Logo magazínu

ZEISS Photography Award získala černobílá sonda do života čínské imigrantky

 

7/20
Prohlédnout znovu

ZEISS Photography Award získala černobílá sonda do života čínské imigrantky

<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>KyeongJun Yang: Metamorphosis (Proměny), Korea. </strong>Černobílá série portrétů a zátiší zachycuje každodenní intimní okamžiky ze života Julie (dříve Š‘-čchi) Čchenové, která ve 12 letech emigrovala z Číny do USA. Její rodiče se rozvedli, když Š‘-čchi byly čtyři. Matka odjela do Ameriky a dívka vyrůstala v rodné zemi se svým otcem. © Oči, KyeongJun Yang, Korea (Republic of), Winner, ZEISS Photography Award<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>KyeongJun Yang: Metamorphosis (Proměny), Korea. </strong>Černobílá série portrétů a zátiší zachycuje každodenní intimní okamžiky ze života Julie (dříve Š‘-čchi) Čchenové, která ve 12 letech emigrovala z Číny do USA. Její rodiče se rozvedli, když Š‘-čchi byly čtyři. Matka odjela do Ameriky a dívka vyrůstala v rodné zemi se svým otcem. © Oči, KyeongJun Yang, Korea (Republic of), Winner, ZEISS Photography Award

KyeongJun Yang: Metamorphosis (Proměny), Korea. Černobílá série portrétů a zátiší zachycuje každodenní intimní okamžiky ze života Julie (dříve Š‘-čchi) Čchenové, která ve 12 letech emigrovala z Číny do USA. Její rodiče se rozvedli, když Š‘-čchi byly čtyři. Matka odjela do Ameriky a dívka vyrůstala v rodné zemi se svým otcem. |© Oči, KyeongJun Yang, Korea (Republic of), Winner, ZEISS Photography Award

<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">V roce 2007 otec Š‘-čchi poslal za oceán, žít ve svobodnější zemi. Tenkrát se viděli naposledy. Dodnes Julie cítí rozpolcenost mezi dvěma odlišnými kulturami: „Jsem příliš Číňanka na to, abych byla Američanka, a jsem příliš Američanka, abych byla Čínanka.“ © Rodiče, KyeongJun Yang, Korea (Republic of), Winner, ZEISS Photography Award<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">V roce 2007 otec Š‘-čchi poslal za oceán, žít ve svobodnější zemi. Tenkrát se viděli naposledy. Dodnes Julie cítí rozpolcenost mezi dvěma odlišnými kulturami: „Jsem příliš Číňanka na to, abych byla Američanka, a jsem příliš Američanka, abych byla Čínanka.“ © Rodiče, KyeongJun Yang, Korea (Republic of), Winner, ZEISS Photography Award

V roce 2007 otec Š‘-čchi poslal za oceán, žít ve svobodnější zemi. Tenkrát se viděli naposledy. Dodnes Julie cítí rozpolcenost mezi dvěma odlišnými kulturami: „Jsem příliš Číňanka na to, abych byla Američanka, a jsem příliš Američanka, abych byla Čínanka.“ |© Rodiče, KyeongJun Yang, Korea (Republic of), Winner, ZEISS Photography Award

<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Alexej Vasiljev: Sakhawood (Sachawood), Rusko. </strong>Série dokumentuje filmový průmysl ve vzdáleném ruském regionu Jakutsku, též nazývaném Sacha. Každý rok zde vznikne sedm až deset celovečerních filmů – romantické komedie, ale třeba i pohádky na téma zdejších legend. Přestože se jedná o amatérskou filmografii, snímky slaví úspěch i na mezinárodních festivalech, z některých se dokonce staly kasovní trháky v hollywoodských kinech. © Dvojčata, Alexej Vasiljev, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Alexej Vasiljev: Sakhawood (Sachawood), Rusko. </strong>Série dokumentuje filmový průmysl ve vzdáleném ruském regionu Jakutsku, též nazývaném Sacha. Každý rok zde vznikne sedm až deset celovečerních filmů – romantické komedie, ale třeba i pohádky na téma zdejších legend. Přestože se jedná o amatérskou filmografii, snímky slaví úspěch i na mezinárodních festivalech, z některých se dokonce staly kasovní trháky v hollywoodských kinech. © Dvojčata, Alexej Vasiljev, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

