Logo magazínu

Ceny EISA 2019–2020: hledání nové struktury a záplava objektivů

 

1/20
Prohlédnout znovu

Ceny EISA 2019–2020: hledání nové struktury a záplava objektivů

<strong>Fotoaparát roku: Nikon Z6</strong> Jako absolutně nejlepší fotoaparát uplynulého roku novináři vyhodnotili prvního zástupce systému plnoformátových bezzrcadlovek Nikonu Z. Model Z6 splňuje vysoké požadavky profesionálních fotografů ve všech ohledech – od propracovaného ovládání, přes vysoký výkon a funkční nabídku po vynikající obrazovou kvalitu. Nikon Z6 se stabilizovaným 24,5Mpx CMOS snímačem je vybaven výkonným hybridním autofokusem s 90% pokrytím plochy záběru a podporou průběžného ostření na oči. Sériové snímání dosahuje velmi dobré rychlosti 12 sn./s a video lze natáčet až ve 4K rozlišení při 30 sn./s, přičemž dostupné jsou pokročilé video funkce a nástroje. Výbornou ergonomii podtrhuje velký a detailní hledáček s 0,8× zvětšením, jenž umožňuje přepnutí do režimu simulace optického hledáčku.<strong>Fotoaparát roku: Nikon Z6</strong> Jako absolutně nejlepší fotoaparát uplynulého roku novináři vyhodnotili prvního zástupce systému plnoformátových bezzrcadlovek Nikonu Z. Model Z6 splňuje vysoké požadavky profesionálních fotografů ve všech ohledech – od propracovaného ovládání, přes vysoký výkon a funkční nabídku po vynikající obrazovou kvalitu. Nikon Z6 se stabilizovaným 24,5Mpx CMOS snímačem je vybaven výkonným hybridním autofokusem s 90% pokrytím plochy záběru a podporou průběžného ostření na oči. Sériové snímání dosahuje velmi dobré rychlosti 12 sn./s a video lze natáčet až ve 4K rozlišení při 30 sn./s, přičemž dostupné jsou pokročilé video funkce a nástroje. Výbornou ergonomii podtrhuje velký a detailní hledáček s 0,8× zvětšením, jenž umožňuje přepnutí do režimu simulace optického hledáčku.
Fotoaparát roku: Nikon Z6 Jako absolutně nejlepší fotoaparát uplynulého roku novináři vyhodnotili prvního zástupce systému plnoformátových bezzrcadlovek Nikonu Z. Model Z6 splňuje vysoké požadavky profesionálních fotografů ve všech ohledech – od propracovaného ovládání, přes vysoký výkon a funkční nabídku po vynikající obrazovou kvalitu. Nikon Z6 se stabilizovaným 24,5Mpx CMOS snímačem je vybaven výkonným hybridním autofokusem s 90% pokrytím plochy záběru a podporou průběžného ostření na oči. Sériové snímání dosahuje velmi dobré rychlosti 12 sn./s a video lze natáčet až ve 4K rozlišení při 30 sn./s, přičemž dostupné jsou pokročilé video funkce a nástroje. Výbornou ergonomii podtrhuje velký a detailní hledáček s 0,8× zvětšením, jenž umožňuje přepnutí do režimu simulace optického hledáčku.
<strong>Inovativní fotoaparát: Fujifilm GFX100</strong> Cenu za nejvíce inovativní fotoaparát si letos odnesl nový model středoformátového systému Fujifilmu GFX. V bezzrcadlovce GFX100 představil výrobce fotoaparát, který netrpí obvyklými neduhy přístrojů s velkým snímačem a vysokým rozlišením. 102Mpx senzor je stabilizovaný s vysokou účinností 5,5 EV, což umožňuje fotografování z ruky v řadě světelných podmínkách. Podobně mocný je také autofokus, který poprvé u tohoto typu přístroje pracuje s fázovými detektory pokrývajícími takřka 100 % záběru. Rychlému ostření a kvapnému zpracování dat, projevujícímu se v rychlejším provozu fotoaparátu, napomáhá také nový procesor X-Processor 4. A navíc, jako první středoformát podporuje Fujifilm GFX100 natáčení videa ve 4K rozlišení při 30 sn./s, přičemž data jsou vyčítána z celé plochy snímač a nechybí ani režimy F-Log a HLG.<strong>Inovativní fotoaparát: Fujifilm GFX100</strong> Cenu za nejvíce inovativní fotoaparát si letos odnesl nový model středoformátového systému Fujifilmu GFX. V bezzrcadlovce GFX100 představil výrobce fotoaparát, který netrpí obvyklými neduhy přístrojů s velkým snímačem a vysokým rozlišením. 102Mpx senzor je stabilizovaný s vysokou účinností 5,5 EV, což umožňuje fotografování z ruky v řadě světelných podmínkách. Podobně mocný je také autofokus, který poprvé u tohoto typu přístroje pracuje s fázovými detektory pokrývajícími takřka 100 % záběru. Rychlému ostření a kvapnému zpracování dat, projevujícímu se v rychlejším provozu fotoaparátu, napomáhá také nový procesor X-Processor 4. A navíc, jako první středoformát podporuje Fujifilm GFX100 natáčení videa ve 4K rozlišení při 30 sn./s, přičemž data jsou vyčítána z celé plochy snímač a nechybí ani režimy F-Log a HLG.
