Huawei již brzy představí top model P30 Pro a vnadí na něho tuze povedenými, bohužel ale klamavými, reklamami. O to samé se snaží i značka Oppo, která už na vizuál tolik nedbá a snad tím i mluví pravdu.
Aplikace Twitteru pak dostala aktualizaci a snaží se přimět uživatele o vkládání více vizuálního obsahu do své sítě. Horší je to s řešením RED Hydrogen One, které se buď nakopne, nebo tiše odejde ze scény.
Huawei P30 Pro a klamavé reklamy
Historie se opět opakuje. Od roku 2016 byla společnost Huawei již dvakrát terčem posměchu za to, že fotografie prezentované jako zachycené telefony P9 a Nova 3 nakonec pocházely z digitální zrcadlovky. A do třetice všeho dobrého se tak děje i při prezentování optického přiblížení u plánovaného top modelu Huawei P30 Pro.
Vlevo je zdrojový snímek pořízený DSLR, vpravo pak reklama společnosti Huawei
Jeho slavnostní premiéra je naplánována již na 26. března. Přesné specifikace optiky se tedy dozvíme až toho dne, společnost na sociální síti Weibo však již nyní vnadí na jedinečné optické vlastnosti. Jak se však dokázalo, snímky rozhodně nepocházejí z telefonu ale z digitální zrcadlovky. Zdrojem fotografií je galerie Getty Images a společnost na ně zakoupila licenci. Ten se sopkou je navíc starý již více jak 10 let a pochází od fotografa Toma Pfeiffera.
Příklady dalších reklamních plakátů, které se objevily na sociální síti Weibo.
A vyjádření Huawei? Samozřejmě alibistické. Reklamy slouží pouze jako příklad, tedy k tomu, aby naznačily jedinečné nové funkce, se kterými Huawei P30 Pro přijde. Díky zřejmé mediální masáži tak společnost do plakátů informaci o tom, že ukázkové snímky nebyly jeho zařízeními zachyceny, následně přidala.
Model Huawei P30 Pro by měl přinést periskopový teleobjektiv. Předpokládá se, že bude disponovat až 10× optickým přiblížením.
V oficiálním vyjádření je pak zmíněno i následující: „Rádi bychom využili této příležitosti a poděkovali médiím za jejich zájem o naše plakáty. V příštích týdnech máme co oznámit. Zůstaňte naladěni!“ Jako by Huawei chtěl být odhalen, jako by chtěl být středem zájmu, jako by snad ani nemělo vadit, jakou formou svou (klamavou) reklamu vytváří. Názor si udělejte sami.
Oppo Reno a snad pravdivé reklamy
Své zařízení s 10× optickým přiblížením chystá i značka Oppo a konečně se objevilo jméno nového mobilu. Top model značky bude nést označení Reno a již je známa i podoba zadní strany. Tato čínská značka však svůj nejlepší telefon představí až 10. dubna, takže Huawei ji s P30 Pro předběhne a bude si tak moci odškrtnout prvenství v představení periskopového objektivu.
Podoba zad fotomobilu Oppo Reno. Nechybí zde tři objektivy.
Nicméně i Oppo vnadí potenciální zákazníky svými reklamami na sociální síti Weibo. A to velice podobně, jako Huawei, avšak o poznání uvěřitelněji. I tyto snímky totiž ukazují míru optického přiblížení, avšak tentokrát by se skutečně mělo jednat o fotografie pořízené připravovaným mobilním telefonem.
Oproti technicky dokonalým reklamám společnosti Huawei jsou ty značky Oppo o poznání chudší. A uvěřitelnější.
Telefon Oppo Reno by měl disponovat 48Mpx fotomodulem, čipovou sadou Snapdragon 710 a 855 a baterií o kapacitě 4 000 mAh či větší.
Twitter a důraz na fotografie a videa
Twitter aktualizoval aplikaci pro mobilní systém iOS, ve kterém je nově jednoduší komponovat příspěvek s fotografií. Aktualizace 7.43.1 totiž přidává gesto, které okamžitě spustí rozhraní fotoaparátu a vy tak můžete světu ukázat, co potřebujete. Stačí na domovské obrazovce švihnout prstem doleva.
Nejdříve je nutné udělit souhlas k přístupu ke kameře a mikrofonu zařízení, pak už můžete fotit i natáčet videozáznamy dle libosti.
Je však pravda, že implementace vývojářům poněkud trvala. Stejným gestem totiž oplývá nejen Instagram, ale i Facebook. V obou případech, nejspíš aby nebyl Twitter nařknut z kopírování funkcí, tak však činíte švihnutím prstu doprava. Snad to tedy nedopadne tak, že ten, kdo používá všechny tři sítě, nebude jen zběsile jezdit prstem po displeji a doufat, že na některé straně tu kameru nakonec najde.
Rozhraní fotoaparátu Twitteru pak není nijak složité. Můžete se přepínat mezi hlavní a čelní kamerou, zapnout přisvětlující diodu, samozřejmě zachytit snímek, dlouhým podržením spouště zachytit video záznam, nebo i aktivovat živý přenos. V posledním případě můžete přidávat i informace o poloze a text. Ani jedno z řečeného není průlomovou funkcí, ale možná to Twitteru pomůže v publikaci více vizuálního obsahu, na který chce zřejmě cílit.
RED Hydrogen One a nejistá budoucnost
RED je známá značka především ve světě videa, Hydrogen One pak její telefon, který šel jinou cestou, než běžní výrobci. Nabízel totiž jistou modularitu – díky speciálnímu systému konektorů jste si u něho mohli měnit objektivy fotoaparátu (od čehož se očekávalo opravdu hodně), navýšit kapacitu baterie, úložiště atd. ostatně podobně na to jde Motorola s jejími Moto Mody. Jak to tak ale bývá, ne každý zajímavý nápad se musí uchytit.
Zde na tom ale nesou vinu sami vývojáři. Nebyli totiž schopní jednotlivá rozšíření přinést včas (telefon byl představen už v květnu 2018), čímž samozřejmě nebyl o zařízení ani kýžený zájem. Společnost RED tak ze svých webových stránek odstranila veškeré informace o modelu Hydrogen One s vyjádřením, že aktuálně prochází radikálně měnícím se programem.
Nápad dobrý, provedení horší.
Mění se nejen vedení ale i zacílení společnosti. Uvidíme tedy, jestli přijde s něčím podobným a hlavně životaschopným. V aktuální době připravovaných „periskopů“ to možná nebude jednoduché.