Alexej Vasiljev: Sakhawood (Sachawood), Rusko. Série dokumentuje filmový průmysl ve vzdáleném ruském regionu Jakutsku, též nazývaném Sacha. Každý rok zde vznikne sedm až deset celovečerních filmů – romantické komedie, ale třeba i pohádky na téma zdejších legend. Přestože se jedná o amatérskou filmografii, snímky slaví úspěch i na mezinárodních festivalech, z některých se dokonce staly kasovní trháky v hollywoodských kinech. |© Dvojčata, Alexej Vasiljev, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

 © Starý Bejberikýn s pěti krávami, Alexej Vasiljev, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020 © Starý Bejberikýn s pěti krávami, Alexej Vasiljev, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
© Starý Bejberikýn s pěti krávami, Alexej Vasiljev, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Pan Wang: Like a father Like a mountain (Jako otec Jako hory), Čína</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Čínský fotograf Pan Wang se vydal proti proudu času zpět do rodné krajiny, horského pásma Čchin-ling, aby zde znovu objevil, a zaznamenal, scény z dětství a vzpomínky na svého mrtvého otce. Vznikla tak série emociálně nabitých snímků krajiny, zátiší, detailů a momentek. © Pan Wang, Čína, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Pan Wang: Like a father Like a mountain (Jako otec Jako hory), Čína</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Čínský fotograf Pan Wang se vydal proti proudu času zpět do rodné krajiny, horského pásma Čchin-ling, aby zde znovu objevil, a zaznamenal, scény z dětství a vzpomínky na svého mrtvého otce. Vznikla tak série emociálně nabitých snímků krajiny, zátiší, detailů a momentek. © Pan Wang, Čína, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

Pan Wang: Like a father Like a mountain (Jako otec Jako hory), Čína

Čínský fotograf Pan Wang se vydal proti proudu času zpět do rodné krajiny, horského pásma Čchin-ling, aby zde znovu objevil, a zaznamenal, scény z dětství a vzpomínky na svého mrtvého otce. Vznikla tak série emociálně nabitých snímků krajiny, zátiší, detailů a momentek. |© Pan Wang, Čína, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

 © Pan Wang, Čína, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020 © Pan Wang, Čína, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
© Pan Wang, Čína, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Luisa Dörrová: The Flying Cholitas (Létající cholitas), Brazílie</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Nizozemská fotografka se ve svém projektu zaměřila na uměleckou skupinu bolivijských wrestlerek, které jsou výjimečné tím, že bojují v tradičních oděvech. Tzv. cholitas byly dlouho přehlíženou skupinou, nedostatek pracovních příležitostí a nutnost vydělat si na živobytí je v šedesátých letech minulého století donutila vrhnout se do boje za lidská práva. Jejich úsilí vyústilo do mnoha úspěšných kampaní a dnes jsou tyto performerky symbolem ženské emancipace. © Alicia de Las Flores, Luisa Dörrová, Brazílie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Luisa Dörrová: The Flying Cholitas (Létající cholitas), Brazílie</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Nizozemská fotografka se ve svém projektu zaměřila na uměleckou skupinu bolivijských wrestlerek, které jsou výjimečné tím, že bojují v tradičních oděvech. Tzv. cholitas byly dlouho přehlíženou skupinou, nedostatek pracovních příležitostí a nutnost vydělat si na živobytí je v šedesátých letech minulého století donutila vrhnout se do boje za lidská práva. Jejich úsilí vyústilo do mnoha úspěšných kampaní a dnes jsou tyto performerky symbolem ženské emancipace. © Alicia de Las Flores, Luisa Dörrová, Brazílie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

Luisa Dörrová: The Flying Cholitas (Létající cholitas), Brazílie

Nizozemská fotografka se ve svém projektu zaměřila na uměleckou skupinu bolivijských wrestlerek, které jsou výjimečné tím, že bojují v tradičních oděvech. Tzv. cholitas byly dlouho přehlíženou skupinou, nedostatek pracovních příležitostí a nutnost vydělat si na živobytí je v šedesátých letech minulého století donutila vrhnout se do boje za lidská práva. Jejich úsilí vyústilo do mnoha úspěšných kampaní a dnes jsou tyto performerky symbolem ženské emancipace. |© Alicia de Las Flores, Luisa Dörrová, Brazílie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

