Logo magazínu

7 legendárních filmových kompaktů, které musíte vyzkoušet

 

1/7
Prohlédnout znovu

7 legendárních filmových kompaktů, které musíte vyzkoušet

Olympus Trip 35 (1967–1984) – plně automatizovaný fotoaparát, typickým znakem tohoto modelu je selenový článek kolem objektivu (jako břitva ostrý objektiv Zuiko 40 mm a světelností F2,8), který se staral o automatické měření expozice. Mechanismus fungoval na sluneční energii, nebylo tedy nutné použití baterií. © George Rex from London, England (My Trip) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia CommonsOlympus Trip 35 (1967–1984) – plně automatizovaný fotoaparát, typickým znakem tohoto modelu je selenový článek kolem objektivu (jako břitva ostrý objektiv Zuiko 40 mm a světelností F2,8), který se staral o automatické měření expozice. Mechanismus fungoval na sluneční energii, nebylo tedy nutné použití baterií. © George Rex from London, England (My Trip) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons
Olympus Trip 35 (1967–1984) – plně automatizovaný fotoaparát, typickým znakem tohoto modelu je selenový článek kolem objektivu (jako břitva ostrý objektiv Zuiko 40 mm a světelností F2,8), který se staral o automatické měření expozice. Mechanismus fungoval na sluneční energii, nebylo tedy nutné použití baterií. |© George Rex from London, England (My Trip) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons
Canon AF35M/Autoboy (1979) –  první filmový kompaktní fotoaparát s aktivním infračerveným automatickým ostřením. Objektiv byl 38 mm F2,8, výhodou kompaktu však bylo plně automatické pojetí – automatické navíjení filmu, automatické řízení blesku, elektronicky řízená závěrka i clona © Kingkong21 [CC BY 2.5], via Wikimedia CommonsCanon AF35M/Autoboy (1979) –  první filmový kompaktní fotoaparát s aktivním infračerveným automatickým ostřením. Objektiv byl 38 mm F2,8, výhodou kompaktu však bylo plně automatické pojetí – automatické navíjení filmu, automatické řízení blesku, elektronicky řízená závěrka i clona © Kingkong21 [CC BY 2.5], via Wikimedia Commons
Canon AF35M/Autoboy (1979) – první filmový kompaktní fotoaparát s aktivním infračerveným automatickým ostřením. Objektiv byl 38 mm F2,8, výhodou kompaktu však bylo plně automatické pojetí – automatické navíjení filmu, automatické řízení blesku, elektronicky řízená závěrka i clona |© Kingkong21 [CC BY 2.5], via Wikimedia Commons
Nikon L35AF (1983) – od svých přímých konkurentů se něčím lišil. V prvé řadě vynikal svým robustním provedením s kovovou konstrukcí a luxusním, „nebakelitovým“ vzhledem. A také výbornou optikou, konkrétně se jednalo o 35 mm F2,8 typu Sonnar s minimální zaostřovací vzdáleností 80 cm. © Alfred from Germany (Nikon L35AF) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia CommonsNikon L35AF (1983) – od svých přímých konkurentů se něčím lišil. V prvé řadě vynikal svým robustním provedením s kovovou konstrukcí a luxusním, „nebakelitovým“ vzhledem. A také výbornou optikou, konkrétně se jednalo o 35 mm F2,8 typu Sonnar s minimální zaostřovací vzdáleností 80 cm. © Alfred from Germany (Nikon L35AF) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons
Nikon L35AF (1983) – od svých přímých konkurentů se něčím lišil. V prvé řadě vynikal svým robustním provedením s kovovou konstrukcí a luxusním, „nebakelitovým“ vzhledem. A také výbornou optikou, konkrétně se jednalo o 35 mm F2,8 typu Sonnar s minimální zaostřovací vzdáleností 80 cm. |© Alfred from Germany (Nikon L35AF) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons
Lomo LC-A (1984) – v dnešní době jeden z kultovních aparátů, který se opět objevuje na krku mnoha hipsterů, i když se jedná o levnou imitaci stejně koncipovaného japonského fotoaparátu Cosina CX-1. V optické nedokonalosti a nevyzpytatelnosti použitého objektivu spočívá hlavní kouzlo Loma, podle něhož byla pojmenována i fotografická disciplína lomografie.Lomo LC-A (1984) – v dnešní době jeden z kultovních aparátů, který se opět objevuje na krku mnoha hipsterů, i když se jedná o levnou imitaci stejně koncipovaného japonského fotoaparátu Cosina CX-1. V optické nedokonalosti a nevyzpytatelnosti použitého objektivu spočívá hlavní kouzlo Loma, podle něhož byla pojmenována i fotografická disciplína lomografie.
Lomo LC-A (1984) – v dnešní době jeden z kultovních aparátů, který se opět objevuje na krku mnoha hipsterů, i když se jedná o levnou imitaci stejně koncipovaného japonského fotoaparátu Cosina CX-1. V optické nedokonalosti a nevyzpytatelnosti použitého objektivu spočívá hlavní kouzlo Loma, podle něhož byla pojmenována i fotografická disciplína lomografie.
Yashica T2–5 (1986–1995) – nenápadný plasťák, který byste snadno přehlédli, je však osazen objektivem Tessar 35 mm F3,5 od legendárního Carla Zeisse, který má výborný přenos kontrastu, excelentní ostrost a odvádí perfektní práci také v protisvětle.Yashica T2–5 (1986–1995) – nenápadný plasťák, který byste snadno přehlédli, je však osazen objektivem Tessar 35 mm F3,5 od legendárního Carla Zeisse, který má výborný přenos kontrastu, excelentní ostrost a odvádí perfektní práci také v protisvětle.
Yashica T2–5 (1986–1995) – nenápadný plasťák, který byste snadno přehlédli, je však osazen objektivem Tessar 35 mm F3,5 od legendárního Carla Zeisse, který má výborný přenos kontrastu, excelentní ostrost a odvádí perfektní práci také v protisvětle.
Ricoh R1 (1994) – je osazen objektivem s ohniskovou vzdáleností 35 mm a světelností F3,5, což byly v tehdejší době průměrné hodnoty. K dispozici je ovšem tzv. panoramatický mód, v němž se ohnisko „přepne“, resp. ořízne na 24 mm.  © Zebrio from Tokyo, Japan (0595 Ricoh R1 GreenBlue) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia CommonsRicoh R1 (1994) – je osazen objektivem s ohniskovou vzdáleností 35 mm a světelností F3,5, což byly v tehdejší době průměrné hodnoty. K dispozici je ovšem tzv. panoramatický mód, v němž se ohnisko „přepne“, resp. ořízne na 24 mm.  © Zebrio from Tokyo, Japan (0595 Ricoh R1 GreenBlue) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons
Ricoh R1 (1994) – je osazen objektivem s ohniskovou vzdáleností 35 mm a světelností F3,5, což byly v tehdejší době průměrné hodnoty. K dispozici je ovšem tzv. panoramatický mód, v němž se ohnisko „přepne“, resp. ořízne na 24 mm. | © Zebrio from Tokyo, Japan (0595 Ricoh R1 GreenBlue) [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons
Olympus mju II (1997) – důvody, proč se tento přístroj stal takřka kultovní, lze shrnout do několika slov – levný, jednoduchý, skladný, spolehlivý, s kvalitním obrazovým výstupem. Fotoaparát je osazen objektivem s tradiční „reportážní“ ohniskovou vzdáleností 35 mm a vysokou světelností F2,8, kterému sekunduje autofokus.Olympus mju II (1997) – důvody, proč se tento přístroj stal takřka kultovní, lze shrnout do několika slov – levný, jednoduchý, skladný, spolehlivý, s kvalitním obrazovým výstupem. Fotoaparát je osazen objektivem s tradiční „reportážní“ ohniskovou vzdáleností 35 mm a vysokou světelností F2,8, kterému sekunduje autofokus.
Olympus mju II (1997) – důvody, proč se tento přístroj stal takřka kultovní, lze shrnout do několika slov – levný, jednoduchý, skladný, spolehlivý, s kvalitním obrazovým výstupem. Fotoaparát je osazen objektivem s tradiční „reportážní“ ohniskovou vzdáleností 35 mm a vysokou světelností F2,8, kterému sekunduje autofokus.

7 legendárních filmových kompaktů, které musíte vyzkoušet

Zmenšit