Inovativní fotoaparát: Fujifilm GFX100 Cenu za nejvíce inovativní fotoaparát si letos odnesl nový model středoformátového systému Fujifilmu GFX. V bezzrcadlovce GFX100 představil výrobce fotoaparát, který netrpí obvyklými neduhy přístrojů s velkým snímačem a vysokým rozlišením. 102Mpx senzor je stabilizovaný s vysokou účinností 5,5 EV, což umožňuje fotografování z ruky v řadě světelných podmínkách. Podobně mocný je také autofokus, který poprvé u tohoto typu přístroje pracuje s fázovými detektory pokrývajícími takřka 100 % záběru. Rychlému ostření a kvapnému zpracování dat, projevujícímu se v rychlejším provozu fotoaparátu, napomáhá také nový procesor X-Processor 4. A navíc, jako první středoformát podporuje Fujifilm GFX100 natáčení videa ve 4K rozlišení při 30 sn./s, přičemž data jsou vyčítána z celé plochy snímač a nechybí ani režimy F-Log a HLG.
<strong>Pokročilý fotoaparát: Fujifilm X-T3</strong> Jako nejlepší pokročilý fotoaparát byla vyhodnocena APS-C bezzrcadlovka značky Fujifilm. „X-T3“ je osazen novým 26Mpx snímačem X-Trans CMOS IV bez low-pass filtru. Obrazová kvalita je tedy opět o něco lepší, stejně jako výkon hybridního automatického ostření se 100% pokrytím záběru a řadou možností uživatelského přizpůsobení. Tohle vše, plus vysoká rychlost sériového snímání 20 sn./s v plném rozlišení, činí tento fotoaparát vhodným i pro akčnější žánry. Díky novému procesoru Fujifilm X-T3 umí natáčet 4K video při 60 sn./s, přičemž podporována je řada pokročilých videofunkcí, jako je F-Log nebo Hybrid Log Gamma; nechybí ani porty pro příslušenství nezbytné k natáčení kvalitního videa. Již tradičně propracované ovládání fotoaparátu je ještě pohodlnější díky nově dotykové obrazovce.<strong>Pokročilý fotoaparát: Fujifilm X-T3</strong> Jako nejlepší pokročilý fotoaparát byla vyhodnocena APS-C bezzrcadlovka značky Fujifilm. „X-T3“ je osazen novým 26Mpx snímačem X-Trans CMOS IV bez low-pass filtru. Obrazová kvalita je tedy opět o něco lepší, stejně jako výkon hybridního automatického ostření se 100% pokrytím záběru a řadou možností uživatelského přizpůsobení. Tohle vše, plus vysoká rychlost sériového snímání 20 sn./s v plném rozlišení, činí tento fotoaparát vhodným i pro akčnější žánry. Díky novému procesoru Fujifilm X-T3 umí natáčet 4K video při 60 sn./s, přičemž podporována je řada pokročilých videofunkcí, jako je F-Log nebo Hybrid Log Gamma; nechybí ani porty pro příslušenství nezbytné k natáčení kvalitního videa. Již tradičně propracované ovládání fotoaparátu je ještě pohodlnější díky nově dotykové obrazovce.
Pokročilý fotoaparát: Fujifilm X-T3 Jako nejlepší pokročilý fotoaparát byla vyhodnocena APS-C bezzrcadlovka značky Fujifilm. „X-T3“ je osazen novým 26Mpx snímačem X-Trans CMOS IV bez low-pass filtru. Obrazová kvalita je tedy opět o něco lepší, stejně jako výkon hybridního automatického ostření se 100% pokrytím záběru a řadou možností uživatelského přizpůsobení. Tohle vše, plus vysoká rychlost sériového snímání 20 sn./s v plném rozlišení, činí tento fotoaparát vhodným i pro akčnější žánry. Díky novému procesoru Fujifilm X-T3 umí natáčet 4K video při 60 sn./s, přičemž podporována je řada pokročilých videofunkcí, jako je F-Log nebo Hybrid Log Gamma; nechybí ani porty pro příslušenství nezbytné k natáčení kvalitního videa. Již tradičně propracované ovládání fotoaparátu je ještě pohodlnější díky nově dotykové obrazovce.
<strong>Pokročilý plnoformátový fotoaparát: Panasonic Lumix S1R</strong> Top modely fullframe bezzrcadlovek představily v uplynulém roce hned tři značky. V nadupané konkurenci si dle novinářů nejlépe vede fotoaparát od Panasoniku. Své soupeře předčí v nekompromisní obrazové kvalitě, kterou má na starosti plnoformátový snímač s vysokým rozlišením 47,3 Mpx, a režimem super vysokého rozlišení s velmi detailním 187Mpx výstupem. „S1R“ navíc nabídne jednu z nejúčinnějších (až 6 EV) mechanických stabilizací ve své kategorii a také vysoce citlivý autofokus (do -6 EV). Přístroj zároveň zvládá na profesionální úrovni natáčet video, s maximálním rozlišením 4K při 60 sn./s, a podporuje speciální ploché videoprofily. K nejlepším patří i hardwarová výbava, zaujme zejména elektronický hledáček s vůbec nejvyšším rozlišením 5 760 000 bodů a takřka nulovou prodlevou, jako i detailní displej upevněný na 3osém kloubu.<strong>Pokročilý plnoformátový fotoaparát: Panasonic Lumix S1R</strong> Top modely fullframe bezzrcadlovek představily v uplynulém roce hned tři značky. V nadupané konkurenci si dle novinářů nejlépe vede fotoaparát od Panasoniku. Své soupeře předčí v nekompromisní obrazové kvalitě, kterou má na starosti plnoformátový snímač s vysokým rozlišením 47,3 Mpx, a režimem super vysokého rozlišení s velmi detailním 187Mpx výstupem. „S1R“ navíc nabídne jednu z nejúčinnějších (až 6 EV) mechanických stabilizací ve své kategorii a také vysoce citlivý autofokus (do -6 EV). Přístroj zároveň zvládá na profesionální úrovni natáčet video, s maximálním rozlišením 4K při 60 sn./s, a podporuje speciální ploché videoprofily. K nejlepším patří i hardwarová výbava, zaujme zejména elektronický hledáček s vůbec nejvyšším rozlišením 5 760 000 bodů a takřka nulovou prodlevou, jako i detailní displej upevněný na 3osém kloubu.
