Microsoft jede na vlně AI, což znamená, že umělou inteligenci nejen nabízí svým zákazníkům, ale také ji aktivně používá. Příkladem je i reklama vytvořená pomocí AI, dost možná jejím cílem není ani tak propagovat prezentované laptopy Surface jako možnosti AI.
Vše začalo pár měsíců nazpět vypuštěním minutové reklamy (viz níže). Asi měsíc plnila svůj účel v propagaci notebooků Surface, načež ji Microsoft stáhl a po nějaké době vydal příspěvek na blogu, že reklama byla vytvořená pomocí AI. Nejzajímavější na celé věci je fakt, že si toho nikdo nevšiml a musel na to upozornit až Microsoft.
Marketingový tým si projednou nenajal prostory, herce a kameramany, ale vystačil si s AI nástroji. Následně bylo video editováno tak, aby se eliminovaly nedostatky vycházející z použití AI. Nicméně z příspěvku Microsoftu není zcela jasné, jestli byly pomocí AI vytvořeny všechny scény, nebo jen některé.
Naopak je jasné, že tvůrci záměrně volili pohled shora, krátké záběry a rychlý střih. Lidé v reklamě dělají minimum pohybů, protože to je úskalí AI. Vše tedy bylo vytvořeno tak, aby AI s tvorbou videa měla co nejméně problémů. Také je potřeba poznamenat, že video začalo vznikat zhruba před půl rokem, kdy generování AI videí nebylo ani zdaleka tak pokročilé jako dnes.
Microsoft sice tvrdí, že použití AI ušetřilo asi 90 % prostředků oproti tradičnímu natáčení, nicméně se nemůžu ubránit dojmu, že jde spíše o marketingový tah pro podporu AI. Microsoftu se líbí titulky, že měsíc někde běžela video reklama, která byla k nerozeznání od tradičního reálného klipu. Firma má velký podíl v Open AI a na umělé inteligenci tvoří byznysový plán třeba i s Copilotem ve všech jeho podobách.
Via
Petapixel, zdroj úvodního obrázku: Microsoft