Ústup zrcadlovek, konec mnoha objektivů i těl pro tyto systémy se děje napříč trhem a týká se všech výrobců. Bývalý manažer a vývojář Nikonu Tetsuro Goto vysvětluje, proč právě nyní Nikon přesouvá svou pozornost k bezzrcadlovkám.
Podle něj již historická role analogových nebo digitálních foťáků se zrcátkem skončila, protože již dosáhly svého technologického maxima. Silně se tedy zúžil prostor pro další inovace, zatímco nový bezzrcadlovkový systém je otevírá. A nejedná se jen o elektronický hledáček nebo zpracování obrazu na čipu, ale i zkrácení vzdálenosti mezi čipem a objektivem či větší průměr bajonetu a další možnosti komunikace spojené s novým ekosystémem.
Zásadní byl podle tohoto vývojáře hledáček, ten optický již nedostačoval, protože nezobrazoval scénu tak, jak bude zachycena. U fotek to až tak moc nemusí vadit, protože snímek můžete vyfotit často znova s upraveným nastavením a výsledek je možné vytisknout na papír, problém to je u videa. Nyní ve hledáčku uvidíte, co uvidí i člověk třeba v televizi, a pocit při samotném nahrávání je mnohem autentičtější.
Tetsuro Goto také mluví o rozdílu mezi mechanickými zrcadlovkami a elektronickými bezzrcadlovakmi. Když podle něj přijde na elektroniku, je mnohem náročnější odlišit se od dalších výrobců. Po mechanické stránce, výdrži součástek, zvuků závěrek výrobce mohl vytvořit charakter každého přístroje.
Gotoův pohled je zajímavý a sleduje proměnu zrcadlovek z foťáků na kamery. Dnes žijeme ve spíše ve světě pohybujících se obrázků než jednotlivých snímků, takže video je pro mnohé uživatele čím dál tím důležitější. Ovšem z pohledu fotografa může být přechod na bezzrcadlovky irelevantní, kvalitu neurčuje zrcátko, ale senzor a nové funkce se zaměřují více na video.
Zdroj: AERO dot via DIYphotography