Pokročilý plnoformátový fotoaparát: Panasonic Lumix S1R Top modely fullframe bezzrcadlovek představily v uplynulém roce hned tři značky. V nadupané konkurenci si dle novinářů nejlépe vede fotoaparát od Panasoniku. Své soupeře předčí v nekompromisní obrazové kvalitě, kterou má na starosti plnoformátový snímač s vysokým rozlišením 47,3 Mpx, a režimem super vysokého rozlišení s velmi detailním 187Mpx výstupem. „S1R“ navíc nabídne jednu z nejúčinnějších (až 6 EV) mechanických stabilizací ve své kategorii a také vysoce citlivý autofokus (do -6 EV). Přístroj zároveň zvládá na profesionální úrovni natáčet video, s maximálním rozlišením 4K při 60 sn./s, a podporuje speciální ploché videoprofily. K nejlepším patří i hardwarová výbava, zaujme zejména elektronický hledáček s vůbec nejvyšším rozlišením 5 760 000 bodů a takřka nulovou prodlevou, jako i detailní displej upevněný na 3osém kloubu.
<strong>Pokročilý plnoformátový fotoaparát za nejvýhodnější cenu: Canon EOS RP</strong> Cenu za nejlepší poměr cena-výkon mezi plnoformátovými bezzrcadlovkami si odnesl odlehčený model Canonu – EOS RP. Zatímco Nikon a Panasonic vedle základního modelu uvedly high-endový přístroj s vysokým rozlišením, Canon na to šel trochu jinak a nabídl výkonnostně slabší, ale také podstatně levnější, lehčí a kompaktnější alternativu, která má sloužit jako finančně dostupná (cca 35 000 Kč) vstupenka do fullframe světa. Canon EOS RP je vybaven 26,2Mpx snímačem a poháněn procesorem DIGIC 8. Hybridní autofokus s podporou technologie Dual Pixel AF by měl dokázat přesně a rychle zaostřit i v problematických světelných podmínkách. Ve srovnání se špičkovými modely je EOS RP poněkud pomalejší co do sériového snímání – v plném rozlišení při průběžném ostření zvládne pořídit za sekundu pouze 4 snímky. U videa jsou maximem 4K sekvence při 25 sn./s. Velkou výhodou je však fakt, že s adaptérem můžete s tímt<strong>Pokročilý plnoformátový fotoaparát za nejvýhodnější cenu: Canon EOS RP</strong> Cenu za nejlepší poměr cena-výkon mezi plnoformátovými bezzrcadlovkami si odnesl odlehčený model Canonu – EOS RP. Zatímco Nikon a Panasonic vedle základního modelu uvedly high-endový přístroj s vysokým rozlišením, Canon na to šel trochu jinak a nabídl výkonnostně slabší, ale také podstatně levnější, lehčí a kompaktnější alternativu, která má sloužit jako finančně dostupná (cca 35 000 Kč) vstupenka do fullframe světa. Canon EOS RP je vybaven 26,2Mpx snímačem a poháněn procesorem DIGIC 8. Hybridní autofokus s podporou technologie Dual Pixel AF by měl dokázat přesně a rychle zaostřit i v problematických světelných podmínkách. Ve srovnání se špičkovými modely je EOS RP poněkud pomalejší co do sériového snímání – v plném rozlišení při průběžném ostření zvládne pořídit za sekundu pouze 4 snímky. U videa jsou maximem 4K sekvence při 25 sn./s. Velkou výhodou je však fakt, že s adaptérem můžete s tímt
Pokročilý plnoformátový fotoaparát za nejvýhodnější cenu: Canon EOS RP Cenu za nejlepší poměr cena-výkon mezi plnoformátovými bezzrcadlovkami si odnesl odlehčený model Canonu – EOS RP. Zatímco Nikon a Panasonic vedle základního modelu uvedly high-endový přístroj s vysokým rozlišením, Canon na to šel trochu jinak a nabídl výkonnostně slabší, ale také podstatně levnější, lehčí a kompaktnější alternativu, která má sloužit jako finančně dostupná (cca 35 000 Kč) vstupenka do fullframe světa. Canon EOS RP je vybaven 26,2Mpx snímačem a poháněn procesorem DIGIC 8. Hybridní autofokus s podporou technologie Dual Pixel AF by měl dokázat přesně a rychle zaostřit i v problematických světelných podmínkách. Ve srovnání se špičkovými modely je EOS RP poněkud pomalejší co do sériového snímání – v plném rozlišení při průběžném ostření zvládne pořídit za sekundu pouze 4 snímky. U videa jsou maximem 4K sekvence při 25 sn./s. Velkou výhodou je však fakt, že s adaptérem můžete s tímt
<strong>Kompaktní fotoaparát: Sony Cyber-shot RX100 VI</strong> Držitelem ocenění za nejlepší kompakt je (jako již tradičně) Sony se svým aktuálním přírůstkem do rodiny drobných digitálů s jednopalcovým 20Mpx snímačem, světelným zoomem, integrovaným hledáčkem a výklopným displejem. Šestá generace zvýšila univerzálnost použití fotoaparátu díky zakomponování objektivu s větším ohniskovým rozsahem, pokrývajícím ekv. 24–200 mm při stále solidní světelnosti F2,8–4,5. Sony RX100 VI nabízí nejrychlejší autofokus ve své kategorii, rychlostí oplývá i při sériovém snímání, kdy za sekundu dokáže pořídit až 24 snímků při současném sledování objektu. Kompakt je dobře vybaven nejen pro fotografování (i akčních žánrů), ale i pro natáčení videa s maximálním rozlišením – maximem jsou 4K sekvence při 30 sn./s.<strong>Kompaktní fotoaparát: Sony Cyber-shot RX100 VI</strong> Držitelem ocenění za nejlepší kompakt je (jako již tradičně) Sony se svým aktuálním přírůstkem do rodiny drobných digitálů s jednopalcovým 20Mpx snímačem, světelným zoomem, integrovaným hledáčkem a výklopným displejem. Šestá generace zvýšila univerzálnost použití fotoaparátu díky zakomponování objektivu s větším ohniskovým rozsahem, pokrývajícím ekv. 24–200 mm při stále solidní světelnosti F2,8–4,5. Sony RX100 VI nabízí nejrychlejší autofokus ve své kategorii, rychlostí oplývá i při sériovém snímání, kdy za sekundu dokáže pořídit až 24 snímků při současném sledování objektu. Kompakt je dobře vybaven nejen pro fotografování (i akčních žánrů), ale i pro natáčení videa s maximálním rozlišením – maximem jsou 4K sekvence při 30 sn./s.