 © La Lucha, Luisa Dörrová, Brazílie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020 © La Lucha, Luisa Dörrová, Brazílie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
© La Lucha, Luisa Dörrová, Brazílie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Stefano Sbrulli: Tajo, Itálie</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Fotografický projekt zkoumá dopady znečišťování přírody na lidské společenství i přírodu. Objektem italského fotografa Stefana Sbrulliho jsou vyloučené komunity žijící v blízkosti dolu El Tojo v Peru. Okolí dolu je zdevastované dlouholetou těžbou různých druhů kovů. © Ilegální "recilator" v Rumillaně, Stefano Sbrulli, Itálie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Stefano Sbrulli: Tajo, Itálie</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Fotografický projekt zkoumá dopady znečišťování přírody na lidské společenství i přírodu. Objektem italského fotografa Stefana Sbrulliho jsou vyloučené komunity žijící v blízkosti dolu El Tojo v Peru. Okolí dolu je zdevastované dlouholetou těžbou různých druhů kovů. © Ilegální "recilator" v Rumillaně, Stefano Sbrulli, Itálie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

Stefano Sbrulli: Tajo, Itálie

Fotografický projekt zkoumá dopady znečišťování přírody na lidské společenství i přírodu. Objektem italského fotografa Stefana Sbrulliho jsou vyloučené komunity žijící v blízkosti dolu El Tojo v Peru. Okolí dolu je zdevastované dlouholetou těžbou různých druhů kovů. |© Ilegální "recilator" v Rumillaně, Stefano Sbrulli, Itálie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

 © El Tajo, Stefano Sbrulli, Itálie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020 © El Tajo, Stefano Sbrulli, Itálie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
© El Tajo, Stefano Sbrulli, Itálie, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Tadas Kazakevicius: Between Two Shores (Mezi dvěma břehy), Litva</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Série Mezi dvěma břehy představuje krajinné fotografie a portréty lidí žijících na Kurské kose, písečném poloostrově, které odděluje Kurský záliv od Baltského moře. Podélně středem kosy vede hranice mezi Ruskem a Litvou, k oblasti se váže řada legend a mýtů. © Cesta, Tadas Kazakevicius, Litva, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Tadas Kazakevicius: Between Two Shores (Mezi dvěma břehy), Litva</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Série Mezi dvěma břehy představuje krajinné fotografie a portréty lidí žijících na Kurské kose, písečném poloostrově, které odděluje Kurský záliv od Baltského moře. Podélně středem kosy vede hranice mezi Ruskem a Litvou, k oblasti se váže řada legend a mýtů. © Cesta, Tadas Kazakevicius, Litva, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

Tadas Kazakevicius: Between Two Shores (Mezi dvěma břehy), Litva

Série Mezi dvěma břehy představuje krajinné fotografie a portréty lidí žijících na Kurské kose, písečném poloostrově, které odděluje Kurský záliv od Baltského moře. Podélně středem kosy vede hranice mezi Ruskem a Litvou, k oblasti se váže řada legend a mýtů. |© Cesta, Tadas Kazakevicius, Litva, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

 © Karolis - mladý rybář, Tadas Kazakevicius, Litva, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020 © Karolis - mladý rybář, Tadas Kazakevicius, Litva, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
© Karolis - mladý rybář, Tadas Kazakevicius, Litva, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Magdalena Stengelová: ±100, Německo</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Série snímků zachycuje prostřednictvím humorně laděných portrétů muže a ženy ve věku 90 až 100 let a osobitě interpretuje evropský fenomén zvyšující se délky života. © Magdalena Stengelová, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Magdalena Stengelová: ±100, Německo</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Série snímků zachycuje prostřednictvím humorně laděných portrétů muže a ženy ve věku 90 až 100 let a osobitě interpretuje evropský fenomén zvyšující se délky života. © Magdalena Stengelová, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

Magdalena Stengelová: ±100, Německo

Série snímků zachycuje prostřednictvím humorně laděných portrétů muže a ženy ve věku 90 až 100 let a osobitě interpretuje evropský fenomén zvyšující se délky života. |© Magdalena Stengelová, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

 © Magdalena Stengelová, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020 © Magdalena Stengelová, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
© Magdalena Stengelová, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Robin Hinsch: WAHALA, Německo</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Série Wahala upozorňuje na ekologickou krizi a ničivé dopady setrvalé těžby fosilních paliv v Nigerii podél řeky Niger, zejména ničivých úniků ropy a spalování zemního plynu, které devastují zdejší dříve nesmírně rozmanitý ekosystém a mají negativní dopad také na kvalitu života domorodých obyvatel. © Robin Hinsch, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Robin Hinsch: WAHALA, Německo</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Série Wahala upozorňuje na ekologickou krizi a ničivé dopady setrvalé těžby fosilních paliv v Nigerii podél řeky Niger, zejména ničivých úniků ropy a spalování zemního plynu, které devastují zdejší dříve nesmírně rozmanitý ekosystém a mají negativní dopad také na kvalitu života domorodých obyvatel. © Robin Hinsch, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

