Trendů má TikTok mnoho. Některé jsou populární, jiné zapadnou. Mezi ty aktuálně nejvíce propírané patří tzv. „Victim“ nebo také „Holocaust“ trend. Ten vám totiž přidá množství modřin a dalších zranění, stejně jako ubere na tělesné váze, abyste vypadali jako oběť holocaustu. Ne, to není vtip.
I když si získal mnoho příznivců, kteří jej vidí jako účinný způsob osvěty mezi mladými lidmi, tak se samozřejmě setkal i s četnou kritikou. Proti trendu se dokonce vyjádřilo i osvětimské muzeum Auschwitz, které jej viní z trivializace historie a toho, že jsou podobné příspěvky pro oběti holocaustu a jejich rodiny neuctivé. Hodně samozřejmě záleží na tom, jak daný uživatel své video pojme.
Sama myšlenka trendu, který má aktéra videa přenést do válečných let a ukazovat ho např. jako Žida, který zemřel v plynové komoře, je však opravdu sporný. I mnozí uživatelé ostatních sociálních sítí označují samotný trend jako odporný, že bagatelizuje onu „nelidskou“ část naší historie, není kreativní, je útočný a antisemitský. O neúctě mladších ročníků k historii se toho ostatně psalo už více. Dříve je ostatně osvětimské muzeum žádalo, aby se neučili chodit po kolejích, po kterých do koncentračního tábora jezdily stotisíce lidí odsouzených na smrt.
O tom, jak je samotný trend hloupý, svědčí i následující odstavec z české Wikipedie, který uvádí:
„Velitel tábora, Rudolf Höss, při norimberských procesech uvedl, že v Auschwitzu zemřely více než tři miliony lidí. Podle Státního muzea Auschwitz-Birkenau však v tomto táboře zahynulo 1,4 milionu lidí, z nichž přibližně 90 % byli Židé prakticky ze všech evropských států. Většina obětí byla zavražděna v plynových komorách areálu Auschwitz II plynem Cyklon B; smrt ostatních byla způsobena systematickým hladověním, nucenými pracemi, absencí zdravotní péče, individuálními popravami a pseudolékařskými experimenty.“