Kompaktní fotoaparát: Sony Cyber-shot RX100 VI Držitelem ocenění za nejlepší kompakt je (jako již tradičně) Sony se svým aktuálním přírůstkem do rodiny drobných digitálů s jednopalcovým 20Mpx snímačem, světelným zoomem, integrovaným hledáčkem a výklopným displejem. Šestá generace zvýšila univerzálnost použití fotoaparátu díky zakomponování objektivu s větším ohniskovým rozsahem, pokrývajícím ekv. 24–200 mm při stále solidní světelnosti F2,8–4,5. Sony RX100 VI nabízí nejrychlejší autofokus ve své kategorii, rychlostí oplývá i při sériovém snímání, kdy za sekundu dokáže pořídit až 24 snímků při současném sledování objektu. Kompakt je dobře vybaven nejen pro fotografování (i akčních žánrů), ale i pro natáčení videa s maximálním rozlišením – maximem jsou 4K sekvence při 30 sn./s.
<strong>Foto/video fotoaparát: Sony A6400</strong> Prvenství v této kategorii, jíž obvykle dominují přístroje značky Panasonic, si letos uzurpoval fotoaparát z dílny Sony. Model A6400 rozšířil odlehčenou linii „soňáckých“ APS-C bezzrcadlovek s 24,2Mpx snímačem a za přijatelnou cenu nabídl velmi dobrou výbavu jak k fotografování, tak k natáčení videa. Sony A6400 vyniká extra rychlým autofokusem, který dokáže zaostřit za 0,02 s a podporuje inteligentní průběžné sledování očí (Real-time Eye AF). Podobně kvapné je i sériové snímání – za sekundu zvládne fotoaparát pořídit 11 snímků, a to i v režimu sledování objektu. Ve své cenové relaci vyniká A6400 i výbavou pro natáčení videa – 4K záznamy při 30 sn./s vyčítané z celé plochy snímače doplňují speciální video profily S-Log či HLG a dostatek portů pro externí příslušenství.  <strong>Foto/video fotoaparát: Sony A6400</strong> Prvenství v této kategorii, jíž obvykle dominují přístroje značky Panasonic, si letos uzurpoval fotoaparát z dílny Sony. Model A6400 rozšířil odlehčenou linii „soňáckých“ APS-C bezzrcadlovek s 24,2Mpx snímačem a za přijatelnou cenu nabídl velmi dobrou výbavu jak k fotografování, tak k natáčení videa. Sony A6400 vyniká extra rychlým autofokusem, který dokáže zaostřit za 0,02 s a podporuje inteligentní průběžné sledování očí (Real-time Eye AF). Podobně kvapné je i sériové snímání – za sekundu zvládne fotoaparát pořídit 11 snímků, a to i v režimu sledování objektu. Ve své cenové relaci vyniká A6400 i výbavou pro natáčení videa – 4K záznamy při 30 sn./s vyčítané z celé plochy snímače doplňují speciální video profily S-Log či HLG a dostatek portů pro externí příslušenství.  
Foto/video fotoaparát: Sony A6400 Prvenství v této kategorii, jíž obvykle dominují přístroje značky Panasonic, si letos uzurpoval fotoaparát z dílny Sony. Model A6400 rozšířil odlehčenou linii „soňáckých“ APS-C bezzrcadlovek s 24,2Mpx snímačem a za přijatelnou cenu nabídl velmi dobrou výbavu jak k fotografování, tak k natáčení videa. Sony A6400 vyniká extra rychlým autofokusem, který dokáže zaostřit za 0,02 s a podporuje inteligentní průběžné sledování očí (Real-time Eye AF). Podobně kvapné je i sériové snímání – za sekundu zvládne fotoaparát pořídit 11 snímků, a to i v režimu sledování objektu. Ve své cenové relaci vyniká A6400 i výbavou pro natáčení videa – 4K záznamy při 30 sn./s vyčítané z celé plochy snímače doplňují speciální video profily S-Log či HLG a dostatek portů pro externí příslušenství.  
<strong>Zoom za nejvýhodně</strong><strong>jší cenu: T</strong><strong>amron</strong><strong> 35</strong><strong>–</strong><strong>150 </strong><strong>mm</strong><strong> F2,8</strong><strong>–</strong><strong>4 Di VC OSD</strong> Tento standardní univerzální zoom je určen pro plnoformátové zrcadlovky Canonu a Nikonu. Svým ohniskovým rozsahem, solidní světelností a kompaktní stavbou se hodí pro cestovatelskou fotografii. Objektiv je vybaven jednotkami Dual Micro-Processing a ostřicím motorkem s velmi tichým a plynulým chodem, díky čemuž lze snadno pořizovat ostré záběry i z ruky, a to i z minimální vzdálenosti 45 cm.<strong>Zoom za nejvýhodně</strong><strong>jší cenu: T</strong><strong>amron</strong><strong> 35</strong><strong>–</strong><strong>150 </strong><strong>mm</strong><strong> F2,8</strong><strong>–</strong><strong>4 Di VC OSD</strong> Tento standardní univerzální zoom je určen pro plnoformátové zrcadlovky Canonu a Nikonu. Svým ohniskovým rozsahem, solidní světelností a kompaktní stavbou se hodí pro cestovatelskou fotografii. Objektiv je vybaven jednotkami Dual Micro-Processing a ostřicím motorkem s velmi tichým a plynulým chodem, díky čemuž lze snadno pořizovat ostré záběry i z ruky, a to i z minimální vzdálenosti 45 cm.