Robin Hinsch: WAHALA, Německo

Série Wahala upozorňuje na ekologickou krizi a ničivé dopady setrvalé těžby fosilních paliv v Nigerii podél řeky Niger, zejména ničivých úniků ropy a spalování zemního plynu, které devastují zdejší dříve nesmírně rozmanitý ekosystém a mají negativní dopad také na kvalitu života domorodých obyvatel. |© Robin Hinsch, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

 © Robin Hinsch, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020 © Robin Hinsch, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
© Robin Hinsch, Německo, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Alena Zhandarova: Motherhood (Mateřství), Rusko</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">V sérií portrétů ruských matek vychází Alena Zhandarova z tradice viktoriánského portrétů malých dětí, které byly typické tím, že matky sice byly na snímku přítomné (aby děti vydržely dlouho pózovat), ale jen v pozadí, skryté jako nežádoucí prvek obrazu. Svými fotografiemi autorka upozorňuje na to, že podobný pocit neviditelnosti mají některé matky i dnes, jejich individualita je potlačena, respektive redukována na mateřské povinnosti. © Veronika, Alena Zhandarova, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Alena Zhandarova: Motherhood (Mateřství), Rusko</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">V sérií portrétů ruských matek vychází Alena Zhandarova z tradice viktoriánského portrétů malých dětí, které byly typické tím, že matky sice byly na snímku přítomné (aby děti vydržely dlouho pózovat), ale jen v pozadí, skryté jako nežádoucí prvek obrazu. Svými fotografiemi autorka upozorňuje na to, že podobný pocit neviditelnosti mají některé matky i dnes, jejich individualita je potlačena, respektive redukována na mateřské povinnosti. © Veronika, Alena Zhandarova, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

Alena Zhandarova: Motherhood (Mateřství), Rusko

V sérií portrétů ruských matek vychází Alena Zhandarova z tradice viktoriánského portrétů malých dětí, které byly typické tím, že matky sice byly na snímku přítomné (aby děti vydržely dlouho pózovat), ale jen v pozadí, skryté jako nežádoucí prvek obrazu. Svými fotografiemi autorka upozorňuje na to, že podobný pocit neviditelnosti mají některé matky i dnes, jejich individualita je potlačena, respektive redukována na mateřské povinnosti. |© Veronika, Alena Zhandarova, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

 © Xenija, Alena Zhandarova, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020 © Xenija, Alena Zhandarova, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
© Xenija, Alena Zhandarova, Rusko, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Jorrit t Hoen: Parallel Universe (Paralelní svět), Nizozemí</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Na svých snímcích odhaluje nizozemský fotograf Jorrit t Hoen paralelní světy na tak intimním a zdánlivě nezajímavém místě, jako je obyvák. Série je součástí připravovaného projektu, který si klade za cíl zkoumat, jakou roli hraje příroda v každodenním životě Nizozemců. © Jorrit t Hoen, Nizozemí, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020<p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm"><strong>Jorrit t Hoen: Parallel Universe (Paralelní svět), Nizozemí</strong><p style="margin-left:0cm; margin-right:0cm">Na svých snímcích odhaluje nizozemský fotograf Jorrit t Hoen paralelní světy na tak intimním a zdánlivě nezajímavém místě, jako je obyvák. Série je součástí připravovaného projektu, který si klade za cíl zkoumat, jakou roli hraje příroda v každodenním životě Nizozemců. © Jorrit t Hoen, Nizozemí, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

Jorrit t Hoen: Parallel Universe (Paralelní svět), Nizozemí

Na svých snímcích odhaluje nizozemský fotograf Jorrit t Hoen paralelní světy na tak intimním a zdánlivě nezajímavém místě, jako je obyvák. Série je součástí připravovaného projektu, který si klade za cíl zkoumat, jakou roli hraje příroda v každodenním životě Nizozemců. |© Jorrit t Hoen, Nizozemí, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

 © Jorrit t Hoen, Nizozemí, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020 © Jorrit t Hoen, Nizozemí, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020
© Jorrit t Hoen, Nizozemí, Shortlist, ZEISS Photography Award 2020

ZEISS Photography Award získala černobílá sonda do života čínské imigrantky

Zmenšit