Americká fotografka Imogen Cunningham byla jednou z mála pozoruhodných žen v převážně mužském světě fotografie.
Svět fotografie je – pokud pomineme modelky – tvořen převážně muži. Muži obvykle byli zakladateli významných fotografických společností, konstruktéry přístrojů i objektivů a totéž platí o většině známých fotografů.
Přesto se v dějinách našlo několik pozoruhodných žen, které v převážně mužském světě vynikly svými fotografiemi. Jednou z nich byla americká fotografka Imogen Cunningham (12. 4. 1883 až 24. 6. 1976).

Sen (1910) • Má matka loupající jablko (1910)
Během svého mimořádně dlouhého života vytvořila množství zajímavých děl, z nichž nejznámější jsou patrně ta z let 1920–1940. Počátky její fotografické kariéry ale nebyly nijak raketové. Svůj první fotoaparát (4×5) si koupila v osmnácti letech, ale brzy o fotografii ztratila zájem. Vrátila se k ní ještě během studií, kdy se detailně zabývala fotografickou chemií a fotila rostliny pro katedru botaniky.

Ranní mlha a světelné paprsky (1911) • Sukulent (1920)
Poté na částečný úvazek pracovala ve studiu Edwarda S. Curtise, fotografovala portréty a další témata včetně aktu. Praxí a další studiem (i v Evropě) se zdokonalovala ve fotografování detailů rostlin, industriální krajiny a aktu. Její práce začala pronikat do povědomí odborné veřejnosti.

Margrethe Mather a Edward Weston (1922)
V roce 1932 spolu s Anselem Adamsem a dalšími spoluvytvářela skupinu f/64, fotografovala řadu známých osobností. Ve čtyřicátých letech se začala zabývat také street fotografií. Fotografování a pedagogické činnosti v oboru se věnovala téměř až do své smrti v 93 letech.
Další informace