Zoom za nejvýhodnější cenu: Tamron 35–150 mm F2,8–4 Di VC OSD Tento standardní univerzální zoom je určen pro plnoformátové zrcadlovky Canonu a Nikonu. Svým ohniskovým rozsahem, solidní světelností a kompaktní stavbou se hodí pro cestovatelskou fotografii. Objektiv je vybaven jednotkami Dual Micro-Processing a ostřicím motorkem s velmi tichým a plynulým chodem, díky čemuž lze snadno pořizovat ostré záběry i z ruky, a to i z minimální vzdálenosti 45 cm.
<strong>Inovativní objektiv: Canon RF 28–70 mm F2L USM</strong> Canon RF 28–70 mm je první setový objektiv pro plnoformátové bezzrcadlovky, který si v celém svém ohniskovém rozsahu zachovává vynikající světelnost F2. Optickou soustavu tvoří 19 čoček uspořádaných ve 13 skupinách. Objektiv ostří už od 39 cm, což ještě rozšiřuje fotografické možnosti, autofokus je pak poháněn osvědčeným a spolehlivým USM motorkem.<strong>Inovativní objektiv: Canon RF 28–70 mm F2L USM</strong> Canon RF 28–70 mm je první setový objektiv pro plnoformátové bezzrcadlovky, který si v celém svém ohniskovém rozsahu zachovává vynikající světelnost F2. Optickou soustavu tvoří 19 čoček uspořádaných ve 13 skupinách. Objektiv ostří už od 39 cm, což ještě rozšiřuje fotografické možnosti, autofokus je pak poháněn osvědčeným a spolehlivým USM motorkem.
Inovativní objektiv: Canon RF 28–70 mm F2L USM Canon RF 28–70 mm je první setový objektiv pro plnoformátové bezzrcadlovky, který si v celém svém ohniskovém rozsahu zachovává vynikající světelnost F2. Optickou soustavu tvoří 19 čoček uspořádaných ve 13 skupinách. Objektiv ostří už od 39 cm, což ještě rozšiřuje fotografické možnosti, autofokus je pak poháněn osvědčeným a spolehlivým USM motorkem.
<strong>Pevný teleobjektiv pro CSC: Sony FE 135 mm F1,8 GM</strong> Pevná světelná <a href="https://digiarena.e15.cz/sony-fe-135-mm-f18-g-master--dalsi-bokeh-master-na-scene">„stopětatřicítka“ od Sony</a> je určena především portrétním, sportovním a svatebním fotografům. Jedenáctilamelová clona slibuje dokonale kruhový bokeh pro příjemné podání oblastí mimo hloubku ostrosti. Mezi 13 čočkami v 10 skupinách jsou zahrnuty členy ze Super ED a ED skla, jakož i prvky asférické. Optická konstrukce je vyladěna tak, aby nedocházelo ke vzniku nechtěných závojů a aberace. Přesné a rychlé ostření zajišťuje čtveřice lineárních motorků.<strong>Pevný teleobjektiv pro CSC: Sony FE 135 mm F1,8 GM</strong> Pevná světelná <a href="https://digiarena.e15.cz/sony-fe-135-mm-f18-g-master--dalsi-bokeh-master-na-scene">„stopětatřicítka“ od Sony</a> je určena především portrétním, sportovním a svatebním fotografům. Jedenáctilamelová clona slibuje dokonale kruhový bokeh pro příjemné podání oblastí mimo hloubku ostrosti. Mezi 13 čočkami v 10 skupinách jsou zahrnuty členy ze Super ED a ED skla, jakož i prvky asférické. Optická konstrukce je vyladěna tak, aby nedocházelo ke vzniku nechtěných závojů a aberace. Přesné a rychlé ostření zajišťuje čtveřice lineárních motorků.
Pevný teleobjektiv pro CSC: Sony FE 135 mm F1,8 GM Pevná světelná „stopětatřicítka“ od Sony je určena především portrétním, sportovním a svatebním fotografům. Jedenáctilamelová clona slibuje dokonale kruhový bokeh pro příjemné podání oblastí mimo hloubku ostrosti. Mezi 13 čočkami v 10 skupinách jsou zahrnuty členy ze Super ED a ED skla, jakož i prvky asférické. Optická konstrukce je vyladěna tak, aby nedocházelo ke vzniku nechtěných závojů a aberace. Přesné a rychlé ostření zajišťuje čtveřice lineárních motorků.
<strong>Profesionální standardní zoom: Nikkor Z 24–70 mm F2,8 S</strong> Jedna cena míří též k Nikonu a jeho nové řadě objektivů Nikkor Z. Objektiv Nikkor Z 24–70 mm F2,8 je světelnější verzí setového zoomu. Devizou tohoto „skla“ je bytelná, odolná konstrukce s propracovaným ovládáním – na tubusu je k dispozici programovatelné tlačítko, uživatelsky nastavitelný prstenec a displej s informacemi o nastavení. Čočky v optické konstrukci jsou opatřeny speciální vrstvou zabraňující vzniku odlesků, nechybí ani speciální členy eliminující optické vady. Objektiv tak produkuje detailní, kontrastní obraz s atraktivním bokehem.<strong>Profesionální standardní zoom: Nikkor Z 24–70 mm F2,8 S</strong> Jedna cena míří též k Nikonu a jeho nové řadě objektivů Nikkor Z. Objektiv Nikkor Z 24–70 mm F2,8 je světelnější verzí setového zoomu. Devizou tohoto „skla“ je bytelná, odolná konstrukce s propracovaným ovládáním – na tubusu je k dispozici programovatelné tlačítko, uživatelsky nastavitelný prstenec a displej s informacemi o nastavení. Čočky v optické konstrukci jsou opatřeny speciální vrstvou zabraňující vzniku odlesků, nechybí ani speciální členy eliminující optické vady. Objektiv tak produkuje detailní, kontrastní obraz s atraktivním bokehem.
