Snímek Moon for Sale pracuje s jistou pythagorejskou číselností, ale především před nás staví otázku – v jakém slova smyslu je měsíc na prodej? Toto ptaní se musí být pro klasického ekonoma nesmyslné, měsíc nikomu nepatří, nelze ho prodat. Nejmil jde ale ještě o krok dál a ptá se – a který měsíc máte na mysli – je jich zde devět.
Nemilostný trojúhelník před nás klade otázku po tom, co je to pohodlí. Často zřejmě něco zcela jiného, než si myslíme. Tak jako o štěstí asi i o pohodlí platí, že si ho uvědomíme nejvíce tehdy, když o něj přijdeme. Hotmandarin ukazuje, že když dva dělají totéž není to totéž – ležet lze pohodlně i špatně.
Shimmell nabízí pohled do krajiny v minimalistickém, ale současně i naturalistickém, pohledu. Odkazuje ke skutečnosti, že jednoduchost nemusí znamenat upravenou proplánovanou prefebarikovanost. Fotka nese název v zimě.
Čas a povětrnostní vlivy často mohou zajímavě malovat a je pak jen na umu fotografa, zda z jejich repertoáru něco vybere, tak jak to udělal subal s fotkou Kam se schoval bazilišek....
A na závěr ještě jeden pohled pod povrch věcí, pod hladinu toho, čemu lze věřit, noření se do skutečnosti běžně nedostupné. V podání výtvarně neobvyklého díla Aspekt pravdy... od schizoafektiv.