Jak na rozostřené pozadí při postprodukci?

20. března 2018
TWEET SDÍLET
Jak na rozostřené pozadí při postprodukci?

Rozostřené pozadí a malá hloubka ostrosti jsou obvykle poznávacím znamením, že fotograf použil objektiv s dobrou světelností a obvykle také s delší ohniskovou vzdáleností. Ne nadarmo je jedním z nejpoužívanějších portrétních objektivů pevné 85 mm ohnisko se světelností F1,4.

Když je třeba dosáhnout větší hloubky ostrosti, obvykle postačí více přiclonit a rázem máte všechno ostré, ovšem pokud nemá fotograf k dispozici světelný objektiv, nezbývá než si pohrát se snímkem při postprodukci. Na jednu stranu je sice taková úprava už větším zásahem do fotografie a mnoho fotografů ji neuznává, jelikož je možné ji nahradit už při vzniku fotografie.

Na druhou stranu se jedná o postup, který je stále častěji používán i profesionály, nemluvě o tom, že v případě populárních mobilních telefonů se softwarové rozostření pozadí u portrétů používá stále častěji. Jesús Ramirez z YouTube kanálu Photoshop Training Channel připravil video, ve kterém ukazuje dva nejčastější způsoby, jak dosáhnout rozostřeného pozadí na fotografii a nutno dodat, že při střízlivé míře úprav stěží poznáte, zda rozostřen vzniklo díky objektivu nebo až v rámci postprodukce.

Témata článku: Fotografický software, Adobe Photoshop


Vybrali jsme nejlepší fotomobily. Všechny nejsou drahé, začínají už nad 4 tisíci

Vybrali jsme nejlepší fotomobily. Všechny nejsou drahé, začínají už nad 4 tisíci

Proč s sebou nosit mobil a fotoaparát, když můžete mít vše v jednom, navíc i s velmi slušnou videokamerou. Smartphony válcují nejen levné, ale už i pokročilé kompakty. Po kterých byste měli sáhnout?

Petr Březina
Fotomobily
6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

Desetitisíce fotek na disku ve stovkách složek, jejichž obsah je takřka nemožné ručně roztřídit – noční můra nejednoho zapáleného (a trochu líného) fotografa. Nejeden správce fotek přitom pomůže tohle peklo vyřešit.

časopis Computer
Fotografický softwareFotoškola
Recenze objektivů Laowa 12 mm F2,8 Zero-D a 14 mm F4 Zero-D DSLR: skvělé širokáče

Recenze objektivů Laowa 12 mm F2,8 Zero-D a 14 mm F4 Zero-D DSLR: skvělé širokáče

Kdo hledá pevný širokoúhlý objektiv, měl by začít hledat hlavně mezi manuálními skly. Tyhle objektivy Laowa ukazují, proč je to dobrý krok.

Jan Pánek
Širokoúhlé objektivy