Profesionální standardní zoom: Nikkor Z 24–70 mm F2,8 S Jedna cena míří též k Nikonu a jeho nové řadě objektivů Nikkor Z. Objektiv Nikkor Z 24–70 mm F2,8 je světelnější verzí setového zoomu. Devizou tohoto „skla“ je bytelná, odolná konstrukce s propracovaným ovládáním – na tubusu je k dispozici programovatelné tlačítko, uživatelsky nastavitelný prstenec a displej s informacemi o nastavení. Čočky v optické konstrukci jsou opatřeny speciální vrstvou zabraňující vzniku odlesků, nechybí ani speciální členy eliminující optické vady. Objektiv tak produkuje detailní, kontrastní obraz s atraktivním bokehem.
<strong>Profesionální telezoom: Sigma 70–200 mm F2,8 DG OS HSM | Sports</strong> Mezi profesionálními objektivy zabodovala také nová vlajková loď Sigmy mezi telezoomy s vysokou konstantní světelností. Objektiv vyladěný pro fotografování sportu nabízí odolnou konstrukci s řadou ovládacích prvků, inteligentní 3osou optickou stabilizaci či algoritmus usnadňující panning. Optická soustava zahrnující deset nízkodisperzních členů, které zajišťují vysoké rozlišení po celé ploše obrazu. Telezoom je k dostání pro bajonety Canon EF, Nikon F a Sigma SA.<strong>Profesionální telezoom: Sigma 70–200 mm F2,8 DG OS HSM | Sports</strong> Mezi profesionálními objektivy zabodovala také nová vlajková loď Sigmy mezi telezoomy s vysokou konstantní světelností. Objektiv vyladěný pro fotografování sportu nabízí odolnou konstrukci s řadou ovládacích prvků, inteligentní 3osou optickou stabilizaci či algoritmus usnadňující panning. Optická soustava zahrnující deset nízkodisperzních členů, které zajišťují vysoké rozlišení po celé ploše obrazu. Telezoom je k dostání pro bajonety Canon EF, Nikon F a Sigma SA.
Profesionální telezoom: Sigma 70–200 mm F2,8 DG OS HSM | Sports Mezi profesionálními objektivy zabodovala také nová vlajková loď Sigmy mezi telezoomy s vysokou konstantní světelností. Objektiv vyladěný pro fotografování sportu nabízí odolnou konstrukci s řadou ovládacích prvků, inteligentní 3osou optickou stabilizaci či algoritmus usnadňující panning. Optická soustava zahrnující deset nízkodisperzních členů, které zajišťují vysoké rozlišení po celé ploše obrazu. Telezoom je k dostání pro bajonety Canon EF, Nikon F a Sigma SA.
<strong>Pevný standardní objektiv: Canon RF 50 mm F1,2L USM</strong>Standardním objektivům letos vládne Canon. V kategorii „skel“ s pevným ohniskem se prosadil se svou vysoce světelnou „padesátkou“ určenou pro plnoformátové bezzrcadlovky EOS R. Také u tohoto objektivu vsadil Canon na velmi vysokou světelnost. I při cloně F1,2 je zachována ostrost po celé ploše záběru, bonusem je hladký, jemný bokeh, jenž zajišťuje kruhová 10lamelová clona. To ocení jak portrétní, tak svatební fotografové. Potěší také robustní provedení a speciální programovatelný prstenec.<strong>Pevný standardní objektiv: Canon RF 50 mm F1,2L USM</strong>Standardním objektivům letos vládne Canon. V kategorii „skel“ s pevným ohniskem se prosadil se svou vysoce světelnou „padesátkou“ určenou pro plnoformátové bezzrcadlovky EOS R. Také u tohoto objektivu vsadil Canon na velmi vysokou světelnost. I při cloně F1,2 je zachována ostrost po celé ploše záběru, bonusem je hladký, jemný bokeh, jenž zajišťuje kruhová 10lamelová clona. To ocení jak portrétní, tak svatební fotografové. Potěší také robustní provedení a speciální programovatelný prstenec.
Pevný standardní objektiv: Canon RF 50 mm F1,2L USMStandardním objektivům letos vládne Canon. V kategorii „skel“ s pevným ohniskem se prosadil se svou vysoce světelnou „padesátkou“ určenou pro plnoformátové bezzrcadlovky EOS R. Také u tohoto objektivu vsadil Canon na velmi vysokou světelnost. I při cloně F1,2 je zachována ostrost po celé ploše záběru, bonusem je hladký, jemný bokeh, jenž zajišťuje kruhová 10lamelová clona. To ocení jak portrétní, tak svatební fotografové. Potěší také robustní provedení a speciální programovatelný prstenec.
