Logo magazínu

Fotografie týdne: Prostý muž a tažná kráva

 

3/5
Prohlédnout znovu

Fotografie týdne: Prostý muž a tažná kráva

*, foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=86149">Zoran 2</a></br><p>Snímek * zachycuje starého muže, jak vede svoji krávu loukou. Bez velkých gest, siláckých výkřiků, obdivu. Jen plní svou povinnost, je v těsném vztahu se zemí, se svým bytím i se zvířetem. V jeho pohybu ani myšlení není nic, co by zde bylo navíc, nezná kýč. Je v tak těsném kontaktu s vlastní existencí, že si výjimečnost této situace možná ani neuvědomuje.</p>*, foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=86149">Zoran 2</a></br><p>Snímek * zachycuje starého muže, jak vede svoji krávu loukou. Bez velkých gest, siláckých výkřiků, obdivu. Jen plní svou povinnost, je v těsném vztahu se zemí, se svým bytím i se zvířetem. V jeho pohybu ani myšlení není nic, co by zde bylo navíc, nezná kýč. Je v tak těsném kontaktu s vlastní existencí, že si výjimečnost této situace možná ani neuvědomuje.</p>
*, foto: Zoran 2

Snímek * zachycuje starého muže, jak vede svoji krávu loukou. Bez velkých gest, siláckých výkřiků, obdivu. Jen plní svou povinnost, je v těsném vztahu se zemí, se svým bytím i se zvířetem. V jeho pohybu ani myšlení není nic, co by zde bylo navíc, nezná kýč. Je v tak těsném kontaktu s vlastní existencí, že si výjimečnost této situace možná ani neuvědomuje.

Páté kolo u vozu..., foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=12749">Mithrandir</a></br><p>Snímek Páté kolo u vozu ... zachycuje situaci, ve které se tu častěji tu méně často octne asi každý. Vstoupí do jistého sociální kontextu a nejednou zjistí, že v něm pro něj není místo, že stojí v druhé řadě, že je sám a měl by raději být jinde, že nemá kam ukrýt zrak, kam schovat srdce, že se neumí vypařit či zneviditelnit, že si své bytí v nekomfortním osamění musí prožít až do konce. <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=12749">Mithrandir</a> na svém snímku pracuje s tímto motivem hned dvakrát – oním pátým kolem může být sedící muž nebo odsunutá židle. A tak je možná zajímavou věcí to, že ona „pátost“ nemusí být absolutní, ale jde vždy o úhel pohledu.</p>Páté kolo u vozu..., foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=12749">Mithrandir</a></br><p>Snímek Páté kolo u vozu ... zachycuje situaci, ve které se tu častěji tu méně často octne asi každý. Vstoupí do jistého sociální kontextu a nejednou zjistí, že v něm pro něj není místo, že stojí v druhé řadě, že je sám a měl by raději být jinde, že nemá kam ukrýt zrak, kam schovat srdce, že se neumí vypařit či zneviditelnit, že si své bytí v nekomfortním osamění musí prožít až do konce. <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=12749">Mithrandir</a> na svém snímku pracuje s tímto motivem hned dvakrát – oním pátým kolem může být sedící muž nebo odsunutá židle. A tak je možná zajímavou věcí to, že ona „pátost“ nemusí být absolutní, ale jde vždy o úhel pohledu.</p>
Páté kolo u vozu..., foto: Mithrandir

Snímek Páté kolo u vozu ... zachycuje situaci, ve které se tu častěji tu méně často octne asi každý. Vstoupí do jistého sociální kontextu a nejednou zjistí, že v něm pro něj není místo, že stojí v druhé řadě, že je sám a měl by raději být jinde, že nemá kam ukrýt zrak, kam schovat srdce, že se neumí vypařit či zneviditelnit, že si své bytí v nekomfortním osamění musí prožít až do konce. Mithrandir na svém snímku pracuje s tímto motivem hned dvakrát – oním pátým kolem může být sedící muž nebo odsunutá židle. A tak je možná zajímavou věcí to, že ona „pátost“ nemusí být absolutní, ale jde vždy o úhel pohledu.

***, foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=95891">jaro-mír</a></br><p><a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=95891">Jaro-mír </a>nabízí snímek *** jako pozvánku na procházku po tenké organicky stočené cestičce odkvétajících pampelišek. Možná už zítra taková nebude.</p>***, foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=95891">jaro-mír</a></br><p><a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=95891">Jaro-mír </a>nabízí snímek *** jako pozvánku na procházku po tenké organicky stočené cestičce odkvétajících pampelišek. Možná už zítra taková nebude.</p>
***, foto: jaro-mír

Jaro-mír nabízí snímek *** jako pozvánku na procházku po tenké organicky stočené cestičce odkvétajících pampelišek. Možná už zítra taková nebude.

U rybníka, foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=60760">Uhler</a></br><p>S velice podobným motivem, ale preferující jednotu před mnohostí, pracuje fotografie U rybníka, kterou pořídil <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=60760">Uhler</a>.</p>U rybníka, foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=60760">Uhler</a></br><p>S velice podobným motivem, ale preferující jednotu před mnohostí, pracuje fotografie U rybníka, kterou pořídil <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=60760">Uhler</a>.</p>
U rybníka, foto: Uhler

S velice podobným motivem, ale preferující jednotu před mnohostí, pracuje fotografie U rybníka, kterou pořídil Uhler.

.. nikdo nesmí stát .., foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=86733">shimmell</a></br><p>A tak jako minule i dnes nabízíme také snímek Paklika z Milána a opět jde o interakci člověka s veřejným urbanistickým prostorem. Tentokráte je v hlavní roli odpadkový koš a mladá slečna na snímku .. nikdo nesmí stát ...d</p>.. nikdo nesmí stát .., foto: <a href="http://galerie.digiarena.e15.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=86733">shimmell</a></br><p>A tak jako minule i dnes nabízíme také snímek Paklika z Milána a opět jde o interakci člověka s veřejným urbanistickým prostorem. Tentokráte je v hlavní roli odpadkový koš a mladá slečna na snímku .. nikdo nesmí stát ...d</p>
.. nikdo nesmí stát .., foto: shimmell

A tak jako minule i dnes nabízíme také snímek Paklika z Milána a opět jde o interakci člověka s veřejným urbanistickým prostorem. Tentokráte je v hlavní roli odpadkový koš a mladá slečna na snímku .. nikdo nesmí stát ...d

Fotografie týdne: Prostý muž a tažná kráva

Zmenšit