sluneční počasí s modrou oblohou je tím nejlepším pro fotografování, jedná se o noční můru většiny fotografů. Ostré sluneční paprsky totiž oslepí nejen modelku, ale i fotografa. Stíny jsou tvrdé a světlo velmi kontrastní.

Pomocníkem v takové situaci může být odrazná deska nebo použití externího blesku, s jehož pomocí rozsvítíte potřebnou část scény a není třeba se bát ani fotografování v protislunci. Autoři Youtube kanálu Photos In Color připravili krátké a velmi názorné vysvětlení toho, jak pracovat s doplňkovým zábleskem, kam blesk umístit a jaké výsledky různé nastavení přinese.

Klepněte pro větší obrázek

Jestliže chcete techniku doplňkového záblesku vyzkoušet, není nic jednoduššího než vyrazit ven a pokusit se o několik portrétů. Postup při fotografování je poměrně snadný.

  1. nejprve nastavte expozici aparátu bez blesku, a to tak, aby bylo světlé pozadí exponováno správně
  2. pořiďte fotografii společně s modelkou, na ní by mělo být správně exponovaní pozadí, avšak modelka bude tvořit pouze siluetu
  3. následně použijte externí blesk pro nasvětlení modelky, budete si muset „pohrát“ s nastavením výkonu blesku – expozici ponechejte stejnou jako u první fotografie a pouze upravujte výkon blesku, což můžete ovlivnit samozřejmě i vzdáleností blesku od modelky

Témata článku: Fotoškola, Blesky a světla


20 tipů pro lepší fotografování svateb

20 tipů pro lepší fotografování svateb

Ačkoli běžnému životu stále brání nejrůznější omezení související s koronavirovou epidemií, svatby a pohřby tu s námi budou stále.

Jan Pánek
FotografovéFotoškola
6 nejlepších programů pro úpravu fotografií zdarma

6 nejlepších programů pro úpravu fotografií zdarma

Helena Vyplelová
Fotografický software
Jak na fotografování s dlouhým časem v noci a ve dne

Jak na fotografování s dlouhým časem v noci a ve dne

Expoziční čas je jednou ze tří (čas, clona, citlivost) veličin, které jsou pro vznik fotografie nejdůležitější, nemluvě o jejich vzájemné závislosti. Jak správně na dlouhou expozici a k čemu je dobrá?

Petr Březina
Fotoškola