<strong>Standardní zoom: Canon RF 24–105 mm F4L IS USM</strong> Mezi standardními zoomy se na první příčku vyšplhal opět zástupce objektivů nového systému Canon R. Devizou Canonu RF 24–105 mm je především univerzální rozsah ohnisek, který pokryje celou řadu fotografických žánrů, a to při zachování maximální obrazové kvality v jakémkoli nastavení. Přesné, rychlé a tiché ostření obstarává systém Nano USM, účinná stabilizace pak usnadňuje focení v horších světelných podmínkách. To vše je zabaleno do odolné konstrukce utěsněné proti vodě a prachu.<strong>Standardní zoom: Canon RF 24–105 mm F4L IS USM</strong> Mezi standardními zoomy se na první příčku vyšplhal opět zástupce objektivů nového systému Canon R. Devizou Canonu RF 24–105 mm je především univerzální rozsah ohnisek, který pokryje celou řadu fotografických žánrů, a to při zachování maximální obrazové kvality v jakémkoli nastavení. Přesné, rychlé a tiché ostření obstarává systém Nano USM, účinná stabilizace pak usnadňuje focení v horších světelných podmínkách. To vše je zabaleno do odolné konstrukce utěsněné proti vodě a prachu.
Standardní zoom: Canon RF 24–105 mm F4L IS USM Mezi standardními zoomy se na první příčku vyšplhal opět zástupce objektivů nového systému Canon R. Devizou Canonu RF 24–105 mm je především univerzální rozsah ohnisek, který pokryje celou řadu fotografických žánrů, a to při zachování maximální obrazové kvality v jakémkoli nastavení. Přesné, rychlé a tiché ostření obstarává systém Nano USM, účinná stabilizace pak usnadňuje focení v horších světelných podmínkách. To vše je zabaleno do odolné konstrukce utěsněné proti vodě a prachu.
<strong>Pevný super-teleobjektiv: Canon EF 600 mm F4L IS III USM</strong> Ojediněle ocenění získává také objektiv určený pro zrcadlovky, nikoli systémy bez zrcátka. Třetí generace teleobjektivu Canon EF 600 mm F4 přišla s kompletně novým optickým designem, který se blahodárně promítl do obrazové kvality, a výrazným (o 20 %) poklesem váhy díky použití hořčíkových a titaniových slitin. U teleobjektivů je důležitým prvkem optická stabilizace, která je v tomto případě velmi účinná – až 4 EV.<strong>Pevný super-teleobjektiv: Canon EF 600 mm F4L IS III USM</strong> Ojediněle ocenění získává také objektiv určený pro zrcadlovky, nikoli systémy bez zrcátka. Třetí generace teleobjektivu Canon EF 600 mm F4 přišla s kompletně novým optickým designem, který se blahodárně promítl do obrazové kvality, a výrazným (o 20 %) poklesem váhy díky použití hořčíkových a titaniových slitin. U teleobjektivů je důležitým prvkem optická stabilizace, která je v tomto případě velmi účinná – až 4 EV.
Pevný super-teleobjektiv: Canon EF 600 mm F4L IS III USM Ojediněle ocenění získává také objektiv určený pro zrcadlovky, nikoli systémy bez zrcátka. Třetí generace teleobjektivu Canon EF 600 mm F4 přišla s kompletně novým optickým designem, který se blahodárně promítl do obrazové kvality, a výrazným (o 20 %) poklesem váhy díky použití hořčíkových a titaniových slitin. U teleobjektivů je důležitým prvkem optická stabilizace, která je v tomto případě velmi účinná – až 4 EV.
<strong>Pevný teleobjektiv: Sony FE 400 mm F2,8 GM OSS</strong> Za nejlepší teleobjektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností novináři určili zástupce profesionální řady objektivů Sony. Sony FE 400 mm je nejlehčím objektivem ve své třídě, a to díky upravené optické soustavě a konstrukci z hořčíkové slitiny. Výborná obrazová kvalita se u tohoto objektivu snoubí s výjimečnou rychlostí a přesností automatického ostření, které je poháněno dvojicí lineárních XD motorků. 11lamelová clona poté zajišťuje jemné podání oblastí mimo hloubku ostrosti.<strong>Pevný teleobjektiv: Sony FE 400 mm F2,8 GM OSS</strong> Za nejlepší teleobjektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností novináři určili zástupce profesionální řady objektivů Sony. Sony FE 400 mm je nejlehčím objektivem ve své třídě, a to díky upravené optické soustavě a konstrukci z hořčíkové slitiny. Výborná obrazová kvalita se u tohoto objektivu snoubí s výjimečnou rychlostí a přesností automatického ostření, které je poháněno dvojicí lineárních XD motorků. 11lamelová clona poté zajišťuje jemné podání oblastí mimo hloubku ostrosti.
Pevný teleobjektiv: Sony FE 400 mm F2,8 GM OSS Za nejlepší teleobjektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností novináři určili zástupce profesionální řady objektivů Sony. Sony FE 400 mm je nejlehčím objektivem ve své třídě, a to díky upravené optické soustavě a konstrukci z hořčíkové slitiny. Výborná obrazová kvalita se u tohoto objektivu snoubí s výjimečnou rychlostí a přesností automatického ostření, které je poháněno dvojicí lineárních XD motorků. 11lamelová clona poté zajišťuje jemné podání oblastí mimo hloubku ostrosti.
<strong>Telezoom: Sigma 60–600 mm F4,5–6,3 DG OS HSM | Sports</strong> Desetinásobný zoom je vyladěn pro sportovní fotografii, pokryje širší záběry a dosáhne i na velmi vzdálené detaily. V celém rozsahu ohniskových vzdáleností objektiv nabídne ostrý obraz díky zakomponování speciálních optických prvků. Tubus je vyroben z odolných materiálů a utěsněn proti vniknutí prachu a vody, přední člen je opatřen vrstvou odpuzující nečistoty. Objektiv je stabilizovaný s účinností 4 EV a dostupný s bajonety pro Canon EF, Nikon F a Sigma SA.<strong>Telezoom: Sigma 60–600 mm F4,5–6,3 DG OS HSM | Sports</strong> Desetinásobný zoom je vyladěn pro sportovní fotografii, pokryje širší záběry a dosáhne i na velmi vzdálené detaily. V celém rozsahu ohniskových vzdáleností objektiv nabídne ostrý obraz díky zakomponování speciálních optických prvků. Tubus je vyroben z odolných materiálů a utěsněn proti vniknutí prachu a vody, přední člen je opatřen vrstvou odpuzující nečistoty. Objektiv je stabilizovaný s účinností 4 EV a dostupný s bajonety pro Canon EF, Nikon F a Sigma SA.
Telezoom: Sigma 60–600 mm F4,5–6,3 DG OS HSM | Sports Desetinásobný zoom je vyladěn pro sportovní fotografii, pokryje širší záběry a dosáhne i na velmi vzdálené detaily. V celém rozsahu ohniskových vzdáleností objektiv nabídne ostrý obraz díky zakomponování speciálních optických prvků. Tubus je vyroben z odolných materiálů a utěsněn proti vniknutí prachu a vody, přední člen je opatřen vrstvou odpuzující nečistoty. Objektiv je stabilizovaný s účinností 4 EV a dostupný s bajonety pro Canon EF, Nikon F a Sigma SA.
<strong>Pevný širokoúhlý objektiv: Sony FE 24 mm F1,4 GM</strong> Širokoúhlý pevný objektiv řady G Master vyniká perfektní obrazovou kvalitou – ostrostí po celé ploše záběru i při plně otevřené cloně a medovým bokehem, jenž zprostředkovává 11lamelová clona. [ArticleBox ORIGINÁL Sony FE 24 mm F1,4 GM – nejnovější širokáč pro plný formát : 13009] Optická konstrukce zahrnuje 2 asférické čočky a 3 prvky s nízkým rozptylem pro potlačení nežádoucích odlesků a závojů. Vrstva Nano AR zabraňuje tvorbě tzv. duchů, objektiv je tak vhodný pro krajináře a astrofotografy.<strong>Pevný širokoúhlý objektiv: Sony FE 24 mm F1,4 GM</strong> Širokoúhlý pevný objektiv řady G Master vyniká perfektní obrazovou kvalitou – ostrostí po celé ploše záběru i při plně otevřené cloně a medovým bokehem, jenž zprostředkovává 11lamelová clona. [ArticleBox ORIGINÁL Sony FE 24 mm F1,4 GM – nejnovější širokáč pro plný formát : 13009] Optická konstrukce zahrnuje 2 asférické čočky a 3 prvky s nízkým rozptylem pro potlačení nežádoucích odlesků a závojů. Vrstva Nano AR zabraňuje tvorbě tzv. duchů, objektiv je tak vhodný pro krajináře a astrofotografy.
Pevný širokoúhlý objektiv: Sony FE 24 mm F1,4 GM Širokoúhlý pevný objektiv řady G Master vyniká perfektní obrazovou kvalitou – ostrostí po celé ploše záběru i při plně otevřené cloně a medovým bokehem, jenž zprostředkovává 11lamelová clona. [ArticleBox ORIGINÁL Sony FE 24 mm F1,4 GM – nejnovější širokáč pro plný formát : 13009] Optická konstrukce zahrnuje 2 asférické čočky a 3 prvky s nízkým rozptylem pro potlačení nežádoucích odlesků a závojů. Vrstva Nano AR zabraňuje tvorbě tzv. duchů, objektiv je tak vhodný pro krajináře a astrofotografy.
<strong>Širokoúhlý zoom: Tamron 17–28 mm F2,8 Di III RXD</strong> Titul nejlepší širokoúhlý zoom si odnesl světelný objektiv od Tamronu, který je určen pro použití s plnoformátovými bezzrcadlovkami Sony. Objektiv je specifický svou skladností, nízkou hmotností a současně odolnou konstrukcí. Nabízí prvotřídní obrazovou kvalitu s perfektním podáním barev a minimální chromatickou aberací. Díky rychlému a tichému ostřicímu motorku je tento „širokáč“ vhodný i pro natáčení videa.<strong>Širokoúhlý zoom: Tamron 17–28 mm F2,8 Di III RXD</strong> Titul nejlepší širokoúhlý zoom si odnesl světelný objektiv od Tamronu, který je určen pro použití s plnoformátovými bezzrcadlovkami Sony. Objektiv je specifický svou skladností, nízkou hmotností a současně odolnou konstrukcí. Nabízí prvotřídní obrazovou kvalitu s perfektním podáním barev a minimální chromatickou aberací. Díky rychlému a tichému ostřicímu motorku je tento „širokáč“ vhodný i pro natáčení videa.
Širokoúhlý zoom: Tamron 17–28 mm F2,8 Di III RXD Titul nejlepší širokoúhlý zoom si odnesl světelný objektiv od Tamronu, který je určen pro použití s plnoformátovými bezzrcadlovkami Sony. Objektiv je specifický svou skladností, nízkou hmotností a současně odolnou konstrukcí. Nabízí prvotřídní obrazovou kvalitu s perfektním podáním barev a minimální chromatickou aberací. Díky rychlému a tichému ostřicímu motorku je tento „širokáč“ vhodný i pro natáčení videa.
<strong>Další ocenění:</strong><ul>	<li>Inovace roku: Sony Real-time Eye AF</li>	<li>Fotomobil: Huawei P30 Pro</li>	<li>Software: Skylum Luminar</li></ul><strong>Další ocenění:</strong><ul>	<li>Inovace roku: Sony Real-time Eye AF</li>	<li>Fotomobil: Huawei P30 Pro</li>	<li>Software: Skylum Luminar</li></ul>
Další ocenění:
  • Inovace roku: Sony Real-time Eye AF
  • Fotomobil: Huawei P30 Pro
  • Software: Skylum Luminar

Ceny EISA 2019–2020: hledání nové struktury a záplava objektivů

Zmenšit